REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymieniamy łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155; fot. Newspress
Wymieniamy łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155; fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Co będzie nam potrzebne do wymiany łącznika stabilizatora w Alfie Romeo 155?

REKLAMA

• Kliny pod koła
• Podnośnik
• Podnośnik hydrauliczny do podniesienia drążka stabilizatora
• Klucz nr 17
• Szczotka druciana
• Smar w sprayu
• Rękawice ochronne
• Deska
• Podkładki na koła
• Nowy łącznik razem z tulejami
• Klocek drewniany

Pierwszy krok to podłożenie klinów zabezpieczających pod tylne koła. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Odkręcamy je do końca i zdejmujemy koło. Polecamy również podłożenie drewnianego klocka blisko podnośnika, co zabezpieczy nas przed ewentualnym zsunięciem się auta. Po dokładnym przyjrzeniu się, zobaczymy dwie nakrętki łącznika stabilizatora. Psikamy je smarem w sprayu i odkręcamy za pomocą klucza nr 17. Sprężynowanie drążka sprawia, że kawałek łącznika się wysuwa. Demontujemy podkładkę razem z dolną tuleją gumowo-metalową.

Zobacz też:  Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

REKLAMA

Teraz podkładamy podnośnik hydrauliczny pod drążek stabilizatora i opieramy go na kawałku deski. Powoli wciskamy go do góry, aż będziemy mogli swobodnie wyjąć tuleję z drążka. Wykonując tę operację, musimy zwrócić uwagę, żeby nie uszkodzić drążka kierowniczego. Wyjmujemy górną tuleję gumowo-metalową wraz z podkładką i wspornik z drążka reakcyjnego. Czyścimy wszystkie powierzchnie (gniazdo) montażu za pomocą szczotki drucianej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Instalujemy nowy wspornik razem z górną tuleją gumowo-metalową. Dolną część wspornika wkładamy do otworu wahacza i przykręcamy nakrętkę. Następnie przykładamy do gniazda dolną tuleję gumowo-metalową oraz podkładkę i opuszczamy drążek z podnośnika. Przystawiamy podnośnik pod wahacz i delikatnie podnosimy do góry, dociskając tuleję gumowo-metalową do gniazda tak, abyśmy mogli włożyć nakrętkę. Wkładamy ją i dokręcamy.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Opuszczamy podnośnik hydrauliczny spod wahacza i montujemy koło. Po prawidłowym wykonaniu wszystkich czynności zdejmujemy samochód z podnośnika i wyciągamy kliny zabezpieczające spod kół. W przypadku wymiany po drugiej stronie, postępujemy w identyczny sposób. Jednak nie ma konieczności wymiany po obu stronach, jak w przypadku np. amortyzatorów. Podobnie jak podczas wymiany innych elementów zawieszenia proponujemy wybrać części lepszych producentów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA