Mercedes W210: wymiana przednich sprężyn - krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli pęknie nam sprężyna, nie musimy się zbytnio trudzić, żeby rozpoznać usterkę. W przypadku gum, musimy zdjąć koło i ocenić ich stan. Oczywiście, wymieniając gumy, nie musimy wymieniać sprężyn. Pierwszy krok to poluzowanie śrub koła i uniesienie samochodu. Następnie, odkręcamy do końca śruby koła i zdejmujemy koło. Pamiętamy o bardzo dobrym zabezpieczeniu auta przed zsunięciem się z podnośnika. Najlepiej podłożyć coś pod koła i umieścić drewniany klocek pod samochodem.
REKLAMA
Teraz odkręcamy nakrętkę końcówki drążka kierowniczego i ściągamy całą końcówkę. Jeżeli nie wymienialiśmy wcześniej końcówki, będzie nam potrzebny klucz 22. Zamienniki, zazwyczaj, też są mocowane na klucz 22, ale bywa z tym różnie. Kolejny krok, jest bardzo ważny i musimy robić to bardzo ostrożnie. Opuszczamy samochód na nasz drewniany klocek, bądź bierzemy drugi podnośnik i podnosimy wahacz za pomocą lewarka.
Zobacz również: Jak wymienić zwrotnicę przednią?
REKLAMA
Robimy to do momentu, aż wahacz będzie pod kątem prostym do podłużnicy. Teraz odkręcamy łącznik stabilizatora. Przedtem, polecamy polać śruby WD-40 i uderzyć kilka razy młotkiem. Następnie, odkręcamy amortyzator. Robimy to używając dwóch kluczy 17. Musimy teraz odkręcić sworzeń od piasty za pomocą klucza 21. Kiedy odkręcimy drugą stronę, uderzamy kilka razy młotkiem i rozczepiamy sworzeń.
Wyjmujemy lewarek spod wahacza i wkładamy łyżkę, żeby naciągnąć wahacz do dołu i możemy wyjąć sprężynę. Należy, uważać na regulację ksenonów, oczywiście, jeśli mamy ksenony. Wymieniamy sprężynę wraz z gumą lub samą gumę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jedna uwaga odnośnie, przykręcania łącznika: jeśli chcemy, możemy użyć kleju do gwintów, zapobiegającego odkręcaniu śrub. Tak samo postępujemy po drugiej stronie auta.
Zobacz również: Jak wymienić tuleje wahacza przedniego?
Pamiętajmy o dokręceniu wszystkich śrub, przeprowadzamy naprawę w zawieszeniu. Każde niedociągnięcie lub przeoczenie z naszej strony, może odbić się podczas jazdy. Kupując sprężyny, musimy pamiętać, żeby kupić odpowiednie do naszej wersji silnikowej i nadwozia. Polecamy, oryginalne sprężyny, zamienniki nie zachowują właściwości oryginału. Na zamienniku, nasz samochód może się obniżyć. Zazwyczaj takie sprężyny, nie utrzymują odpowiednio auta.
REKLAMA
REKLAMA