Audi A3 8L: zwiększenie mocy
REKLAMA
REKLAMA
Na początku naszego działania musimy odłączyć klemy od akumulatora. Następnie zdejmujemy wycieraczki, wykorzystujemy do tego klucz 13. Wycieraczki mogą sprawiać kłopot przy demontażu, lecz wystarczy kilkakrotnie nimi poruszyć i powinny zejść. Kolejnym krokiem jest wyciągnięcie podszybia wraz z gumową uszczelką.
Należy pamiętać, że przy ściąganiu podszybia należy odczepić dopływ płynu do spryskiwaczy.
REKLAMA
REKLAMA
Teraz przechodzimy do lokalizacji ECU. Znajduje się on na samym środku pod szybą. Przypięte są do niego dwie wtyczki razem z wiązkami kabli, należy je wypiąć. Warto mieć w pobliżu płaski śrubokręt, może okazać się pomocny przy demontażu wtyczki. Problemy mogą się pojawić z lewą wtyczka. Jest ona znacznie dłuższa, więc możemy mieć trudności z wyjęciem, zaczep nie wychodzi do końca, gdyż jest blokowany przez blachę.
Kiedy uporamy się z wtyczkami możemy wyjąć ECU. Na bokach są małe wgniecenia na palce, za które ciągniemy. W razie trudności z wyjęciem, należy włożyć rękę pod szybę i popchnąć od tyłu. Teraz musimy go rozkręcić. Możemy mieć problemy z demontażem, gdyż pokrywa zamontowana jest na silikon. Podważamy ją delikatnie z każdej strony. Po otarciu zobaczymy dwa scalaki Boscha (w zależności, jaki jest sterownik), mają one wgrane w sobie mapy. Oba scalaki musimy wylutować.
Zobacz również: Kiedy wymieniać świece?
Powinniśmy pamiętać, że do jednego jest wgrana mapa w wersji High (H), a do drugiego Low (L).
W miejsca scalaków najlepiej jest wlutować podstawki. Pozwolą one na powrócenie do fabrycznej mocy. Jednak nie jest to konieczny wymóg. Nowe scalaki trzeba zaprogramować odpowiednią mapą, tak żeby nie pomylić wersji H z L. Nie należy przesadzać z programowaniem, można łatwo zniszczyć sprzęgło i turbinę. Najlepszym rozwiązaniem jest wgranie mapy przygotowanej pod samochód z automatyczną skrzynią biegów.
Zobacz również: Jak usunąć zakłócenia elektromagnetyczne, słyszalne w odbiornikach radiowych na zakresach AM?
Scalaki, które zastosowaliśmy są firmy AMD. Koszt jednego scalaka to ok. 15 zł. Najlepiej wybrać wersję, która pozwoli na wielokrotny zapis. Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o silikonie, kiedy będziemy zamykać ECU. Należy dać nowy silikon, żeby zapewnić dobrą szczelność. Teraz ruszamy na jazdę próbną i sprawdzamy osiągi naszego auta.
REKLAMA
REKLAMA