REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymieniamy łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155; fot. Newspress
Wymieniamy łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155; fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Co będzie nam potrzebne do wymiany łącznika stabilizatora w Alfie Romeo 155?

REKLAMA

REKLAMA

• Kliny pod koła
• Podnośnik
• Podnośnik hydrauliczny do podniesienia drążka stabilizatora
• Klucz nr 17
• Szczotka druciana
• Smar w sprayu
• Rękawice ochronne
• Deska
• Podkładki na koła
• Nowy łącznik razem z tulejami
• Klocek drewniany

Pierwszy krok to podłożenie klinów zabezpieczających pod tylne koła. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Odkręcamy je do końca i zdejmujemy koło. Polecamy również podłożenie drewnianego klocka blisko podnośnika, co zabezpieczy nas przed ewentualnym zsunięciem się auta. Po dokładnym przyjrzeniu się, zobaczymy dwie nakrętki łącznika stabilizatora. Psikamy je smarem w sprayu i odkręcamy za pomocą klucza nr 17. Sprężynowanie drążka sprawia, że kawałek łącznika się wysuwa. Demontujemy podkładkę razem z dolną tuleją gumowo-metalową.

Zobacz też:  Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

REKLAMA

Teraz podkładamy podnośnik hydrauliczny pod drążek stabilizatora i opieramy go na kawałku deski. Powoli wciskamy go do góry, aż będziemy mogli swobodnie wyjąć tuleję z drążka. Wykonując tę operację, musimy zwrócić uwagę, żeby nie uszkodzić drążka kierowniczego. Wyjmujemy górną tuleję gumowo-metalową wraz z podkładką i wspornik z drążka reakcyjnego. Czyścimy wszystkie powierzchnie (gniazdo) montażu za pomocą szczotki drucianej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Instalujemy nowy wspornik razem z górną tuleją gumowo-metalową. Dolną część wspornika wkładamy do otworu wahacza i przykręcamy nakrętkę. Następnie przykładamy do gniazda dolną tuleję gumowo-metalową oraz podkładkę i opuszczamy drążek z podnośnika. Przystawiamy podnośnik pod wahacz i delikatnie podnosimy do góry, dociskając tuleję gumowo-metalową do gniazda tak, abyśmy mogli włożyć nakrętkę. Wkładamy ją i dokręcamy.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Opuszczamy podnośnik hydrauliczny spod wahacza i montujemy koło. Po prawidłowym wykonaniu wszystkich czynności zdejmujemy samochód z podnośnika i wyciągamy kliny zabezpieczające spod kół. W przypadku wymiany po drugiej stronie, postępujemy w identyczny sposób. Jednak nie ma konieczności wymiany po obu stronach, jak w przypadku np. amortyzatorów. Podobnie jak podczas wymiany innych elementów zawieszenia proponujemy wybrać części lepszych producentów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA