REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156 SW FL: demontaż tylnego zderzaka – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Pokazujemy sposób, w jaki należy zdjąć tylny zderzak w Alfie 156 w wersji kombi, czyli SW.
Pokazujemy sposób, w jaki należy zdjąć tylny zderzak w Alfie 156 w wersji kombi, czyli SW.

REKLAMA

REKLAMA


Tylny zderzak demontujemy z różnych przyczyn. Najczęściej jest to spowodowane wymianą na drugi lub chęcią zamontowania czujników parkowania. W poradniku tym zdejmujemy tylny zderzak w Alfie Romeo 156 SW, czyli w nadwoziu kombi.

Co będzie nam potrzebne do demontażu tylnego zderzaka w Alfie Romeo 156?

REKLAMA

REKLAMA

• Śrubokręt gwiazdkowy
• Torx T30
• Imbus 8
• Klucz nasadowy 10
• Przedłużka

Demontaż tylnego zderzaka: wykonanie

Demontaż tylnego zderzaka w Alfie Romeo 156 zaczynamy od wymontowania systemu audio (dotyczy to użytkowników, którzy mają zestaw Bose w swoim aucie). Schowany jest on we wnęce po lewej stronie. Zdejmujemy plastikowe zaślepki mocujące osłonę, demontujemy ją i odpinamy wtyczkę od zestawu Bose. Wyjmujemy ją pod kątem od dołu. Robimy to bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić pinów. Całość przykręcona jest na czterech śrubkach pod klucz 10, a prawa górna schowana jest nieco głębiej.

REKLAMA

Przechodzimy do wymontowania plastikowego elementu na krawędzi bagażnika. Zamocowany jest na czterech wkrętach, które znajdują się od wewnętrznej strony. Z wierzchu widoczne są dwie śruby Torx. Demontujemy element, a następnie odkręcamy boczne plastiki po obu stronach bagażnika. Zamocowane są na trzy wkręty, nam zostają dwa, gdyż jeden z nich wykręciliśmy przy demontażu środkowej części.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak polakierować plastikowe elementy nadwozia?

Odkręcamy osłony lamp tylnych, przy czym jeżeli mamy Bose, to występuje ona tylko po prawej stronie. Następnie wykręcamy wkręty pośrodku tapicerki, po sztuce na każdą ze stron. Pamiętamy o przywiązaniu jakiegoś przedłużenia dla sznurka awaryjnego otwierania klapy paliwa, ponieważ może nam wpaść pod tapicerkę i będziemy zmuszeni go odszukać. Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy dwa uchwyty mocowań w bagażniku. Teraz mamy swobodny dostęp do Torxów mocujących boki zderzaka, którymi zajmiemy się w dalszej części.

Zdejmujemy nadkola

Odczepiamy nadkola od zderzaka. W tym celu wystarczy wykręcić dwa z czterech wkrętów, jeden na dole i drugi pośrodku. Tych dwóch znajdujących się obok siebie nie ruszamy. To samo robimy w przypadku drugiego nadkola. Kładziemy się pod auto i wykręcamy trzy Torxy, które trzymają zderzak od dołu. Następnie odchylamy delikatnie tapicerkę w bagażniku i odkręcamy boczne śruby. Pozostały nam tylko trzy Torxy na zderzaku blisko uszczelki.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

Tylny zderzak chwytamy go oburącz i delikatnie odciągamy. Pamiętamy o odłączeniu instalacji elektrycznej od oświetlenia rejestracji i czujników parkowania (jeśli występują). W tym celu rozpinamy wtyczkę znajdującą się po lewej stronie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokręceniu każdego z mocowań.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA