REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: montaż tweeterów i wskaźników doładowania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. Audi
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przedstawimy montaż głośników wysokotonowych oraz wskaźników doładowania. Cała operacja nie jest trudna, dlatego zachęcamy do samodzielnego  jej wykonania.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• żywica z utwardzaczem
• szpachla mała
• podkład w sprayu
• papier ścierny o gramaturze, na przykład: 80, 160, 220, 400 oraz wodny: 800

Pierwsza czynność, jaką wykonamy to zerwanie oryginalnego materiału ze słupków.
Następnie robimy dystanse pod głośniki, najlepszym materiałem, z którego można je zrobić to MDF, jednak można wybrać też pierścienie z plastiku. Kolejnym krokiem będzie przyklejenie pierścienia z głośniczkiem do słupka i ustawienie go w odpowiedni sposób. Warto wspomnieć, że trzeba poświęcić na to trochę czasu, liczy się dokładność wykonani.

Zobacz również: Audi A3 8L: wymiana kierownicy

Gdy dobraliśmy odpowiednie ustawienie zdejmujemy słupek, wyjmujemy tweeter i naciągamy na słupek dowolny materiał, może być stara koszula. Wskazane jest, aby nasączyć materiał żywicą za pomocą pędzla. Powtarzamy tę czynność kilka razy do uzyskania grubej warstwy z żywicy. Tak samo robimy ze wskaźnikiem doładowania. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używamy do tego na przykład rury z PCV, podobnie jak z tweeterem dobieramy odpowiednią pozycję wskaźnika i naciągamy na niego materiał oraz nasączamy go żywicą.

REKLAMA

Kolejny krok to nakładanie szpachli, czekamy do momentu aż wyschnie, wtedy możemy podjąć próbę szlifowania. Rozpoczynamy od najgrubszego papieru.
Kiedy uzyskamy założony wcześniej kształt i wygląd słupka, pokrywamy go szpachlą w sprayu (możliwa jest również farba podkładowa). Wyschniętą farbę szlifujemy papierem ściernym 800 na mokro.

Ostatni krok to wybranie sposobu, w jaki chcemy mieć wykończony słupek. Proponujemy lakierowanie specjalną strukturą do zderzaków. Odradzamy obijanie tego skórą, ponieważ nie można zrobić tego solidnie. Problemu nie sprawiałoby obicie skórą, samych tweeterów.

Zobacz również: Audi A3 8L: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Inaczej sprawa wygląda, jeśli dochodzi do tego wskaźnik od turbo. Wymuszałby on obicie paroma kawałkami skóry, efektem takiego posunięcia byłby mało estetyczny wygląd. Najlepiej jest nałożyć strukturę pistoletem lakierniczym po wcześniejszym dobraniu odcienia w lakierni. Jest możliwość kupienia ich także w sprayu.

Czekamy na dokładne wyschnięcie powierzchni i możemy ocenić efekty naszej pracy. Jeżeli wszystko wykonaliśmy z odpowiednią dokładnością, będziemy zadowoleni z modyfikacji. Zaznaczamy, że jest to czasochłonna operacja.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA