REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: montaż turbiny BRD do silnika BKD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montaż turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3 jest operacją czasochłonną, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający.
Montaż turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3 jest operacją czasochłonną, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, skupimy się na montażu turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3. Jest to operacja czasochłonna, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający dla każdego właściciela Audi A3.

Tego będziemy potrzebowai podczas montażu turbiny BRD do silnika BKD Audi A3 8P

REKLAMA

• Turbina BRD o numerze 03G145702H
• Kolektor wydechowy z silnika BLB lub BRE
• Przerobiony odpływ oleju
• Flansza wydechowa do turbiny BRD
• Dwa kolanka 90* silikonowe redukcje 1 – 45 / 60, 2 – 45 / 51

Rozpoczynamy od wyjęcia starej turbiny. W tym celu, warto zdemontować zwrotnicę, jak i amortyzator, będzie lepszy dostęp, żeby dopasować rurki części zimnej. Wyjmujemy także prawą półoś, jej spornik oraz rurkę, która ma za zadanie doprowadzać powietrze do turbiny. 

Zobacz również: Jak wyczyścić zawór EGR?

REKLAMA

Kolejny krok, to wyciągnięcie przewodów chłodziwa z chłodnicy EGR. Przewody o średnicy 10 mm łączymy ze sobą za pomocą dowolnej rureczki, jeden z przewodów mających 22 mm idący do chłodnicy demontujemy razem z końcem i odpinamy od króćca, obracamy króciec o 180 stopni i podpinamy drugi przewód.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz, możemy swobodnie odkręcić chłodnicę EGR. Wyciągamy również rurę EGR, która znajduje się bezpośrednio nad skrzynią. Wymontowujemy także specjalny wspornik, na którym zamocowana jest chłodniczka EGR do głowicy. Następnie odkręcamy spływ oleju, potem doprowadzenie oleju do turbiny i mocowanie od kolektora. Przechodzimy teraz do demontażu wydechu.

Odkręcamy go od kolektora. Demontujemy mocowanie od sanek. Wyjmujemy cały wydech z samochodu, nie będzie on już nam potrzebny. Następnie wyciągamy gumową rurkę idącą od turbiny części zimnej do aluminiowej rurki prowadzonej obok silnika do intercoolera. Demontujemy również tą aluminiową rurkę, ponieważ będziemy musieli ją przerobić. 

W tym momencie zabieramy się za prace bezpośrednio związane z turbiną. Kluczem nasadkowym 12 odkręcamy 8 nakrętek mocujących turbinę. Ściągamy ją ze szpilek i manewrujemy, aby wyciągnąć ją od spodu auta. 

Nową turbinę skręcamy z kolektorem nie używając uszczelki. Potrzebnych będzie 8 nowych nakrętek. Luzujemy część zimną, aby można było nią obracać, dlatego że będzie nam jeszcze potrzebna. Zakładamy uszczelkę i montujemy turbinę w samochodzie.

Zobacz również: Jak naprawić zacinające się wycieraczki w Audi?

Gniazdo EGR na kolektorze wydechowym należy zaślepić. Podobnie zaślepiamy gniazdo obok kolektora dolotowego. Przechodzimy do wydechu, tutaj musimy dopasować nową rurę, najlepiej z przejściówką, żeby pasowała do starego wydechu. W przypadku montażu turbiny BRD w Audi A3 8P najlepiej kupić części wydechu od Passata i odpowiednio go skrócić. To samo robimy z tak zwaną częścią zimną. Musimy odpowiednio dopasować każdą część. Jest to bardzo czasochłonne. Po operacji montażu warto odwiedzić warsztat w celu tzw. zestrojenia turbiny.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA