REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Citroen AX: wymiana tylnej belki - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Citroen AX, fot. Newspress
Citroen AX, fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana tylnej belki może wydać się problematyczna, jednak są metody, które pozwolą na sprawną i szybką wymianę belki. W poradniku tym, przedstawimy jeden z najlepszych sposobów na wymianę tylnej belki.

Zaczynamy od poluzowania śrub w obydwu tylnych kołach. Następnie przystępujemy do uniesienia tyłu samochodu, podstawiamy kobyłki pod każdą stronę samochodu. Pamiętajmy o zabezpieczeniu przednich kół. Podkładamy pod nie kliny. Teraz odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy je. Zdejmujemy kapturki, które zakrywają śrubę służącą do mocowania bębna. Zaciągamy hamulec ręczny, bądź prosimy drugą osobę, żeby wcisnęła hamulec.

REKLAMA

REKLAMA

Odkręcamy śrubę mocowania bębna. Możemy mieć z nią problemy, jednak zazwyczaj wystarczy nałożyć na uchwyt klucza kawałek rurki i śruba puszcza. Możemy zwolnić hamulec i przystąpić do kolejnych działań. Odkręcamy do końca śrubę mocującą bęben i za pomocą młotka opukujemy bęben dookoła. Zazwyczaj, za pierwszym razem bęben nie schodzi. Musimy powtórzyć tę czynność kilka razy. Kiedy uda nam się zdemontować bęben, odpinamy linkę od hamulca ręcznego.

Zobacz również: Co robić, gdy samochód „ściąga”?

Teraz musimy zdecydować, co robimy z naszymi szczękami. Jeżeli ich stan jest zadowalający, nic nie robimy z mechanizmem. Jeżeli chcemy wymienić szczęki, bądź cylinderki, trzeba zdemontować cały mechanizm. W tym momencie musimy zajrzeć pod samochód. Demontujemy tłumik z gumowych uchwytów, na których jest zamocowany. Musimy teraz tak ułożyć wydech, żeby była możliwość wysunięcia belki nad nim. Najlepiej podłożyć pod tłumik jakiś przedmiot.

REKLAMA

Kolejny krok, to odkręcenie przewodów hamulcowych z cylinderków. Pamiętajmy o zatkaniu ich, żeby nie wypływał płyn hamulcowy. Możemy teraz przejść do środka samochodu. Demontujemy tylną kanapę i dywanik z bagażnika. W tym momencie zobaczymy 4 białe zaślepki. Dwie znajdują się po prawej stronie, natomiast kolejne dwie po lewej. Odchylamy je i odkręcamy 4 śruby od belki. Tutaj ważna uwaga, po odkręceniu tych śrub belka spadnie nam na wydech. Dlatego tak bardzo ważne jest podparcie wydechu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak często wymieniać łożyska kół przednich?

Po wykręceniu wszystkich śrub możemy wyjąć belkę z naszego samochodu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Można również, wymienić gumowe uchwyty wydechu, oraz miedziane przewody doczepione do belki. Na koniec pamiętamy o dokręceniu wszystkich śrub. Pamiętajmy również o odpowietrzeniu hamulców.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA