REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 145 TS: czyszczenie silnika krokowego – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Zabrudzenie silniczka krokowego może znacząco wpływać na pracę silnika. Nie ma jednak konieczności zakupu nowego, można go samodzielnie wyczyścić.

Co będzie nam potrzebne?
• Klucze Torx
• WD40
Benzyna ekstrakcyjna
• Pałeczki higieniczne
• Uszczelka pod silnik krokowy

REKLAMA

Zobacz też: BMW silnik M44: czyszczenie przepustnicy

Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora. Następnie lokalizujemy silniczek krokowy, który przykręcony jest do przepustnicy dwoma śrubami typu Torx. Chcąc przystąpić do odkręcenia śrub, w pierwszej kolejności odłączamy kabel od silniczka, potem zaś odkręcamy dwie śruby trzymające go. Przyglądając się jego dolnej części będziemy w stanie zobaczyć zabrudzenie silniczka.

REKLAMA

Kolejnym etapem jest usunięcie nagaru z wnętrza silniczka. Sięgamy po środek czyszczący, w tym wypadku może to być na przykład WD-40, i wlewamy go bądź wtryskujemy. Należy jednak uważać, aby przypadkiem nie zamoczyć styków. Po tej czynności pozostawiamy silniczek na kilka godzin albo nawet na całą noc, aby środek dokładnie rozpuścił nagar z oleju.

Następnie po tym czasie, bierzemy silniczek w rękę i zatykając otwory, wstrząsamy. Wylewamy środek czyszczący. Sięgamy po pałeczkę higieniczną i sprawdzamy czy nagar został usunięty. Jeżeli efekt nie jest zadowalający, należy czynność powtórzyć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możemy również usunąć go czyszcząc silniczek ręcznie: bierzemy wtedy cienki drucik, czystą szmatkę i staramy się wytrzeć nagar ze wszystkich zakamarków. Kiedy zostanie dokładnie usunięty, sięgamy po benzynę ekstrakcyjną w celu usunięcia tłustej warstwy środka czyszczącego. Przepłukujemy silniczek kilka razy, a następnie bardzo dokładnie suszymy.

REKLAMA

Przed zamontowaniem silniczka na swoje miejsce, przecieramy uszczelkę za pomocą benzyny ekstrakcyjnej. Gdy silniczek jest przykręcony, podłączamy akumulator, po czym odpalamy silnik nie dodając gazu. Czekamy aż osiągnie temperaturę bliską 90 stopni i uruchomi się wentylator. Trzeba się jednak liczyć z tym, że reszta parametrów komputera zostanie zaadaptowana podczas jazdy. Na poprawę skrajnych przypadkach można więc czekać nawet kilka tygodni.

Jeżeli cała operacja nie przyniesie zadanych efektów czeka nas wymiana silniczka krokowego. Należy pamiętać, że przyjmuje on różne nazwy, na przykład silnik biegu jałowego, elektrozawór. Kiedy już zdecydujemy się na zakup, polecamy by był to oryginał.

Zobacz też: Alfa Romeo GTV: wymiana wysprzęglika

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA