REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: wymiana ramki 1DIN na 2DIN

Robert Kuśpiel
Wymiana ramki radia w Audi A3. Fot. Audi
Wymiana ramki radia w Audi A3. Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Poradnik ten, jest skierowany do osób, które chcą wymienić radio w swoim Audi A3 8P. Mamy tu na myśli wymianę radia 1DIN na radio 2 DIN. Operacja ta jest bardzo łatwa i nie musimy zlecać jej w serwisie.

Co będzie nam potrzebne?

• Nowy Climatronic pod 2DIN albo przerabiamy Climatronic z 1DIN na 2DIN
• Radio 2DIN Audi
• Klucz nimbusowy HEX – 5 mm – nie polecam takiego klucza
• Zestaw Torxów – do odkręcania ramki
• Klucz nasadowy, głownie 8 mm
• Kosz 2DIN

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy skompletujemy wszystkie potrzebne elementy, oraz narzędzia, będziemy mogli zaczynać. Pierwszy krok, to demontaż boczków znajdujących się po bokach deski rozdzielczej. Z jednej strony, boczek zakrywa deskę bezpieczników.

Następnie odkręcamy schowek. Przykręcony jest na 5 śrub. Dwie z nich znajdują się na dole, natomiast 3 w środku. Konieczne jest również odkręcenie plastiku pod kierownicą, trzymają go dwie śruby na dole, zaś od góry mocowany jest na zaczepy.

Zobacz również: Audi A3 8P: montaż czujników cofania

REKLAMA

Teraz możemy odpiąć wtyczki przy włączniku świateł i złącze diagnostyczne. Wszystko wykonujemy bardzo delikatnie. Możemy teraz przystąpić do opróżnienia kosza 1DIN. Nie powinniśmy mieć z tym żadnego problemu. W ramce znajduje się 11 śrub, które musimy wykręcić. Po prawej i lewej stronie są takie same, natomiast z tyłu kosza jest śruba nasadowa 11 mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla swobodnego manewrowania ramką wewnątrz deski, należy wyjąć szufladkę znajdującą się w koszu 1DIN. Nadszedł czas na odkręcenie boczków przy popielniczce. Każdy z nich zamocowany jest na trzy śruby. Jedna z nich znajduje się na dole przy koszu, druga pod lewarkiem zmiany biegów, natomiast trzecią wkręca się w deskę. W tym miejscu pragniemy uprzedzić, że wykręcenie tych śrub jest bardzo ciężkie. Dostęp jest mocno ograniczony.

Teraz czeka nas jeszcze trudniejsze zadanie. Dolne części deski należy wygiąć delikatnie na boki i manewrować koszem tak, żeby wyjąć go pod kątem, ponieważ ramka znajduje się pod deską. Po wyjęciu kosza przechodzimy do demontażu półeczki za popielniczką. Mocowana jest na 4 bolcach w koszu 1DIN. Jeśli chodzi o kosz 2DIN występują tam dwa skrajne bolce, dlatego środkowe można wyłamać.

Zobacz również: Audi A3 8P: wymiana tylnego podświetlenia

Kolejny krok, to dopasowanie panelu Climatronic. Robimy to, docinając go za pomocą nożyka Stanley’a. Do radia 2DIN potrzebujemy przejściówki z ISO na ISO2 i adaptera antenowego. W kostce ISO2, pin 16 prawdopodobnie będzie pusty, dlatego trzeba dodać mu napięcie +12V. Mówiąc krótko, aby radio grało musimy podłączyć pin 15 z 16. W ten oto sposób mamy gotową modyfikację.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA