REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: wymiana sprężyn - jak sobie z nią poradzić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


W poradnik tym pokażemy jak wymienić przednie i tylne sprężyny w Audi A3 8P. Cały proces nie jest trudny i możemy go przeprowadzić we własnym zakresie.

Co będzie nam do tego potrzebne?
• Dwa lewarki
• Cztery sprężyny
• Klucz 18 mm

REKLAMA

Zanim rozpoczniemy pracę musimy pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu samochodu. Wrzucamy dowolny bieg i zaciągamy hamulec ręczny i podkładamy cokolwiek pod koła, żeby auto było nieruchome. Najpierw będziemy wymieniać sprężyny na tylnej osi. Unosimy auto na lewarku odkręcamy wcześniej poluzowane śruby koła i zdejmujemy koło. Następnie drugi lewarek podkładamy pod tylni wahacz. Odkręcamy śrubę kluczem 18 mm. Teraz musimy opuścić lewarek pod wahaczem.

Zobacz również: Jak domowym sposobem sprawdzić amortyzatory?

Po opuszczeniu lewarka, wyjmujemy sprężynę. W jej miejsce wkładamy nową sprężynę i przykręcamy śrubę. Tak samo postępujemy w przypadku drugiego koła na tylnej osi. Nadeszła kolej na wymianę sprężyn na przedniej osi. Wymiana sprężyn na tej osi jest znacznie trudniejsza i zajmie nam trochę więcej czasu.. Zaczynamy od odkręcenia śrub mocujących koło. Przed zdjęciem koła, warto pamiętać o poluzowaniu śruby mocującej przegub.

Zobacz również: Jak wymienić tuleje wahacza przedniego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdejmujemy koło i odpinamy czujnik ABS. Odkręcamy górne mocowanie stabilizatora. Następnie demontujemy śrubę mocującą przegub i wyjmujemy go z piasty. Kolejny krok to odkręcenie mocowania wahacza. Przystępujemy do odkręcenia kolumny. Unosimy maskę, odchylamy plastiki i odkręcamy 3 śruby. Teraz mamy do wyboru dwie opcje: odkręcamy dolne mocowanie i wyciągamy kolumnę Mcphersona. Druga opcja: wymieniamy sprężyny bez wyjmowania kolumny Mcphersona. Wówczas nie demontujemy dolnego mocowania kolumny.

Należy zachować szczególną ostrożność prowadząc pracę przy przewodzie hamulcowym, ponieważ jest on naprężony i można go łatwo uszkodzić.

W obydwu przypadkach, do ściągnięcia sprężyn posłużą nam ściągacze do sprężyn. Naszym zdaniem, najlepiej wymontować całą kolumnę i przełożyć sobie spokojnie sprężyny. Oczywiście należy pamiętać, żeby wszystko dobrze przykręcić. Tak samo postępujemy z kołem po drugiej stronie auta. Opis ten jest przydatny, dla osób, które chcą wymienić sprężyny, gwarantujące obniżenie zawieszenia. Jeśli chodzi o potrzebne narzędzie, ściągacze do sprężyn nie są drogie w zakupie, dlatego można sobie pozwolić na posiadanie swoich własnych. Nie trzeba również nadmieniać takich spraw, że wymianę sprężyn robimy po obu stronach osi. Tak samo postępujemy z amortyzatorami.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA