REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontaż deski rozdzielczej w Fiacie Stilo.
Demontaż deski rozdzielczej w Fiacie Stilo.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak zdemontować deskę rozdzielczą w Fiacie Stilo. Operacja nie zabierze nam zbyt wiele czasu, trzeba tylko znać kolejność demontażu poszczególnych części.

Pierwszy krok to odłączenie klem od akumulatora.
Demontaż deski rozdzielczej najlepiej zacząć od strony pasażera. Musimy podważyć delikatnie stacyjkę poduszki powietrznej pasażera. Rozłączamy wtyczkę stacyjki i podważamy ją śrubokrętem tak, żeby się wysunęła. Jeżeli ją wyjmiemy, zobaczymy wkręt, który musimy wykręcić. Przechodzimy do mocowań schowka, otwieramy go i po prawej stronie odkręcamy wszystkie możliwe wkręty. Po tym zabiegu prawa część konsoli powinna się ruszać.

REKLAMA

Wyjmujemy uszczelkę drzwi i poruszając bocznym elementem konsoli, wysuwamy go z zaczepów. Teraz czas na panel klimatyzacji, w tym celu musimy zapewnić sobie dostęp do śruby schowanej za obudową schowka. Otwieramy go i odkręcamy wszystkie pozostałe wkręty. Pozostało nam poluzować środkowy tunel, najlepiej jest zacząć od jego tylnej części, czyli nawiewów dla pasażerów siedzących z tyłu. Musimy odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nimi.

Zobacz też: Daewoo Nexia: jak zmienić podświetlenie w panelu ogrzewania?

REKLAMA

Następnie kolejne dwie po bokach. W tym momencie tylna część powinna się swobodnie unosić. Wyszukujemy zaślepkę gumową w miejscu, gdzie ma być podłokietnik, pod nią jest śruba, ją również odkręcamy. Pozostają nam jeszcze dwie, umiejscowione są pod gumą od uchwytów do napojów. Teraz wyjmujemy górny schowek, odkręcamy dwie śruby u góry schowka i wyciągamy go na zewnątrz. Po jego demontażu powinniśmy widzieć poduszkę powietrzną pasażera.

Dolny schowek nie wymaga całkowitego wymontowania. Pozostaje nam jeszcze wyjęcie małego schowka po prawej stronie kierownicy. Wyjmujemy radio i przechodzimy do odkręceni śrub panelu klimatyzacji i wokół niego. Mamy do wykręcenia kilka śrub: dwie przy drążku zmiany biegów i cztery po bokach i jedną na górze. Górnych śrub położonych najbliżej siebie nie musimy odkręcać. Kolejnym elementem jest ramka montażowa radia, również zamocowana na wkręty, które odkręcamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Daewoo Nexia: montaż foteli z innego auta. Poradnik

Otwieramy klapkę bezpieczników i odkręcamy cztery śruby. Podobnie jak po drugiej stronie, zdejmujemy uszczelkę i demontujemy boczną część. Pozostał nam panel z przyciskiem MODE, za którym kryją się kolejne dwa wkręty. Przechodzimy do demontażu kierownicy, odkręcamy trzy śruby od strony licznika mocujące Airbag, zdejmujemy go i odłączamy wtyczki. Zdejmujemy koło kierownicy i odkręcamy dwie śruby trzymające górną osłonę kolumny.

Kiedy ją wyjmiemy, wykręcamy dwa wkręty mocujące licznik. Odpinamy od niego kable i rozłączamy trzy wtyczki: od climatronica, od awaryjnych i od poduszki powietrznej pasażera. Teraz pozostaje nam odkręcenie wszystkich widocznych jedenastu śrubek, którymi przykręcona jest deska rozdzielcza.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA