REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: wymiana ramki 1DIN na 2DIN

Robert Kuśpiel
Wymiana ramki radia w Audi A3. Fot. Audi
Wymiana ramki radia w Audi A3. Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Poradnik ten, jest skierowany do osób, które chcą wymienić radio w swoim Audi A3 8P. Mamy tu na myśli wymianę radia 1DIN na radio 2 DIN. Operacja ta jest bardzo łatwa i nie musimy zlecać jej w serwisie.

Co będzie nam potrzebne?

• Nowy Climatronic pod 2DIN albo przerabiamy Climatronic z 1DIN na 2DIN
• Radio 2DIN Audi
• Klucz nimbusowy HEX – 5 mm – nie polecam takiego klucza
• Zestaw Torxów – do odkręcania ramki
• Klucz nasadowy, głownie 8 mm
• Kosz 2DIN

REKLAMA

Kiedy skompletujemy wszystkie potrzebne elementy, oraz narzędzia, będziemy mogli zaczynać. Pierwszy krok, to demontaż boczków znajdujących się po bokach deski rozdzielczej. Z jednej strony, boczek zakrywa deskę bezpieczników.

Następnie odkręcamy schowek. Przykręcony jest na 5 śrub. Dwie z nich znajdują się na dole, natomiast 3 w środku. Konieczne jest również odkręcenie plastiku pod kierownicą, trzymają go dwie śruby na dole, zaś od góry mocowany jest na zaczepy.

Zobacz również: Audi A3 8P: montaż czujników cofania

REKLAMA

Teraz możemy odpiąć wtyczki przy włączniku świateł i złącze diagnostyczne. Wszystko wykonujemy bardzo delikatnie. Możemy teraz przystąpić do opróżnienia kosza 1DIN. Nie powinniśmy mieć z tym żadnego problemu. W ramce znajduje się 11 śrub, które musimy wykręcić. Po prawej i lewej stronie są takie same, natomiast z tyłu kosza jest śruba nasadowa 11 mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla swobodnego manewrowania ramką wewnątrz deski, należy wyjąć szufladkę znajdującą się w koszu 1DIN. Nadszedł czas na odkręcenie boczków przy popielniczce. Każdy z nich zamocowany jest na trzy śruby. Jedna z nich znajduje się na dole przy koszu, druga pod lewarkiem zmiany biegów, natomiast trzecią wkręca się w deskę. W tym miejscu pragniemy uprzedzić, że wykręcenie tych śrub jest bardzo ciężkie. Dostęp jest mocno ograniczony.

Teraz czeka nas jeszcze trudniejsze zadanie. Dolne części deski należy wygiąć delikatnie na boki i manewrować koszem tak, żeby wyjąć go pod kątem, ponieważ ramka znajduje się pod deską. Po wyjęciu kosza przechodzimy do demontażu półeczki za popielniczką. Mocowana jest na 4 bolcach w koszu 1DIN. Jeśli chodzi o kosz 2DIN występują tam dwa skrajne bolce, dlatego środkowe można wyłamać.

Zobacz również: Audi A3 8P: wymiana tylnego podświetlenia

Kolejny krok, to dopasowanie panelu Climatronic. Robimy to, docinając go za pomocą nożyka Stanley’a. Do radia 2DIN potrzebujemy przejściówki z ISO na ISO2 i adaptera antenowego. W kostce ISO2, pin 16 prawdopodobnie będzie pusty, dlatego trzeba dodać mu napięcie +12V. Mówiąc krótko, aby radio grało musimy podłączyć pin 15 z 16. W ten oto sposób mamy gotową modyfikację.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA