REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: zwiększenie mocy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Poradnik ten jest przeznaczony dla osób, które nie mają możliwości zwiększenia mocy, po tak zwanym kabelku. Powodem tego jest np. to, że ECU posiada kości tylko do odczytu.

Na początku naszego działania musimy odłączyć klemy od akumulatora. Następnie zdejmujemy wycieraczki, wykorzystujemy do tego klucz 13. Wycieraczki mogą sprawiać kłopot przy demontażu, lecz wystarczy kilkakrotnie nimi poruszyć i powinny zejść. Kolejnym krokiem jest wyciągnięcie podszybia wraz z gumową uszczelką.
Należy pamiętać, że przy ściąganiu podszybia należy odczepić dopływ płynu do spryskiwaczy.

REKLAMA

REKLAMA

Teraz przechodzimy do lokalizacji ECU. Znajduje się on na samym środku pod szybą. Przypięte są do niego dwie wtyczki razem z wiązkami kabli, należy je wypiąć. Warto mieć w pobliżu płaski śrubokręt, może okazać się pomocny przy demontażu wtyczki. Problemy mogą się pojawić z lewą wtyczka. Jest ona znacznie dłuższa, więc możemy mieć trudności z wyjęciem, zaczep nie wychodzi do końca, gdyż jest blokowany przez blachę.

Kiedy uporamy się z wtyczkami możemy wyjąć ECU. Na bokach są małe wgniecenia na palce, za które ciągniemy. W razie trudności z wyjęciem, należy włożyć rękę pod szybę i popchnąć od tyłu. Teraz musimy go rozkręcić. Możemy mieć problemy z demontażem, gdyż pokrywa zamontowana jest na silikon. Podważamy ją delikatnie z każdej strony. Po otarciu zobaczymy dwa scalaki Boscha (w zależności, jaki jest sterownik), mają one wgrane w sobie mapy. Oba scalaki musimy wylutować.

Zobacz również: Kiedy wymieniać świece?

Powinniśmy pamiętać, że do jednego jest wgrana mapa w wersji High (H), a do drugiego Low (L).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W miejsca scalaków najlepiej jest wlutować podstawki. Pozwolą one na powrócenie do fabrycznej mocy. Jednak nie jest to konieczny wymóg. Nowe scalaki trzeba zaprogramować odpowiednią mapą, tak żeby nie pomylić wersji H z L. Nie należy przesadzać z programowaniem, można łatwo zniszczyć sprzęgło i turbinę. Najlepszym rozwiązaniem jest wgranie mapy przygotowanej pod samochód z automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz również: Jak usunąć zakłócenia elektromagnetyczne, słyszalne w odbiornikach radiowych na zakresach AM?

Scalaki, które zastosowaliśmy są firmy AMD. Koszt jednego scalaka to ok. 15 zł. Najlepiej wybrać wersję, która pozwoli na wielokrotny zapis. Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o silikonie, kiedy będziemy zamykać ECU. Należy dać nowy silikon, żeby zapewnić dobrą szczelność. Teraz ruszamy na jazdę próbną i sprawdzamy osiągi naszego auta.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA