REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: montaż turbiny BRD do silnika BKD

Robert Kuśpiel
Montaż turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3 jest operacją czasochłonną, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający.
Montaż turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3 jest operacją czasochłonną, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, skupimy się na montażu turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3. Jest to operacja czasochłonna, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający dla każdego właściciela Audi A3.

Tego będziemy potrzebowai podczas montażu turbiny BRD do silnika BKD Audi A3 8P

REKLAMA

REKLAMA

• Turbina BRD o numerze 03G145702H
• Kolektor wydechowy z silnika BLB lub BRE
• Przerobiony odpływ oleju
• Flansza wydechowa do turbiny BRD
• Dwa kolanka 90* silikonowe redukcje 1 – 45 / 60, 2 – 45 / 51

Rozpoczynamy od wyjęcia starej turbiny. W tym celu, warto zdemontować zwrotnicę, jak i amortyzator, będzie lepszy dostęp, żeby dopasować rurki części zimnej. Wyjmujemy także prawą półoś, jej spornik oraz rurkę, która ma za zadanie doprowadzać powietrze do turbiny. 

Zobacz również: Jak wyczyścić zawór EGR?

REKLAMA

Kolejny krok, to wyciągnięcie przewodów chłodziwa z chłodnicy EGR. Przewody o średnicy 10 mm łączymy ze sobą za pomocą dowolnej rureczki, jeden z przewodów mających 22 mm idący do chłodnicy demontujemy razem z końcem i odpinamy od króćca, obracamy króciec o 180 stopni i podpinamy drugi przewód.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz, możemy swobodnie odkręcić chłodnicę EGR. Wyciągamy również rurę EGR, która znajduje się bezpośrednio nad skrzynią. Wymontowujemy także specjalny wspornik, na którym zamocowana jest chłodniczka EGR do głowicy. Następnie odkręcamy spływ oleju, potem doprowadzenie oleju do turbiny i mocowanie od kolektora. Przechodzimy teraz do demontażu wydechu.

Odkręcamy go od kolektora. Demontujemy mocowanie od sanek. Wyjmujemy cały wydech z samochodu, nie będzie on już nam potrzebny. Następnie wyciągamy gumową rurkę idącą od turbiny części zimnej do aluminiowej rurki prowadzonej obok silnika do intercoolera. Demontujemy również tą aluminiową rurkę, ponieważ będziemy musieli ją przerobić. 

W tym momencie zabieramy się za prace bezpośrednio związane z turbiną. Kluczem nasadkowym 12 odkręcamy 8 nakrętek mocujących turbinę. Ściągamy ją ze szpilek i manewrujemy, aby wyciągnąć ją od spodu auta. 

Nową turbinę skręcamy z kolektorem nie używając uszczelki. Potrzebnych będzie 8 nowych nakrętek. Luzujemy część zimną, aby można było nią obracać, dlatego że będzie nam jeszcze potrzebna. Zakładamy uszczelkę i montujemy turbinę w samochodzie.

Zobacz również: Jak naprawić zacinające się wycieraczki w Audi?

Gniazdo EGR na kolektorze wydechowym należy zaślepić. Podobnie zaślepiamy gniazdo obok kolektora dolotowego. Przechodzimy do wydechu, tutaj musimy dopasować nową rurę, najlepiej z przejściówką, żeby pasowała do starego wydechu. W przypadku montażu turbiny BRD w Audi A3 8P najlepiej kupić części wydechu od Passata i odpowiednio go skrócić. To samo robimy z tak zwaną częścią zimną. Musimy odpowiednio dopasować każdą część. Jest to bardzo czasochłonne. Po operacji montażu warto odwiedzić warsztat w celu tzw. zestrojenia turbiny.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA