REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

Robert Kuśpiel
Demontaż deski rozdzielczej w Fiacie Stilo.
Demontaż deski rozdzielczej w Fiacie Stilo.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak zdemontować deskę rozdzielczą w Fiacie Stilo. Operacja nie zabierze nam zbyt wiele czasu, trzeba tylko znać kolejność demontażu poszczególnych części.

Pierwszy krok to odłączenie klem od akumulatora.
Demontaż deski rozdzielczej najlepiej zacząć od strony pasażera. Musimy podważyć delikatnie stacyjkę poduszki powietrznej pasażera. Rozłączamy wtyczkę stacyjki i podważamy ją śrubokrętem tak, żeby się wysunęła. Jeżeli ją wyjmiemy, zobaczymy wkręt, który musimy wykręcić. Przechodzimy do mocowań schowka, otwieramy go i po prawej stronie odkręcamy wszystkie możliwe wkręty. Po tym zabiegu prawa część konsoli powinna się ruszać.

REKLAMA

REKLAMA

Wyjmujemy uszczelkę drzwi i poruszając bocznym elementem konsoli, wysuwamy go z zaczepów. Teraz czas na panel klimatyzacji, w tym celu musimy zapewnić sobie dostęp do śruby schowanej za obudową schowka. Otwieramy go i odkręcamy wszystkie pozostałe wkręty. Pozostało nam poluzować środkowy tunel, najlepiej jest zacząć od jego tylnej części, czyli nawiewów dla pasażerów siedzących z tyłu. Musimy odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nimi.

Zobacz też: Daewoo Nexia: jak zmienić podświetlenie w panelu ogrzewania?

Następnie kolejne dwie po bokach. W tym momencie tylna część powinna się swobodnie unosić. Wyszukujemy zaślepkę gumową w miejscu, gdzie ma być podłokietnik, pod nią jest śruba, ją również odkręcamy. Pozostają nam jeszcze dwie, umiejscowione są pod gumą od uchwytów do napojów. Teraz wyjmujemy górny schowek, odkręcamy dwie śruby u góry schowka i wyciągamy go na zewnątrz. Po jego demontażu powinniśmy widzieć poduszkę powietrzną pasażera.

REKLAMA

Dolny schowek nie wymaga całkowitego wymontowania. Pozostaje nam jeszcze wyjęcie małego schowka po prawej stronie kierownicy. Wyjmujemy radio i przechodzimy do odkręceni śrub panelu klimatyzacji i wokół niego. Mamy do wykręcenia kilka śrub: dwie przy drążku zmiany biegów i cztery po bokach i jedną na górze. Górnych śrub położonych najbliżej siebie nie musimy odkręcać. Kolejnym elementem jest ramka montażowa radia, również zamocowana na wkręty, które odkręcamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Daewoo Nexia: montaż foteli z innego auta. Poradnik

Otwieramy klapkę bezpieczników i odkręcamy cztery śruby. Podobnie jak po drugiej stronie, zdejmujemy uszczelkę i demontujemy boczną część. Pozostał nam panel z przyciskiem MODE, za którym kryją się kolejne dwa wkręty. Przechodzimy do demontażu kierownicy, odkręcamy trzy śruby od strony licznika mocujące Airbag, zdejmujemy go i odłączamy wtyczki. Zdejmujemy koło kierownicy i odkręcamy dwie śruby trzymające górną osłonę kolumny.

Kiedy ją wyjmiemy, wykręcamy dwa wkręty mocujące licznik. Odpinamy od niego kable i rozłączamy trzy wtyczki: od climatronica, od awaryjnych i od poduszki powietrznej pasażera. Teraz pozostaje nam odkręcenie wszystkich widocznych jedenastu śrubek, którymi przykręcona jest deska rozdzielcza.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA