REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: wymiana tylnego podświetlenia

Robert Kuśpiel
Wymiana tylnego podświetlenie w Audi A3. Fot. Audi
Wymiana tylnego podświetlenie w Audi A3. Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić tylne podświetlenie w Audi A3 8P. Celem naszej wymiany będzie montaż bardziej funkcjonalnej lampki.

Na samym początku, należy zaznaczyć, że podświetlenie tylne występowało w dwóch rodzajach. Lampka tradycyjna, normalna i lampka z przyciskami. My będziemy montować lampkę z przyciskami. Kiedy już znajdziemy interesującą nas lampkę, najlepiej ją rozebrać i dokładnie wyczyścić. Wszelkie pyłki oraz zabrudzenia, znacznie wpłyną, na jakość świecenia. Jeżeli potrzebujemy możemy wymienić również żarówki na słabsze.

REKLAMA

Zobacz również: Audi A3 8L: wymiana boczków bagażnika na poliftowe

REKLAMA

Dlaczego warto wyczyścić lampkę? W środku mogą być podrdzewiałe odblaski kloszy, co może spowodować znacznie słabsze rozpraszanie się światła. Lampkę składamy w odwrotnej kolejności. Zostało nam tylko podłączyć nową lampkę i możemy się cieszyć z nowej rzeczy w aucie.

Jednak, jeżeli chcemy, żeby przyciski były podświetlone, oraz, żeby można było lampkę włączyć niezależnie, od tego czy lampka przednia jest włączona, musimy wykonać kilka modyfikacji.

Wbrew pozorom, nie jest to nic trudnego. Musimy doprowadzić dodatkowe przewody z przedniej konsoli oświetlenia. Jak to zrobić? Są dwa sposoby. Możemy zdjąć podsufitkę, bądź też możemy użyć, czegoś twardego do przepchnięcia przewodów pomiędzy konsolami. Jeżeli mamy lampkę tylną zwykłą, w kostce będzie nam brakować dwóch przewodów. Dokładnie będzie to masa, i zasilanie do podświetlania przycisków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie będzie problemów z lokalizacją pinów. Miejsca w kostce są opisane, nas będzie interesować pozycja numer 2 i 4. Pod 2 podpinamy zasilanie do podświetlenia przycisków, natomiast pod 4 masę. Jeśli chodzi o kable, wystarczy zwykły przewód głośnikowy z wsuwkami. Koniec przewodu, który jest doprowadzony do tylnej lampki, zakańczamy zwykłymi pinami ISO. Są to normalne piny, jak przy kostce od radia.

Zobacz również: Audi A3 8P: montaż turbiny BRD do silnika BKD

REKLAMA

Chcąc zamontować piny w kostce, musimy ją rozłożyć. Inaczej nie będzie możliwości ich zamontowania. Teraz w przedniej konsoli (w naszym przypadku konsola zwykła) podpinamy następująco. Szeroką wsuwkę - miejsce pomarańczowe, zasilanie podświetlenia przycisków, wąska wsuwka – miejsce niebieskie, masa gnd.

Składamy teraz wszystko w odwrotnej kolejności i sprawdzamy działanie lampki. Wydaje nam się, że lampka z oddzielnym sterowaniem sprawdza się znacznie lepiej. Jak widać, nie ma dużo pracy z podłączeniem podświetlenia przycisków, dlatego też polecamy wykonanie tej modyfikacji samemu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA