Jak często sprawdzać drążki kierownicze?
REKLAMA
REKLAMA
Dlaczego troska o drążki kierownicze jest tak istotna? Ponieważ, luzy w układzie kierowniczym powodują, że podczas jazdy bez przerwy zmienia się zbieżność kół przednich. Choć dzieje się to w stosunkowo niewielkim zakresie, poważnie obniża to precyzję prowadzenia.
REKLAMA
Zobacz również: Co i jak smarować w samochodzie?
W jaki sposób?
- na śliskich nawierzchniach trudno będzie nam utrzymać kierunek jazdy,
- problemy mogą pojawić się nie tylko na zakrętach, ale także podczas jazdy na wprost,
- dodatkowym symptomem są popiskiwania opon w zakrętach lub charakterystyczne dźwięki podczas manewrów na zjazdach z wielopoziomowych parkingów.
Zobacz również: Jak parkować zimą?
REKLAMA
Na szczęście luzy na samych końcówkach drążków kierowniczych, w porównaniu do tych wewnątrz samej przekładni kierowniczej czy w obrębie kolumny układu kierowniczego, są łatwe do zdiagnozowania i – zazwyczaj – niedrogie w naprawie. Praktycznie w każdym warsztacie wymienimy samą końcówkę drążka kierowniczego (gałki kierowniczej) lub drążka kierowniczego, który stanowi jeden element wraz ze sworzniem.
Warto pamiętać, że wyraźne luzy w układzie kierowniczym są podstawą do odrzucenia samochodu z przeglądu technicznego. Luzy w układzie kierowniczym uniemożliwiają też przeprowadzenie kontroli zbieżności, ponieważ zmienia się ona cały czas w zakresie, na jaki pozwala luz.
REKLAMA
REKLAMA