Audi A3 8L: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów
REKLAMA
REKLAMA
Na samym początku należy zwrócić uwagę na warunki pracy. Mamy tutaj na myśli temperaturę oleju. Podczas jazdy może ona osiągać temperaturę ponad 100 stopni. Dlatego też, należ poczekać aż samochód ostygnie. Temperaturę, można sprawdzić interfejsem VAG. Warto mieć taki interfejs, nie jest on drogi a przydaje się przy wielu naprawach. Jedna lub dwie wizyty w warsztacie w celu diagnostyki komputerowej może przewyższyć cenę zakupu interfejsu.
REKLAMA
Zobacz również: Audi A3 8L 1.8 AGN: wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów
REKLAMA
Do naszej naprawy przyda się kanał rewizyjny lub najazd. Możemy też podnieść samochód na tak zwanych „kobyłkach”. Auto musi stać jednak poziomo. Przechodzimy do demontażu osłony silnika. Przykręcona jest ona na kilka wkrętów, więc nie powinniśmy mieć z nią problemów.
Teraz, za pomocą klucza 17, odkręcamy 4 śruby mocujące metalową osłonę miski olejowej skrzyni. Dwie śruby zlokalizowane są bezpośrednio nad nami, kolejne dwie po naszej prawej stronie, od strony koła przedniego.
Robimy to bardzo ostrożnie, istnieje ryzyko połamania bocznych elementów plastikowej osłony silnika. Wszystko odginamy z odpowiednim wyczuciem.
Teraz możemy odkręcić korek spustowy i zlać olej. Może to zabrać trochę czasu, spłynąć powinno około 1,5 do 2 litrów oleju. Teraz za pomocą klucza 10 odkręcamy dół miski olejowej. Mamy tam do odkręcenia dokładnie 4 śruby, znajdujące się w narożnikach miski. W tym momencie musimy być bardzo ostrożni, w misce wciąż znajduje się olej, około 1 litra. Dlatego zachowajmy szczególną ostrożność przy zdejmowaniu, żeby się nie oblać.
Zobacz również: Audi A3 8L 1.9 TDI: czyszczenie kolektora ssącego
Teraz podkładamy naczynie pod skapujący z góry skrzyni olej. Zsuwamy stary filtr i montujemy w jego miejsce nowy. Na miskę olejową zakładamy nową uszczelkę, zwracając uwagę czy są tulejki. Jeśli nie ma przekładamy ze starej. Przykręcamy miskę do skrzyni i sprawdzamy dokręcenie korka spustowego. Nad łączeniem miski ze skrzynią jest wlew oleju, demontujemy kapsel zabezpieczający i odkręcamy obok odpowietrznik. Wlewamy nowy olej, około 3 litrów.
W ten sposób wymieniliśmy olej w automatycznej skrzyni biegów. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i udajemy się na jazdę próbną.
REKLAMA
REKLAMA