Techniki driftingu cz.2
REKLAMA
REKLAMA
6. Jump Drift - wjeżdżając podczas zakrętu tylnym kołem auta na tarkę, wykonuje ono podskok (ang. Jump), co prowadzi do chwilowej utraty przyczepności jak i do nadsterowności.
REKLAMA
Zobacz również: Turbina - bezpiecznie i z głową
7. Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - technika stosowana przy większych prędkościach w dość łagodnych łukach na trasie. Wchodząc w zakręt należy puścić pedał gazu, co wprowadzi nasze auto w delikatną nadsterowność która zapoczątkuje poślizg. Dalsza kontrola polega na operowaniu pedałem gazu oraz kontrowaniu kierownicą.
8. Long Slide Drift - kolejna technika stosowana przy wyższych prędkościach. Jeszcze przed wejściem w zakręt, rozpoczęcie poślizgu z pomocą hamulca ręcznego, pozwala na maksymalnie długi kontrolowany poślizg.
Zobacz również: Montaż sportowego układu dolotowego
REKLAMA
9. Power Over - w momencie wejścia w zakręt, wprowadza się auto w nadsterowność poprzez maksymalne wciśnięcie pedału gazu. Samochód traci wtedy przyczepność i rozpoczyna kontrolowany poślizg. Technika ta, wymaga dużej mocy pojazdu oraz zwiększa zużycie ogumienia.
10. Swaying Drift (Choku-Dori, Manji) - najprostsza technika, polegająca na powolnym zarzucaniu autem. Jadąc na wprost staramy się "rozbujać" nasze auto na lewo i prawo, zwiększając przy tym prędkość. Doprowadzi to do delikatnej nadsterowności, która przy odpowiedniej kontroli gazu może doprowadzić do długiego poślizgu.
REKLAMA
REKLAMA