REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: wymiana filtrów - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana filtrów w Audi A3 8P.
Wymiana filtrów w Audi A3 8P.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić filtry w Audi A3 8P. Dokładnie przeprowadzimy wymianę filtra paliwa, powietrza i oleju. Cała operacja zajmie nam nie dłużej jak godzinę.

Zaczynamy od filtra paliwa.
Co będzie nam potrzebne?
• T30 Torx
• Filtr paliwa pasujący do naszego auta

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia, czy kluczyk jest wyjęty ze stacyjki, silnik powinien być wyłączony. Musimy teraz zrobić tak, żeby nie zalać paliwem pozostałych części, dlatego owijamy puszkę filtru szmatką. Następnie wykręcamy pięć śrub Torx T30 widocznych na skraju puszki i jedną śrubę znajdującą się na środku (może nie występować). Teraz możemy zdemontować obudowę.

Zobacz też: Audi A3 8L: montaż tweeterów i wskaźników doładowania

Stary wkład wyciągamy z puszki podważając go dwoma śrubokrętami. Montujemy nowy filtr dociskając go delikatnie do dna. Oglądamy dokładnie stary filtr, jeżeli znajdował się na nim niebieski plastikowy element w kształcie olimpijskiego znaczka, to wymieniamy go na nowy. Pamiętamy również o wymianie zielonej uszczelki pokrywy filtra, powinna znajdować się w zestawie razem z filtrem. Zalewamy filtr olejem napędowym (Diesel) i skręcamy filtr.

Filtr powietrza
Tutaj wymiana nie wymaga wielkiego komentarza.
Co będzie nam potrzebne?
• Nowy wkład filtru powietrza
• Śrubokręt krzyżakowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cała operacja jest bardzo prosta i nie zajmuje dużo czasu. Luzujemy osiem śrub gwiazdkowych. Jeśli poprawnie wykonamy operacje główna część obudowy będzie możliwa do zdjęcia. Wyciągamy stary wkład, czyścimy wewnątrz puszkę i mocujemy nowy wkład. Montaż przeprowadzamy odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Audi A3 8L: zwiększenie mocy

REKLAMA

Filtr oleju
W tym przypadku, również nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Zaczynamy od skompletowanie potrzebnych rzeczy.
Co będzie nam potrzebne?
• T15, T20, T30 Torx potrzebne do zdjęcia osłony silnika
• Klucze 19 mm oraz 32 mm
• Pompka próżniowa
• Olej silnikowy 507 w ilości 4,3 litra
• Filtr oleju.

Zaczynamy od uniesienia samochodu do góry za pomocą podnośnika. Następnie odkręcamy osłonę silnika przy pomocy poszczególnych śrubokrętów Torxów. Następnie zdejmujemy górną osłonę w komorze silnika. Jest ona umocowana na czterech zatrzaskach umieszczonych w rogach. Wystarczy ją podważyć, schodzi bez użycia większej siły.
Chcąc zapobiec ubrudzeniu olejem pozostałych elementów zabezpieczamy okolice filtra szmatką lub ręcznikiem papierowym. Za pomocą klucza 32 mm odkręcamy pokrywę filtra i wyjmujemy stary wkład.

Zobacz też: Audi – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Ze starego wkładu filtra usuwamy oring, który w później wykorzystamy. Usuwamy resztki oleju z obudowy filtra pompką próżniową. Do odkręcenia korka spustowego oleju i spuszczenia oleju potrzebujemy klucza 19 mm. Wymieniamy duży ring widniejący na pokrywie filtra oraz mały ring na końcówce filtra. Oringi można nawilżyć świeżym olejem.
Dokręcamy korek spustowy z wyczuciem mając na uwadze, iż miska olejowa jest aluminiowa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA