REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 145: demontaż konsoli środkowej – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontaż konsoli środkowej nie jest trudny. fot. newspress
Demontaż konsoli środkowej nie jest trudny. fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Konsolę środkową demontujemy z różnych powodów. Nie jest to trudne zadanie jednak trzeba zachować odpowiednią kolejność demontażu.

Celem przedstawionego demontażu jest konieczność wymiany przepalonych żarówek.

REKLAMA

Zobacz też: Alfa Romeo: montaż zmieniarki – opis krok po kroku

Co będzie nam potrzebne?

• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz imbusowy
• Żarówki W1,2W lub W2,3W
• Diody (opcjonalnie)

Kiedy pojawia się problem przepalonych żarówek w środkowej konsoli, nie należy się bardzo martwić, że stracimy dużo czasu na wymianę kilku żarówek. Oczywiście, z taką usterką można jeździć, jednak w końcu będziemy musieli wymienić przepalone żarówki.
Na początku należy przyjrzeć się dokładnie centralnej konsoli, zauważymy tam dwa elementy (po obydwu stronach konsoli), które musimy zdemontować. Delikatnie podważymy je płaskim śrubokrętem, uważając, żeby nie porysować sąsiadujących elementów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Alfa Romeo 1.8 TS: wymiana świec

REKLAMA

Następnie w górnej części konsoli lokalizujemy dwie śruby imbusowe, schowane w centralnej kratce. Odkręcenie tych mocowań również nie powinno sprawić żadnego kłopotu. Teraz możemy przejść do wymontowania popielniczki. Po jej otwarciu zobaczymy cztery śruby, które następnie wykręcamy. Popielniczka powinna wyjść bezproblemowo. Pamiętajmy również o odłączeniu od niej przewodów.

Kolejnym etapem jest zdjęcie pokręteł z przełączników od regulacji siły, temperatury i kierunku nawiewu, a także cyrkulacji zewnętrznej i wewnętrznej. Po wyjęciu będą widoczne trzy śruby, które należy wykręcić. W tym momencie mamy uwolnione wszystkie mocowania konsoli. Chwytamy ją od dołu i delikatnie ciągniemy do siebie i do góry. Jeżeli wyczuwamy opór, to znak, że nie wszystkie śruby zostały odkręcone.

Zobacz też: Volkswagena zaloty do Alfy Romeo

Po wyjęciu konsoli widoczne są przepalone żarówki. Jak już wspominaliśmy, jest to praktycznie jedyny powód demontażu. Jakie żarówki zamontować w miejsce oryginalnych? - mamy bardzo duży wybór. Możemy kupić diody, jednak mogą mało wydajnie rozpraszać światło. W standardzie występują żarówki o mocy 1,2W. My proponujmy zamontować 2,3 W, czyli mocniejsze. Uzyskany efekt powinien być bardziej zadowalający.

Pozostaje nam poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Zwracamy uwagę, żeby podłączyć wszystkie kostki elektryczne. Mocowania mogą się trochę różnić w zależności od wersji, ale metoda pozostaje bez zmian.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA