REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: montaż czujników cofania – poradnik

Robert Kuśpiel
Posiadanie czujników cofania jest wygodne. fot. Audi
Posiadanie czujników cofania jest wygodne. fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Posiadanie czujników cofania jest bardzo wygodne. Chociaż niektórzy tego nie potrzebują, wydaje nam się, że warto mieć czujniki cofania. W poradniku tym, pokażemy, w jaki sposób zamontować czujniki cofania w Audi A3 8P.

Co będzie nam potrzebne?
• Metrówka
• Wiertarka
• Lutownica
• Miernik
• Dobry zestaw kluczy

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 8P: wymiana sprężyn - jak sobie z nią poradzić?

Taki montaż wymaga od nas trochę czasu. Oczywiście dla bardziej wygodnych, jest możliwa wizyta w warsztacie i wykonanie tego montażu za kwotę ok. 300zł. My jednak postanowiliśmy wykonać sami taką modyfikację. Na samym początku decydujemy się na zakup w jednego z popularniejszych zestawów w znanym serwisie aukcyjnym – czyli taki z wyświetlaczem. Cena niewygórowana ok. 100zł.

Zobacz również: W jaki sposób powietrze opływa samochód

REKLAMA

Pierwszy krok to sprawdzenie działania zestawu. Wszystko sprawdzamy na stole. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń do działania, trzeba dobrze przemyśleć sposób montażu. Jak wiadomo mamy bardzo duży wybór możliwości. Jak nam zaleca większość sprzedawców, podczas montażu, musi być zdjęty zderzak, żeby nie porobić zbędnych dziur w pasie. W naszym przypadku sprawa wygląda trochę inaczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy dokładnie obejrzymy samochód od spodu zobaczymy wgłębienia w pasie. Znajdują się one dokładnie na wysokości specjalnego zagięcia na zderzaku. To właśnie na tym zagięciu są fabrycznie montowane czujniki parkowania. Efektem tego jest to, że czujniki skierowane trochę do góry. Czujniki muszą być równomiernie rozmieszczone. W przypadku skrajnych czujników mamy większe pole manewru, gdyż pas już tam nie sięga. Dziury wiercimy odpowiednim wiertłem, które znajduje się w zestawie.

Zobacz również: Jak działa dolna osłona pojazdu, tylny dyfuzor i osłony progów

REKLAMA

Bierzemy się za wykręcenie tylnej lampy. Musimy odszukać przewód odpowiedzialny za światło cofania. Kiedy się z tym uporamy, przylutowujemy kable. Podpinamy przewód do centralki, który steruje załączaniem się czujników. Możemy zamontować już lampę. Kolejny krok, to przeciągnięcie przewodów. Do centralki przeciągamy je przez gumową zaślepkę w podłodze. Znajduje się ona w okolicy koła zapasowego. Jak zauważymy będziemy mieli nadmiar przewodów. Możemy go ułożyć za tylną lampą wraz z centralką.

Musimy jeszcze przeciągnąć kabel do wyświetlacza. Najlepszym rozwiązaniem będzie poprowadzenie go pod plastikowymi listwami w progach samochodu. Wyświetlacz najlepiej zamontować pod przednią szybą, przy samym łączeniu. Staje się on wtedy całkowicie niewidoczny. Zostaje nam tylko sprawdzenie czy wszystko działa. Jeżeli wszystko przeprowadziliśmy zgodnie z instrukcją nie powinniśmy mieć problemów.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA