REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156 SW FL: demontaż tylnego zderzaka – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Pokazujemy sposób, w jaki należy zdjąć tylny zderzak w Alfie 156 w wersji kombi, czyli SW.
Pokazujemy sposób, w jaki należy zdjąć tylny zderzak w Alfie 156 w wersji kombi, czyli SW.

REKLAMA

REKLAMA


Tylny zderzak demontujemy z różnych przyczyn. Najczęściej jest to spowodowane wymianą na drugi lub chęcią zamontowania czujników parkowania. W poradniku tym zdejmujemy tylny zderzak w Alfie Romeo 156 SW, czyli w nadwoziu kombi.

Co będzie nam potrzebne do demontażu tylnego zderzaka w Alfie Romeo 156?

REKLAMA

REKLAMA

• Śrubokręt gwiazdkowy
• Torx T30
• Imbus 8
• Klucz nasadowy 10
• Przedłużka

Demontaż tylnego zderzaka: wykonanie

Demontaż tylnego zderzaka w Alfie Romeo 156 zaczynamy od wymontowania systemu audio (dotyczy to użytkowników, którzy mają zestaw Bose w swoim aucie). Schowany jest on we wnęce po lewej stronie. Zdejmujemy plastikowe zaślepki mocujące osłonę, demontujemy ją i odpinamy wtyczkę od zestawu Bose. Wyjmujemy ją pod kątem od dołu. Robimy to bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić pinów. Całość przykręcona jest na czterech śrubkach pod klucz 10, a prawa górna schowana jest nieco głębiej.

REKLAMA

Przechodzimy do wymontowania plastikowego elementu na krawędzi bagażnika. Zamocowany jest na czterech wkrętach, które znajdują się od wewnętrznej strony. Z wierzchu widoczne są dwie śruby Torx. Demontujemy element, a następnie odkręcamy boczne plastiki po obu stronach bagażnika. Zamocowane są na trzy wkręty, nam zostają dwa, gdyż jeden z nich wykręciliśmy przy demontażu środkowej części.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak polakierować plastikowe elementy nadwozia?

Odkręcamy osłony lamp tylnych, przy czym jeżeli mamy Bose, to występuje ona tylko po prawej stronie. Następnie wykręcamy wkręty pośrodku tapicerki, po sztuce na każdą ze stron. Pamiętamy o przywiązaniu jakiegoś przedłużenia dla sznurka awaryjnego otwierania klapy paliwa, ponieważ może nam wpaść pod tapicerkę i będziemy zmuszeni go odszukać. Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy dwa uchwyty mocowań w bagażniku. Teraz mamy swobodny dostęp do Torxów mocujących boki zderzaka, którymi zajmiemy się w dalszej części.

Zdejmujemy nadkola

Odczepiamy nadkola od zderzaka. W tym celu wystarczy wykręcić dwa z czterech wkrętów, jeden na dole i drugi pośrodku. Tych dwóch znajdujących się obok siebie nie ruszamy. To samo robimy w przypadku drugiego nadkola. Kładziemy się pod auto i wykręcamy trzy Torxy, które trzymają zderzak od dołu. Następnie odchylamy delikatnie tapicerkę w bagażniku i odkręcamy boczne śruby. Pozostały nam tylko trzy Torxy na zderzaku blisko uszczelki.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Tylny zderzak chwytamy go oburącz i delikatnie odciągamy. Pamiętamy o odłączeniu instalacji elektrycznej od oświetlenia rejestracji i czujników parkowania (jeśli występują). W tym celu rozpinamy wtyczkę znajdującą się po lewej stronie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokręceniu każdego z mocowań.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA