Citroen AX: wymiana tylnej belki - poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od poluzowania śrub w obydwu tylnych kołach. Następnie przystępujemy do uniesienia tyłu samochodu, podstawiamy kobyłki pod każdą stronę samochodu. Pamiętajmy o zabezpieczeniu przednich kół. Podkładamy pod nie kliny. Teraz odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy je. Zdejmujemy kapturki, które zakrywają śrubę służącą do mocowania bębna. Zaciągamy hamulec ręczny, bądź prosimy drugą osobę, żeby wcisnęła hamulec.
REKLAMA
Odkręcamy śrubę mocowania bębna. Możemy mieć z nią problemy, jednak zazwyczaj wystarczy nałożyć na uchwyt klucza kawałek rurki i śruba puszcza. Możemy zwolnić hamulec i przystąpić do kolejnych działań. Odkręcamy do końca śrubę mocującą bęben i za pomocą młotka opukujemy bęben dookoła. Zazwyczaj, za pierwszym razem bęben nie schodzi. Musimy powtórzyć tę czynność kilka razy. Kiedy uda nam się zdemontować bęben, odpinamy linkę od hamulca ręcznego.
Zobacz również: Co robić, gdy samochód „ściąga”?
REKLAMA
Teraz musimy zdecydować, co robimy z naszymi szczękami. Jeżeli ich stan jest zadowalający, nic nie robimy z mechanizmem. Jeżeli chcemy wymienić szczęki, bądź cylinderki, trzeba zdemontować cały mechanizm. W tym momencie musimy zajrzeć pod samochód. Demontujemy tłumik z gumowych uchwytów, na których jest zamocowany. Musimy teraz tak ułożyć wydech, żeby była możliwość wysunięcia belki nad nim. Najlepiej podłożyć pod tłumik jakiś przedmiot.
Kolejny krok, to odkręcenie przewodów hamulcowych z cylinderków. Pamiętajmy o zatkaniu ich, żeby nie wypływał płyn hamulcowy. Możemy teraz przejść do środka samochodu. Demontujemy tylną kanapę i dywanik z bagażnika. W tym momencie zobaczymy 4 białe zaślepki. Dwie znajdują się po prawej stronie, natomiast kolejne dwie po lewej. Odchylamy je i odkręcamy 4 śruby od belki. Tutaj ważna uwaga, po odkręceniu tych śrub belka spadnie nam na wydech. Dlatego tak bardzo ważne jest podparcie wydechu.
Zobacz również: Jak często wymieniać łożyska kół przednich?
Po wykręceniu wszystkich śrub możemy wyjąć belkę z naszego samochodu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Można również, wymienić gumowe uchwyty wydechu, oraz miedziane przewody doczepione do belki. Na koniec pamiętamy o dokręceniu wszystkich śrub. Pamiętajmy również o odpowietrzeniu hamulców.
REKLAMA
REKLAMA