Audi A3 8P: wymiana filtrów - poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od filtra paliwa.
Co będzie nam potrzebne?
• T30 Torx
• Filtr paliwa pasujący do naszego auta
REKLAMA
Zaczynamy od sprawdzenia, czy kluczyk jest wyjęty ze stacyjki, silnik powinien być wyłączony. Musimy teraz zrobić tak, żeby nie zalać paliwem pozostałych części, dlatego owijamy puszkę filtru szmatką. Następnie wykręcamy pięć śrub Torx T30 widocznych na skraju puszki i jedną śrubę znajdującą się na środku (może nie występować). Teraz możemy zdemontować obudowę.
Zobacz też: Audi A3 8L: montaż tweeterów i wskaźników doładowania
Stary wkład wyciągamy z puszki podważając go dwoma śrubokrętami. Montujemy nowy filtr dociskając go delikatnie do dna. Oglądamy dokładnie stary filtr, jeżeli znajdował się na nim niebieski plastikowy element w kształcie olimpijskiego znaczka, to wymieniamy go na nowy. Pamiętamy również o wymianie zielonej uszczelki pokrywy filtra, powinna znajdować się w zestawie razem z filtrem. Zalewamy filtr olejem napędowym (Diesel) i skręcamy filtr.
Filtr powietrza
Tutaj wymiana nie wymaga wielkiego komentarza.
Co będzie nam potrzebne?
• Nowy wkład filtru powietrza
• Śrubokręt krzyżakowy
Cała operacja jest bardzo prosta i nie zajmuje dużo czasu. Luzujemy osiem śrub gwiazdkowych. Jeśli poprawnie wykonamy operacje główna część obudowy będzie możliwa do zdjęcia. Wyciągamy stary wkład, czyścimy wewnątrz puszkę i mocujemy nowy wkład. Montaż przeprowadzamy odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Audi A3 8L: zwiększenie mocy
REKLAMA
Filtr oleju
W tym przypadku, również nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Zaczynamy od skompletowanie potrzebnych rzeczy.
Co będzie nam potrzebne?
• T15, T20, T30 Torx potrzebne do zdjęcia osłony silnika
• Klucze 19 mm oraz 32 mm
• Pompka próżniowa
• Olej silnikowy 507 w ilości 4,3 litra
• Filtr oleju.
Zaczynamy od uniesienia samochodu do góry za pomocą podnośnika. Następnie odkręcamy osłonę silnika przy pomocy poszczególnych śrubokrętów Torxów. Następnie zdejmujemy górną osłonę w komorze silnika. Jest ona umocowana na czterech zatrzaskach umieszczonych w rogach. Wystarczy ją podważyć, schodzi bez użycia większej siły.
Chcąc zapobiec ubrudzeniu olejem pozostałych elementów zabezpieczamy okolice filtra szmatką lub ręcznikiem papierowym. Za pomocą klucza 32 mm odkręcamy pokrywę filtra i wyjmujemy stary wkład.
Zobacz też: Audi – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach
Ze starego wkładu filtra usuwamy oring, który w później wykorzystamy. Usuwamy resztki oleju z obudowy filtra pompką próżniową. Do odkręcenia korka spustowego oleju i spuszczenia oleju potrzebujemy klucza 19 mm. Wymieniamy duży ring widniejący na pokrywie filtra oraz mały ring na końcówce filtra. Oringi można nawilżyć świeżym olejem.
Dokręcamy korek spustowy z wyczuciem mając na uwadze, iż miska olejowa jest aluminiowa.
REKLAMA
REKLAMA