REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: wymiana wyświetlacza informacyjnego. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wada wyświetlacza zwanego infocenter jest częstą usterką w Alfie 156.
Wada wyświetlacza zwanego infocenter jest częstą usterką w Alfie 156.

REKLAMA

REKLAMA

W modelach przejściowych występuje fabryczna wada wyświetlacza zwanego infocenter. Poradnik ten przedstawia, w jaki sposób wyeliminować ten problem raz na zawsze.

W wersji przejściowej występuje wysoki wyświetlacz. To właśnie on posiada fabryczną usterkę, która z czasem da o sobie znać. Objaw jest zazwyczaj taki sam, czyli w wysokich temperaturach zanika obraz. Oczywiście, nie ma sensu wymieniać na taki sam, gdyż sytuacja się powtórzy. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zamontowanie wyświetlacza niskiego z modelu całkowicie poliftowego.

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma powodu do obaw, jeśli chodzi o instalacje i mocowania. Wszystkie kable oraz kostki pasują bez żadnych przeróbek. Obraz jest wyświetlany bez żadnych zakłóceń. Musimy się przyzwyczaić jedynie do innego układu.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przegubu wewnętrznego

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Zestaw kluczy imbusowych
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Wyj maki do radia lub cienkie druty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Alfa Romeo GTV: wymiana wysprzęglika

Pierwszy krok to demontaż obudowy wyświetlacza. Zamocowany jest na dwie śruby pod klucz imbusowy. Znajdują się one od strony szyby. Pozostaje nam odpięcie sześciu zatrzasków. Najlepiej podważyć je za pomocą cienkiego śrubokręta lub noża. Uważamy, żeby nie porysować deski rozdzielczej i przechodzimy do demontażu radia. Robimy to za pomocą specjalnych wyjmaków, gwoździ, szprych rowerowych.

Chwytamy za nie mocno i pociągamy do siebie. Po wyjęciu pozostaje nam dostać się do kostek łączących wyświetlacz z instalacją. W tym celu demontujemy schowek znajdujący się po stronie pasażera i odkręcamy od dołu zawias trzymający jego pokrywę - dokładnie sześć wkrętów na śrubokręt gwiazdkowy. Następnie otwieramy pokrywę i odkręcamy schowek, tutaj również znajduje się sześć wkrętów. Dostęp do nich jest stosunkowo utrudniony. Polecamy posługiwanie się krótkim śrubokrętem.

Zobacz też: Alfa Romeo 1.8 TS: wymiana świec

Kolejny krok to odłączenie oświetlenia schowka i wtyczki od włącznika świateł. W ten oto sposób mamy bardzo łatwy dostęp do wspomnianych wcześniej kostek. Odpinamy dwie sztuki. Pierwsza z nich jest stosunkowo duża, bo na 20 pinów. Umiejscowiona jest po lewej stronie na wysokości kolan pasażera. Mniejsza, 3-pinowa jest nieco głębiej. Jeżeli mimo wszystko będzie problem ze znalezieniem ich, to wkładamy rękę w miejsce radia i śledzimy jak idą wiązki.

Wysuwamy obudowę wyświetlacza i obracamy ją. Odkręcamy siedem wkrętów i ją otwieramy. Zobaczymy wiązkę, która przechodzi bezpośrednio pod wyświetlaczem. Oznacza to konieczność odkręcenia kolejnych czterech wkrętów, które go trzymają. Odpinamy kostkę od wyświetlacza, wyjmujemy go i montujemy nowy. Podłączamy wiązkę i odpalamy samochód. Jeżeli wszystkie wskazania są poprawne, gasimy auto i montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

Uruchamiamy nawiewy i ustawiamy ogrzewanie na max. Obraz nie powinien zniknąć.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż tempomatu – opis krok po kroku

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA