Fiat Stilo: regeneracja pompy hydraulicznej skrzyni biegów. Poradnik

REKLAMA
REKLAMA
Pompa hydrauliczna skrzyni biegów we Fiacie Stilo sterowana jest poprzez przekaźnik znajdujący się w koszu z akumulatorem. Jest w koszu z akumulatorem, oddzielnie doczepiony na prawej ścianie. Pompa znajduje się w tylnej części skrzyni biegów w rogu ściany grodziowej i podłużnicy. Jest do niej stosunkowo utrudniony dostęp. Możemy się do niej dostać przez trzy otwory. Pierwszy pomiędzy sankami (kołyską) a dołem ściany grodziowej. Drugi, wzdłuż przekładni kierowniczej. Bezpośrednio nad układem wydechowym, pomiędzy sankami a silnikiem. Ostatni umożliwia nam włożenie ręki nad drążkiem kierowniczym od lewej strony. Jedynym warunkiem jest uniesienie Fiata Stilo i skręcenie kołami w prawo.
REKLAMA
Zobacz też: Co oznacza rosnąca ilość oleju?
Przechodzimy do wyjęcia hydraulicznej pompy skrzyni biegów. Najpierw musimy zbić ciśnienie w układzie. Odpinamy przekaźnik pompy i zmieniamy biegi do momentu, kiedy skrzynia przestanie prawidłowo działać. Wówczas na wyświetlaczu będzie widoczne N (luz). Rozłączamy przewód zasilający pompę. W tym celu odpinamy szarą kość pod złączem centralki ABS, ESP, znajdującą się za koszem z akumulatorem. Wypompowujemy olej hydrauliczny ze zbiornika i rozpinamy czarny przewód hydrauliczny. Teraz odkręcamy przewód wysokiego ciśnienia. Znajduje się on w metalowym pancerzyku. Odkręcamy 3 śruby T30 i mamy wyjętą pompę.
Zobacz też: Jak działają cylindry w silniku?
Kolejny krok to otworzenie silnika hydraulicznej pompy. Najlepiej zrobić to obcęgami do cięcia kabli. Do ponownego przygięcia będzie nam potrzebny młotek. Po otwarciu przystępujemy do wymiany szczotek. Potrzebne nam są o wymiarach: 5,6mm x 7,5mm x 13,4mm. Czyścimy dokładnie komutator i lutujemy szczotki do przewodów doprowadzających prąd. Dobrze jest zabezpieczyć złącze poprzez owinięcie go miedzianą blaszką. Możemy teraz złożyć pompę.
Zakładamy hydrauliczną pompę skrzyni biegów w Stilo 2,4
Teraz zabieramy się za montaż w naszym Fiacie Stilo. Na początku przykręcamy ją 3 śrubami T30. Następnie podłączamy kość zasilająca, czyli szarą, która znajduje się pod centralką ABS, ESP. Montujemy czarny przewód hydrauliczny z opaską skręcaną. Podłączamy przewód wysokiego napięcia. Kolejny krok to odłączenie dolnego przewodu od zbiornika z olejem hydraulicznym i napełnienie go do pełna nowym olejem. Podpinamy go i napełniamy zbiornik.
Na koniec montujemy kosz na akumulator, bezpieczniki i przekaźnik.
REKLAMA
REKLAMA