REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: wymiana wyświetlacza informacyjnego. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wada wyświetlacza zwanego infocenter jest częstą usterką w Alfie 156.
Wada wyświetlacza zwanego infocenter jest częstą usterką w Alfie 156.

REKLAMA

REKLAMA

W modelach przejściowych występuje fabryczna wada wyświetlacza zwanego infocenter. Poradnik ten przedstawia, w jaki sposób wyeliminować ten problem raz na zawsze.

W wersji przejściowej występuje wysoki wyświetlacz. To właśnie on posiada fabryczną usterkę, która z czasem da o sobie znać. Objaw jest zazwyczaj taki sam, czyli w wysokich temperaturach zanika obraz. Oczywiście, nie ma sensu wymieniać na taki sam, gdyż sytuacja się powtórzy. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zamontowanie wyświetlacza niskiego z modelu całkowicie poliftowego.

REKLAMA

Nie ma powodu do obaw, jeśli chodzi o instalacje i mocowania. Wszystkie kable oraz kostki pasują bez żadnych przeróbek. Obraz jest wyświetlany bez żadnych zakłóceń. Musimy się przyzwyczaić jedynie do innego układu.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przegubu wewnętrznego

Co będzie nam potrzebne?

• Zestaw kluczy imbusowych
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Wyj maki do radia lub cienkie druty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Alfa Romeo GTV: wymiana wysprzęglika

REKLAMA

Pierwszy krok to demontaż obudowy wyświetlacza. Zamocowany jest na dwie śruby pod klucz imbusowy. Znajdują się one od strony szyby. Pozostaje nam odpięcie sześciu zatrzasków. Najlepiej podważyć je za pomocą cienkiego śrubokręta lub noża. Uważamy, żeby nie porysować deski rozdzielczej i przechodzimy do demontażu radia. Robimy to za pomocą specjalnych wyjmaków, gwoździ, szprych rowerowych.

Chwytamy za nie mocno i pociągamy do siebie. Po wyjęciu pozostaje nam dostać się do kostek łączących wyświetlacz z instalacją. W tym celu demontujemy schowek znajdujący się po stronie pasażera i odkręcamy od dołu zawias trzymający jego pokrywę - dokładnie sześć wkrętów na śrubokręt gwiazdkowy. Następnie otwieramy pokrywę i odkręcamy schowek, tutaj również znajduje się sześć wkrętów. Dostęp do nich jest stosunkowo utrudniony. Polecamy posługiwanie się krótkim śrubokrętem.

Zobacz też: Alfa Romeo 1.8 TS: wymiana świec

Kolejny krok to odłączenie oświetlenia schowka i wtyczki od włącznika świateł. W ten oto sposób mamy bardzo łatwy dostęp do wspomnianych wcześniej kostek. Odpinamy dwie sztuki. Pierwsza z nich jest stosunkowo duża, bo na 20 pinów. Umiejscowiona jest po lewej stronie na wysokości kolan pasażera. Mniejsza, 3-pinowa jest nieco głębiej. Jeżeli mimo wszystko będzie problem ze znalezieniem ich, to wkładamy rękę w miejsce radia i śledzimy jak idą wiązki.

Wysuwamy obudowę wyświetlacza i obracamy ją. Odkręcamy siedem wkrętów i ją otwieramy. Zobaczymy wiązkę, która przechodzi bezpośrednio pod wyświetlaczem. Oznacza to konieczność odkręcenia kolejnych czterech wkrętów, które go trzymają. Odpinamy kostkę od wyświetlacza, wyjmujemy go i montujemy nowy. Podłączamy wiązkę i odpalamy samochód. Jeżeli wszystkie wskazania są poprawne, gasimy auto i montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

Uruchamiamy nawiewy i ustawiamy ogrzewanie na max. Obraz nie powinien zniknąć.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż tempomatu – opis krok po kroku

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

REKLAMA

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

REKLAMA

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

REKLAMA