REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: wymiana pompy wspomagania - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
fot. Audi
fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana pompy wspomagania w Audi A3, nie jest trudna, jednak trzeba uważać na pewne szczegóły. W poradniku tym dowiesz się jak szybko i bez problemu wymienić pompę wspomagania.

Na początku należy zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy. Jeżeli mamy kilkuletnie auto, wskazane jest, żeby wymienić przewody hydrauliczne łączące przekładnie kierowniczą z pompą wspomagania. Jeżeli mamy stare przewody, do tego uszkodzone, mogą one być poważnym zagrożeniem. Odrywające się resztki starego oplotu lub gumy, powodują wadliwe działanie. Kolejna uwaga dotyczy płynu. Nie należy zalewać tego samego płynu po wymianie pompy. Używamy tylko nowego. Co więcej, po wymianie, po przejechaniu 500 kilometrów należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń. Jeżeli słyszymy szum pompy, oznacza to, że jest zapowietrzony układ lub mogą być zagięte przewody hydrauliczne.

REKLAMA

Zobacz również: Jak uruchomić samochód „na pych”?

REKLAMA

Wymiana pompy wspomagania wygląda następująco. Odpinamy dodatni kabel, w silnikach benzynowych jest on podłączony do cewki, natomiast w silnikach Diesla do elektrozaworu. Jeżeli tak zrobimy, uniemożliwimy rozruch silnika. Wymontowujemy pompę wspomagania, pamiętając o odłączeniu przewodów hydraulicznych. Wyjmujemy pompę i mamy gotowe miejsce do montażu nowej pompy.

Pierwszy krok, to zamontowanie nowej pompy, bez podłączania przewodów hydraulicznych do przekładni. Zalewamy zbiornik pompy wspomagania. Robimy tak w celu umożliwienia swobodnego przepływu płynu przez pompę oraz przewody. „Kręcimy” silnikiem bez podłączania zapłonu na biegu jałowym. Wszystko po to, żeby pozbyć się starego zanieczyszczonego płynu z pompy wspomagania.

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocujemy przewód zasilający łączący pompę z przekładnią oraz przewód wychodzący – odbierający płyn z przekładni wspomagania. Nie montujemy przewodu wychodzącego z przekładni, doprowadzającego z powrotem płyn do zbiornika. W tym momencie zatykamy ten przewód i napełniamy zbiornik pompy płynem hydraulicznym. Kolejny krok, to ponowne zakręcenie silnikiem bez podłączenia zapłonu. Teraz upuszczamy płyn do momentu, kiedy jego kolor rozjaśni się przepływając przez przewód. Podłączamy przewód powrotny do zbiornika i napełniamy zbiornik do wymaganego poziomu. Podpinamy kable elektryczne i możemy uruchomić silnik. Kręcimy kierownicą w lewo i w prawo, aby płyn wszędzie dotarł. Sprawdzamy poziom płynu i uzupełniamy różnicę. Na koniec pozostaje nam jeszcze odpowietrzenie układu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA