Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne do wymiany łącznika stabilizatora w Alfie Romeo 155?
REKLAMA
• Kliny pod koła
• Podnośnik
• Podnośnik hydrauliczny do podniesienia drążka stabilizatora
• Klucz nr 17
• Szczotka druciana
• Smar w sprayu
• Rękawice ochronne
• Deska
• Podkładki na koła
• Nowy łącznik razem z tulejami
• Klocek drewniany
Pierwszy krok to podłożenie klinów zabezpieczających pod tylne koła. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Odkręcamy je do końca i zdejmujemy koło. Polecamy również podłożenie drewnianego klocka blisko podnośnika, co zabezpieczy nas przed ewentualnym zsunięciem się auta. Po dokładnym przyjrzeniu się, zobaczymy dwie nakrętki łącznika stabilizatora. Psikamy je smarem w sprayu i odkręcamy za pomocą klucza nr 17. Sprężynowanie drążka sprawia, że kawałek łącznika się wysuwa. Demontujemy podkładkę razem z dolną tuleją gumowo-metalową.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn
REKLAMA
Teraz podkładamy podnośnik hydrauliczny pod drążek stabilizatora i opieramy go na kawałku deski. Powoli wciskamy go do góry, aż będziemy mogli swobodnie wyjąć tuleję z drążka. Wykonując tę operację, musimy zwrócić uwagę, żeby nie uszkodzić drążka kierowniczego. Wyjmujemy górną tuleję gumowo-metalową wraz z podkładką i wspornik z drążka reakcyjnego. Czyścimy wszystkie powierzchnie (gniazdo) montażu za pomocą szczotki drucianej.
Instalujemy nowy wspornik razem z górną tuleją gumowo-metalową. Dolną część wspornika wkładamy do otworu wahacza i przykręcamy nakrętkę. Następnie przykładamy do gniazda dolną tuleję gumowo-metalową oraz podkładkę i opuszczamy drążek z podnośnika. Przystawiamy podnośnik pod wahacz i delikatnie podnosimy do góry, dociskając tuleję gumowo-metalową do gniazda tak, abyśmy mogli włożyć nakrętkę. Wkładamy ją i dokręcamy.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania
Opuszczamy podnośnik hydrauliczny spod wahacza i montujemy koło. Po prawidłowym wykonaniu wszystkich czynności zdejmujemy samochód z podnośnika i wyciągamy kliny zabezpieczające spod kół. W przypadku wymiany po drugiej stronie, postępujemy w identyczny sposób. Jednak nie ma konieczności wymiany po obu stronach, jak w przypadku np. amortyzatorów. Podobnie jak podczas wymiany innych elementów zawieszenia proponujemy wybrać części lepszych producentów.
REKLAMA
REKLAMA