REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: montaż turbiny BRD do silnika BKD

Robert Kuśpiel
Montaż turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3 jest operacją czasochłonną, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający.
Montaż turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3 jest operacją czasochłonną, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, skupimy się na montażu turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3. Jest to operacja czasochłonna, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający dla każdego właściciela Audi A3.

Tego będziemy potrzebowai podczas montażu turbiny BRD do silnika BKD Audi A3 8P

REKLAMA

• Turbina BRD o numerze 03G145702H
• Kolektor wydechowy z silnika BLB lub BRE
• Przerobiony odpływ oleju
• Flansza wydechowa do turbiny BRD
• Dwa kolanka 90* silikonowe redukcje 1 – 45 / 60, 2 – 45 / 51

Rozpoczynamy od wyjęcia starej turbiny. W tym celu, warto zdemontować zwrotnicę, jak i amortyzator, będzie lepszy dostęp, żeby dopasować rurki części zimnej. Wyjmujemy także prawą półoś, jej spornik oraz rurkę, która ma za zadanie doprowadzać powietrze do turbiny. 

Zobacz również: Jak wyczyścić zawór EGR?

REKLAMA

Kolejny krok, to wyciągnięcie przewodów chłodziwa z chłodnicy EGR. Przewody o średnicy 10 mm łączymy ze sobą za pomocą dowolnej rureczki, jeden z przewodów mających 22 mm idący do chłodnicy demontujemy razem z końcem i odpinamy od króćca, obracamy króciec o 180 stopni i podpinamy drugi przewód.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz, możemy swobodnie odkręcić chłodnicę EGR. Wyciągamy również rurę EGR, która znajduje się bezpośrednio nad skrzynią. Wymontowujemy także specjalny wspornik, na którym zamocowana jest chłodniczka EGR do głowicy. Następnie odkręcamy spływ oleju, potem doprowadzenie oleju do turbiny i mocowanie od kolektora. Przechodzimy teraz do demontażu wydechu.

Odkręcamy go od kolektora. Demontujemy mocowanie od sanek. Wyjmujemy cały wydech z samochodu, nie będzie on już nam potrzebny. Następnie wyciągamy gumową rurkę idącą od turbiny części zimnej do aluminiowej rurki prowadzonej obok silnika do intercoolera. Demontujemy również tą aluminiową rurkę, ponieważ będziemy musieli ją przerobić. 

W tym momencie zabieramy się za prace bezpośrednio związane z turbiną. Kluczem nasadkowym 12 odkręcamy 8 nakrętek mocujących turbinę. Ściągamy ją ze szpilek i manewrujemy, aby wyciągnąć ją od spodu auta. 

Nową turbinę skręcamy z kolektorem nie używając uszczelki. Potrzebnych będzie 8 nowych nakrętek. Luzujemy część zimną, aby można było nią obracać, dlatego że będzie nam jeszcze potrzebna. Zakładamy uszczelkę i montujemy turbinę w samochodzie.

Zobacz również: Jak naprawić zacinające się wycieraczki w Audi?

Gniazdo EGR na kolektorze wydechowym należy zaślepić. Podobnie zaślepiamy gniazdo obok kolektora dolotowego. Przechodzimy do wydechu, tutaj musimy dopasować nową rurę, najlepiej z przejściówką, żeby pasowała do starego wydechu. W przypadku montażu turbiny BRD w Audi A3 8P najlepiej kupić części wydechu od Passata i odpowiednio go skrócić. To samo robimy z tak zwaną częścią zimną. Musimy odpowiednio dopasować każdą część. Jest to bardzo czasochłonne. Po operacji montażu warto odwiedzić warsztat w celu tzw. zestrojenia turbiny.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA