REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: wymiana tylnego podświetlenia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana tylnego podświetlenie w Audi A3. Fot. Audi
Wymiana tylnego podświetlenie w Audi A3. Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy jak samemu wymienić tylne podświetlenie w Audi A3 8P. Celem naszej wymiany będzie montaż bardziej funkcjonalnej lampki.

Na samym początku, należy zaznaczyć, że podświetlenie tylne występowało w dwóch rodzajach. Lampka tradycyjna, normalna i lampka z przyciskami. My będziemy montować lampkę z przyciskami. Kiedy już znajdziemy interesującą nas lampkę, najlepiej ją rozebrać i dokładnie wyczyścić. Wszelkie pyłki oraz zabrudzenia, znacznie wpłyną, na jakość świecenia. Jeżeli potrzebujemy możemy wymienić również żarówki na słabsze.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Audi A3 8L: wymiana boczków bagażnika na poliftowe

Dlaczego warto wyczyścić lampkę? W środku mogą być podrdzewiałe odblaski kloszy, co może spowodować znacznie słabsze rozpraszanie się światła. Lampkę składamy w odwrotnej kolejności. Zostało nam tylko podłączyć nową lampkę i możemy się cieszyć z nowej rzeczy w aucie.

Jednak, jeżeli chcemy, żeby przyciski były podświetlone, oraz, żeby można było lampkę włączyć niezależnie, od tego czy lampka przednia jest włączona, musimy wykonać kilka modyfikacji.

REKLAMA

Wbrew pozorom, nie jest to nic trudnego. Musimy doprowadzić dodatkowe przewody z przedniej konsoli oświetlenia. Jak to zrobić? Są dwa sposoby. Możemy zdjąć podsufitkę, bądź też możemy użyć, czegoś twardego do przepchnięcia przewodów pomiędzy konsolami. Jeżeli mamy lampkę tylną zwykłą, w kostce będzie nam brakować dwóch przewodów. Dokładnie będzie to masa, i zasilanie do podświetlania przycisków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie będzie problemów z lokalizacją pinów. Miejsca w kostce są opisane, nas będzie interesować pozycja numer 2 i 4. Pod 2 podpinamy zasilanie do podświetlenia przycisków, natomiast pod 4 masę. Jeśli chodzi o kable, wystarczy zwykły przewód głośnikowy z wsuwkami. Koniec przewodu, który jest doprowadzony do tylnej lampki, zakańczamy zwykłymi pinami ISO. Są to normalne piny, jak przy kostce od radia.

Zobacz również: Audi A3 8P: montaż turbiny BRD do silnika BKD

Chcąc zamontować piny w kostce, musimy ją rozłożyć. Inaczej nie będzie możliwości ich zamontowania. Teraz w przedniej konsoli (w naszym przypadku konsola zwykła) podpinamy następująco. Szeroką wsuwkę - miejsce pomarańczowe, zasilanie podświetlenia przycisków, wąska wsuwka – miejsce niebieskie, masa gnd.

Składamy teraz wszystko w odwrotnej kolejności i sprawdzamy działanie lampki. Wydaje nam się, że lampka z oddzielnym sterowaniem sprawdza się znacznie lepiej. Jak widać, nie ma dużo pracy z podłączeniem podświetlenia przycisków, dlatego też polecamy wykonanie tej modyfikacji samemu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA