Mercedes W210: demontaż tunelu środkowego
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie potrzebne?
• Nóż
• Śrubokręt płaski
• Klucz nasadowy 10
• Torx T20, T30
REKLAMA
Do podważania będziemy wykorzystywać płaski śrubokręt, jednak do niektórych elementów warto użyć nóż, jest znacznie cieńszy. Zaczynamy od wyjęcia popielniczki. Następnie usuwamy wykładzinę schowka, znajdującego się pod podłokietnikiem. Znajdują się tam dwie śruby. Odkręcamy je za pomocą klucza nasadowego 10. Teraz podważamy mieszek do góry. Robimy to bardzo delikatnie, żeby niczego nie uszkodzić. Unosimy mieszek i łapiemy oburącz za osłonę w miejscu, w którym znajdował się mieszek. Ciągniemy ją ku górze.
Zobacz również: Jak wymienić łącznik elastyczny tłumika?
Kolejny krok to usunięcie gumowej wkładki ze schowka z roletą. W schowku tym znajduje się plastik, który trzeba odchylić i pociągnąć go do góry. Następnie demontujemy plastik, w którym znajduje się gniazdo zapalniczki. Odpinamy dwa zatrzaski i odchylamy go w kierunku tyłu samochodu. Nie zapominamy o wypięciu kabla od zapalniczki.
Zobacz również: Co i jak smarować w samochodzie?
Odkręcamy dwie srebrne śruby za pomocą klucza 10. Demontujemy obudowę popielniczki i wypinamy kable odpowiedzialne za jej podświetlenie. Kiedy wyjmiemy popielniczkę zobaczymy dwie maskownice, które również musimy wymontować. Za maskownicami są śruby T30, które również wykręcamy. Ostatnia czynność to wykręcenie śrub trzymających tunel i konsole środkową. Znajdują się one nad kablem od podświetlenia popielniczki. Odkręcamy je i wysuwamy tunel w kierunku tyłu auta.
REKLAMA
REKLAMA