REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Przed wymianą oleju w skrzyni biegów w Audi A3 8L należy poczekać, aż gorący olej nieco ostygnie. Fot. Audi
Przed wymianą oleju w skrzyni biegów w Audi A3 8L należy poczekać, aż gorący olej nieco ostygnie. Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

W tym poradniku przedstawiamy, jak wymienić olej w Audi A3 z automatyczną 4-stopniową skrzynią biegów.

Na samym początku należy zwrócić uwagę na warunki pracy. Mamy tutaj na myśli temperaturę oleju. Podczas jazdy może ona osiągać temperaturę ponad 100 stopni. Dlatego też, należ poczekać aż samochód ostygnie. Temperaturę, można sprawdzić interfejsem VAG. Warto mieć taki interfejs, nie jest on drogi a przydaje się przy wielu naprawach. Jedna lub dwie wizyty w warsztacie w celu diagnostyki komputerowej może przewyższyć cenę zakupu interfejsu.

REKLAMA

Zobacz również: Audi A3 8L 1.8 AGN: wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów

REKLAMA

Do naszej naprawy przyda się kanał rewizyjny lub najazd. Możemy też podnieść samochód na tak zwanych „kobyłkach”. Auto musi stać jednak poziomo. Przechodzimy do demontażu osłony silnika. Przykręcona jest ona na kilka wkrętów, więc nie powinniśmy mieć z nią problemów.

Teraz, za pomocą klucza 17, odkręcamy 4 śruby mocujące metalową osłonę miski olejowej skrzyni. Dwie śruby zlokalizowane są bezpośrednio nad nami, kolejne dwie po naszej prawej stronie, od strony koła przedniego.

Robimy to bardzo ostrożnie, istnieje ryzyko połamania bocznych elementów plastikowej osłony silnika. Wszystko odginamy z odpowiednim wyczuciem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz możemy odkręcić korek spustowy i zlać olej. Może to zabrać trochę czasu,  spłynąć powinno około 1,5 do 2 litrów oleju. Teraz za pomocą klucza 10 odkręcamy dół miski olejowej. Mamy tam do odkręcenia dokładnie 4 śruby, znajdujące się w narożnikach miski. W tym momencie musimy być bardzo ostrożni, w misce wciąż znajduje się olej, około 1 litra. Dlatego zachowajmy szczególną ostrożność przy zdejmowaniu, żeby się nie oblać.

Zobacz również: Audi A3 8L 1.9 TDI: czyszczenie kolektora ssącego

Teraz podkładamy naczynie pod skapujący z góry skrzyni olej. Zsuwamy stary filtr i montujemy w jego miejsce nowy. Na miskę olejową zakładamy nową uszczelkę, zwracając uwagę czy są tulejki. Jeśli nie ma przekładamy ze starej. Przykręcamy miskę do skrzyni i sprawdzamy dokręcenie korka spustowego. Nad łączeniem miski ze skrzynią jest wlew oleju, demontujemy kapsel zabezpieczający i odkręcamy obok odpowietrznik. Wlewamy nowy olej, około 3 litrów.
W ten sposób wymieniliśmy olej w automatycznej skrzyni biegów. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i udajemy się na jazdę próbną.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA