REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Palio: wymiana tylnych amortyzatorów – krok po kroku

Robert Kuśpiel
Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone amortyzatory znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak wymienić tylne amortyzatory we własnym zakresie.

Wymiana amortyzatorów w Palio nie jest trudna. Całą operację wykonywać najlepiej z pozycji podnośnika warsztatowego lub kanału. Oczywiście poradzimy sobie również bez tego, stosując zwyczajny podnośnik.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Klucz 19
• Klucz 17
• Dwa podnośniki
• Zestaw nowych amortyzatorów

Pierwszy krok to uniesienie samochodu, w tym celu luzujemy śrubę koła i podnosimy tył samochodu. Odkręcamy je do końca i zdejmujemy koło, nie zapominamy przy tym o podłożeniu zabezpieczeń pod przód auta. Na początku proponujemy przyjrzeć się dokładnie mocowaniom amortyzatora i zaczynamy od dolnego mocowania. Za pomocą klucza 19 odkręcamy śrubę, a kiedy wyczujemy opór, polewamy ją WD-40 i czekamy kilka minut.

Zobacz też: Daewoo Matiz: jak wymontować kolumnę McPhersona? Poradnik

REKLAMA

Problemem dla większości jest dziura w nadkolu, gdzie znajduje się górna śruba amortyzatora. Wkładamy tam klucz 17 i zaczynamy odkręcać. Najlepiej zrobić sobie przedłużenie klucza na ok. 50 cm, tak żeby przekręcać nim poza autem, nie w nadkolu.
Jeżeli będziemy mieli problemy z wsadzeniem klucza, musimy wyjąć plastik zabezpieczający przed brudem. Używając klucza z nasadkami trzeba uważać, żeby nie wpadła do środka.

Wyjęcie jej może zabrać nam więcej czasu niż cała wymiana.
Może się zdarzyć tak, że śruba nie będzie chciała się odkręcić. Proponujemy polać ją preparatem WD-40 i odczekać parę minut. Jeżeli uda się ją ruszyć, warto polewać śrubę co kilka obrotów. Kiedy wykręcimy śrubę, wsadzamy rękę i wyjmujemy ją. Najlepiej robić to od dołu.

Zobacz też: Na co wpływa kąt pochylenia koła?

Teraz podnosimy wahacz za pomocą drugiego podnośnika. Dzięki temu będzie nam łatwiej zamontować nowy amortyzator. Przechodzimy do montażu. Wkładamy go w swoje miejsce i przykręcamy górne mocowanie. Ręką wkładamy śrubę w swoje miejsce i lekko ją dokręcamy. Następnie przykręcamy solidnie dolną śrubę i dokręcamy do końca górną. Opuszczamy podnośnik pod wahaczem i odbezpieczamy amortyzator. Jest to specjalna taśma, która nie pozwala na jego rozsunięcie.

Przykręcamy koło i opuszczamy samochód. Tak wygląda wymiana po prawej stronie auta, a w przypadku lewej musimy uważać na specjalne osłony termiczne. Istnieje duże prawdopodobieństwo skaleczenia się podczas wyjmowania górnej śruby mocującej. Pamiętamy, że amortyzatory wymieniamy parami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA