REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Palio: naprawa czujnika temperatury zewnętrznej – krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fiat Palio: naprawa czujnika temperatury zewnętrznej Fot. Fiat
Fiat Palio: naprawa czujnika temperatury zewnętrznej Fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony czujnik objawia się błędnymi wskazaniami temperatury. Jeżeli jedziemy autem w ciepły dzień, a temperatura na wyświetlaczu ma wartość ujemną, oznacza to konieczność naprawy. Oto jak naprawić czujnik temperatury zewnętrznej w Fiacie Palio.

Na początku demontujemy tapicerkę drzwi przednich (kierowcy) w naszym Fiacie Palio. Odkręcamy wkręty mocujące maskownicę głośnika, następnie mamy do wykręcenia kolejne cztery wkręty, które podtrzymują głośnik. Wykręcamy cztery wkręty mocujące dolną część tapicerki i pozostaje nam jeszcze jeden wkręt, schowany pod osłoną głośnika. Jako jedyny nie ma on kołnierza, dlatego trzeba zwrócić uwagę, żeby się nie pomylić przy montażu.

REKLAMA

REKLAMA

Teraz wyjmujemy panel sterowania szybami, który wystarczy delikatnie podważyć. W miejscu, gdzie jest rączka, wyjmujemy zaślepkę i odkręcamy dwie śruby imbusowe. Pod wewnętrzną klamką do otwierania drzwi również znajduje się wkręt. Następnie chwytamy za lewy dolny róg i zdecydowanym ruchem odchylamy tapicerkę, powinny wtedy puścić wszystkie spinki. Odkładamy poszycie na bok i demontujemy plastikowy trójkąt na górze drzwi.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana pompy paliwa

Odłączamy połączenia elektryczne. W tym momencie musimy zmierzyć opór na żółtym i żółto-czerwonym kablu, które wychodzą z lusterka. Robimy to za pomocą omomierza. Jeżeli będzie zwarcie lub przerwa, oznaczać to będzie uszkodzenie czujnika. Następnie odkręcamy trzy śruby mocujące lusterko, przy czym najlepiej jedną ręką je trzymać, a drugą wykręcać. Jeżeli jest już zdemontowane, zabieramy się za wyjęcie szkła.

REKLAMA

Musimy dorobić sobie specjalny haczyk z drutu, którym będziemy odginać zaczepy mocujące, grozi to jednak zbiciem lusterka, dlatego też nie polecamy tego rozwiązania. Wystarczy, że puści tylko jeden zatrzask, wówczas z pozostałymi będzie o wiele łatwiej. W lusterku znajduje się gumowa zaślepka, a pod nią dwie śruby, które musimy wykręcić. Teraz możemy zdjąć mocowanie od lusterka, pod którym znajdują się kolejne trzy wkręty. Na koniec zostaje nam wykręcenie jego wnętrza, które zamocowane jest na dwóch śrubach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co jest przyczyną brunatnego osadu na korku wlewu oleju?

Wyjmujemy wszystkie elementy razem z czujnikiem temperatury i delikatnie wydłubujemy z niego masę uszczelniającą. Zazwyczaj powodem niedziałającego czujnika temperatury jest korozja przewodów, jeżeli nie mamy ochoty męczyć się z naprawą, możemy zamówić nowy czujnik w serwisie. Wybierając pierwszy wariant, lutujemy kable i uszczelniamy plastikiem z pistoletu. Montaż czujnika temperatury, wnętrza lusterka i samego lusterka Fiata Palio przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA