REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

Robert Kuśpiel
Demontaż deski rozdzielczej w Fiacie Stilo.
Demontaż deski rozdzielczej w Fiacie Stilo.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak zdemontować deskę rozdzielczą w Fiacie Stilo. Operacja nie zabierze nam zbyt wiele czasu, trzeba tylko znać kolejność demontażu poszczególnych części.

Pierwszy krok to odłączenie klem od akumulatora.
Demontaż deski rozdzielczej najlepiej zacząć od strony pasażera. Musimy podważyć delikatnie stacyjkę poduszki powietrznej pasażera. Rozłączamy wtyczkę stacyjki i podważamy ją śrubokrętem tak, żeby się wysunęła. Jeżeli ją wyjmiemy, zobaczymy wkręt, który musimy wykręcić. Przechodzimy do mocowań schowka, otwieramy go i po prawej stronie odkręcamy wszystkie możliwe wkręty. Po tym zabiegu prawa część konsoli powinna się ruszać.

REKLAMA

Wyjmujemy uszczelkę drzwi i poruszając bocznym elementem konsoli, wysuwamy go z zaczepów. Teraz czas na panel klimatyzacji, w tym celu musimy zapewnić sobie dostęp do śruby schowanej za obudową schowka. Otwieramy go i odkręcamy wszystkie pozostałe wkręty. Pozostało nam poluzować środkowy tunel, najlepiej jest zacząć od jego tylnej części, czyli nawiewów dla pasażerów siedzących z tyłu. Musimy odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nimi.

Zobacz też: Daewoo Nexia: jak zmienić podświetlenie w panelu ogrzewania?

REKLAMA

Następnie kolejne dwie po bokach. W tym momencie tylna część powinna się swobodnie unosić. Wyszukujemy zaślepkę gumową w miejscu, gdzie ma być podłokietnik, pod nią jest śruba, ją również odkręcamy. Pozostają nam jeszcze dwie, umiejscowione są pod gumą od uchwytów do napojów. Teraz wyjmujemy górny schowek, odkręcamy dwie śruby u góry schowka i wyciągamy go na zewnątrz. Po jego demontażu powinniśmy widzieć poduszkę powietrzną pasażera.

Dolny schowek nie wymaga całkowitego wymontowania. Pozostaje nam jeszcze wyjęcie małego schowka po prawej stronie kierownicy. Wyjmujemy radio i przechodzimy do odkręceni śrub panelu klimatyzacji i wokół niego. Mamy do wykręcenia kilka śrub: dwie przy drążku zmiany biegów i cztery po bokach i jedną na górze. Górnych śrub położonych najbliżej siebie nie musimy odkręcać. Kolejnym elementem jest ramka montażowa radia, również zamocowana na wkręty, które odkręcamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Daewoo Nexia: montaż foteli z innego auta. Poradnik

Otwieramy klapkę bezpieczników i odkręcamy cztery śruby. Podobnie jak po drugiej stronie, zdejmujemy uszczelkę i demontujemy boczną część. Pozostał nam panel z przyciskiem MODE, za którym kryją się kolejne dwa wkręty. Przechodzimy do demontażu kierownicy, odkręcamy trzy śruby od strony licznika mocujące Airbag, zdejmujemy go i odłączamy wtyczki. Zdejmujemy koło kierownicy i odkręcamy dwie śruby trzymające górną osłonę kolumny.

Kiedy ją wyjmiemy, wykręcamy dwa wkręty mocujące licznik. Odpinamy od niego kable i rozłączamy trzy wtyczki: od climatronica, od awaryjnych i od poduszki powietrznej pasażera. Teraz pozostaje nam odkręcenie wszystkich widocznych jedenastu śrubek, którymi przykręcona jest deska rozdzielcza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA