Alfa Romeo 156: wymiana wyświetlacza informacyjnego. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
W wersji przejściowej występuje wysoki wyświetlacz. To właśnie on posiada fabryczną usterkę, która z czasem da o sobie znać. Objaw jest zazwyczaj taki sam, czyli w wysokich temperaturach zanika obraz. Oczywiście, nie ma sensu wymieniać na taki sam, gdyż sytuacja się powtórzy. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zamontowanie wyświetlacza niskiego z modelu całkowicie poliftowego.
REKLAMA
Nie ma powodu do obaw, jeśli chodzi o instalacje i mocowania. Wszystkie kable oraz kostki pasują bez żadnych przeróbek. Obraz jest wyświetlany bez żadnych zakłóceń. Musimy się przyzwyczaić jedynie do innego układu.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przegubu wewnętrznego
Co będzie nam potrzebne?
• Zestaw kluczy imbusowych
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Wyj maki do radia lub cienkie druty
Zobacz też: Alfa Romeo GTV: wymiana wysprzęglika
REKLAMA
Pierwszy krok to demontaż obudowy wyświetlacza. Zamocowany jest na dwie śruby pod klucz imbusowy. Znajdują się one od strony szyby. Pozostaje nam odpięcie sześciu zatrzasków. Najlepiej podważyć je za pomocą cienkiego śrubokręta lub noża. Uważamy, żeby nie porysować deski rozdzielczej i przechodzimy do demontażu radia. Robimy to za pomocą specjalnych wyjmaków, gwoździ, szprych rowerowych.
Chwytamy za nie mocno i pociągamy do siebie. Po wyjęciu pozostaje nam dostać się do kostek łączących wyświetlacz z instalacją. W tym celu demontujemy schowek znajdujący się po stronie pasażera i odkręcamy od dołu zawias trzymający jego pokrywę - dokładnie sześć wkrętów na śrubokręt gwiazdkowy. Następnie otwieramy pokrywę i odkręcamy schowek, tutaj również znajduje się sześć wkrętów. Dostęp do nich jest stosunkowo utrudniony. Polecamy posługiwanie się krótkim śrubokrętem.
Zobacz też: Alfa Romeo 1.8 TS: wymiana świec
Kolejny krok to odłączenie oświetlenia schowka i wtyczki od włącznika świateł. W ten oto sposób mamy bardzo łatwy dostęp do wspomnianych wcześniej kostek. Odpinamy dwie sztuki. Pierwsza z nich jest stosunkowo duża, bo na 20 pinów. Umiejscowiona jest po lewej stronie na wysokości kolan pasażera. Mniejsza, 3-pinowa jest nieco głębiej. Jeżeli mimo wszystko będzie problem ze znalezieniem ich, to wkładamy rękę w miejsce radia i śledzimy jak idą wiązki.
Wysuwamy obudowę wyświetlacza i obracamy ją. Odkręcamy siedem wkrętów i ją otwieramy. Zobaczymy wiązkę, która przechodzi bezpośrednio pod wyświetlaczem. Oznacza to konieczność odkręcenia kolejnych czterech wkrętów, które go trzymają. Odpinamy kostkę od wyświetlacza, wyjmujemy go i montujemy nowy. Podłączamy wiązkę i odpalamy samochód. Jeżeli wszystkie wskazania są poprawne, gasimy auto i montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.
Uruchamiamy nawiewy i ustawiamy ogrzewanie na max. Obraz nie powinien zniknąć.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż tempomatu – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA