REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: wymiana chłodnicy. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 156

REKLAMA

REKLAMA

Cieknąca chłodnica wymaga natychmiastowej naprawy. W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie wymienić chłodnicę wody w Alfa Romeo 156 1.8 TS.

Brak szczelności w chłodnicy jest przyczyną słabego ogrzewania. Warto ją dokładnie obejrzeć zanim zaczniemy wymieniać termostat jeden po drugim. Niejednokrotnie spotykane są takie wycieki, które uniemożliwiają szybką identyfikacje. Ubytki są tak małe, że dopiero po kilku tysiącach kilometrów widać różnicę w zbiorniczku płynu chłodzącego. 

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: naprawa mechanizmu wycieraczek

Na początku luzujemy dolny wąż od chłodnicy i spuszczamy płyn z układu. Mamy do wyboru dwa sposoby wymiany. Pierwszy wymaga demontażu chłodnicy i wydłuża czas pracy, jest jednak łatwiejszy od drugiego, dlatego tą właśnie opcję wybierzemy.

Demontujemy wiatrak poprzez odkręcenie czterech śrub kluczem nasadowym 8. Teraz wyjmujemy wtyczkę od zasilania wentylatora. Zamocowana jest na wcisk i dwie śruby.

REKLAMA

Kolejny krok to demontaż chłodnicy. Najpierw odkręcamy trzy plastiki przy pasie przednim - w tym celu musimy wykręcić sześć śrubek. Teraz lokalizujemy górne mocowanie chłodnicy, gdzie znajduje się śrubka na klucz nasadowy 14. Następnie musimy oddzielić chłodnicę wody od chłodnicy klimatyzacji. Musimy odkręcić cztery mocowania, po dwa na górze i na dole. Robimy to wszystko za pomocą klucza 8. Pozostaje nam odkręcenie kolejnych czterech śrubek, które łączą obie chłodnice z plastikową osłoną.To właśnie te mocowania sprawiają najwięcej problemów, jeśli decydujemy się na wymianę bez demontażu zderzaka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy wyjąć chłodnicę poprzez wolne miejsce za pasem przednim a silnikiem. Jest to mała luka, jednak nie powinno być większych problemów z demontażem poprzez ten otwór. Odłączamy dolny wąż od chłodnicy po stronie silnika. Wyjmujemy starą chłodnicę i odpinamy od niej przewody gumowe. Zakładamy je na nową i montujemy ponownie aucie.

Przykręcamy wszystkie śruby w odwrotnej kolejności. Pozostaje nam zalanie świeżego płynu i odpowietrzenie układu. W prawym górnym rogu chłodnicy od strony silnika znajduje się pokrętło od odpowietrzania. Odkręcamy je i wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego do poziomu maksymalnego. Zakręcamy korek, ściskamy górny wąż do momentu aż zacznie lecieć płyn z odpowietrznika. Zamykamy go i odpalamy samochód.

Zobacz też: Fiat 600 trafił do Muzeum Techniki

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA