REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: wymiana folii ochronnej na słupkach zewnętrznych. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.
Wymiana wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.

REKLAMA

REKLAMA

Łuszcząca się folia ochronna na zewnętrznych słupkach Alfy Romeo 156 nie wygląda estetycznie. W poradniku tym przedstawiamy sposób na wymianę takiej wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.

Co będzie nam potrzebne do wymiany folii ochronnej?

REKLAMA

• Płaski śrubokręt
• Torx 15
• Klucz 10
• Nóż
• Nowa folia
• Suszarka

Na początku przybliżymy temat folii ochronnej. Mamy ich duży wybór i możemy zdecydować się na różne odmiany. My proponujemy użycie materiałów firmy 3M. W sieci jest dużo zdjęć różnych samochodów z elementami tego producenta. Dzięki temu idealnie dopasujemy rodzaj folii do naszych wymagań.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

REKLAMA

Pierwszy krok to opuszczenie szyb w naszej Alfie Romeo 156 i wymontowanie lusterka. Najpierw zdejmujemy osłonę od środka drzwi. Podważamy ją delikatnie za pomocą śrubokręta. Musimy to robić bardzo ostrożnie, gdyż łatwo uszkodzić mocowania. Teraz mamy na wierzchu trzy śruby mocujące lusterko. Trzymamy je jedną ręką, a drugą odkręcamy mocowania. Odpinamy kostkę i wyjmujemy lusterko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zewnętrznej stronie drzwi na wysokości lusterka lokalizujemy uszczelkę i zabieramy się do jej demontażu. Podważamy listwę i pociągamy ją do góry. Bardzo prawdopodobne, że uszczelka może się odkształcić, ponieważ jest wzmacniana blachą. Przy montażu można ją bez problemu wyprostować. Po jej wewnętrznej stronie na wysokości słupków jest grzybek, który wchodzi w blachę poprzez przesunięcie.

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Teraz demontujemy uszczelkę idącą nad szybą i obok niej. Chwytamy ją palcami, odginamy i ciągniemy do dołu. Jeśli chodzi o uszczelkę obok szyby, to demontujemy ją, delikatnie pociągając. Na koniec ciągniemy ją do góry i całkowicie demontujemy. Następnie przechodzimy do tylnych drzwi. Od wewnętrznej strony drzwi odkręcamy śrubę Torx, która mocuje listwę na wysokości klamki zewnętrznej.

Po zewnętrznej stronie łapiemy za uszczelkę na wysokości klamki i pociągamy do góry. Tutaj również na końcu listwy jest grzybek, który jest uwalniany poprzez przesunięcie uszczelki. Teraz demontujemy uszczelkę znajdującą się wokół szyby. Postępujemy identycznie jak w przypadku drzwi przednich. Kolejny krok to usunięcie starej uszczelki. Podgrzewamy ją za pomocą suszarki i delikatnie ciągniemy do dołu. Pozostałości zmywamy nitro.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Wycinamy odpowiedni kształt z nowej folii ochronnej i przyklejamy na słupki. Kiedy uporamy się ze wszystkimi słupkami, montujemy wszystkie elementy drzwi w odwrotnej kolejności. Nowa folia ochronna powinna być nawet trwalsza od oryginału.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA