REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik

Robert Kuśpiel
Warto skorzystać z podnośnika warsztatowego
Warto skorzystać z podnośnika warsztatowego

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i sprawnie wymienić tylne silentblocki w Seicento. Cała operacja nie jest trudna i poradzimy sobie z nią bez pomocy mechanika.

Co będzie nam potrzebne?
• Zestaw kluczy
• Płyn hamulcowy
• 4 tuleje
• Podnośnik
• Klucz do kół

REKLAMA

Całą operację najlepiej przeprowadzić z pozycji podnośnika warsztatowego. Mamy wówczas uniesione całe auto i lepszy dostęp do tylnych elementów. Oczywiście za pomocą dwóch podnośników również damy radę to wykonać. Podkładamy kliny zabezpieczające pod przód auta i luzujemy śruby tylnych kół. Unosimy tył samochodu i podkładamy kobyłki. Ważne, żeby wahacze swobodnie wisiały. Nie ma potrzeby podnosić go bardzo wysoko.

Zobacz też: Jak wymienić linkę sprzęgła w Fiacie Seicento?

REKLAMA

Teraz wyjmujemy zabezpieczenie linki hamulca ręcznego i odczepiamy ją z rozpieraków. Następnie bezpośrednio przy uchwycie na wahaczu, przez który przechodzi linka, odciągamy sprężynę i ściągamy ją z wahacza poprzez widoczną szczelinę. Kolejny krok to odkręcenie linki hamulcowej przy łączniku gumowym. Zdejmujemy zabezpieczenie wężyka (blaszka) i demontujemy z wahacza gumowy fragment przewodu hamulcowego.

Wykręcamy nakrętkę w dolnej części amortyzatora bez wyjmowania śruby. Ustawiamy podnośnik pod bęben i podnosimy go do góry. W tym momencie śruby mocujące amortyzator powinny wyjść bez żadnego oporu. Teraz delikatnie opuszczamy podnośnik, gdyż nie możemy dopuścić do zsunięcia się z niego bębna. Robimy tak do momentu, aż sprężyna nie wyjdzie ze swoich mocowań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana pompy wody. Poradnik

Kolejny krok to demontaż wahaczy, czyli odkręcenie 4 śrub. Najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby. Po wyjęciu wahacza wkładamy go w imadle tak, żeby oparł się na nim spawaną częścią. Za pomocą szlifierki kątowej odcinamy gumę wraz z metalowymi częściami tulei. Teraz szukamy elementu o odpowiedniej średnicy zewnętrznej, żeby ją wybić. Obracamy wahacz i wbijamy nową tuleję bokiem młotka. Należy kontrolować jej posuw, by było idealnie prosto.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Montujemy całość w samochodzie i delikatnie dokręcamy śruby. Wkładamy sprężynę, wciskając jej dół w gniazdo wahacza, najlepiej za pomocą breszki. Dociągamy śruby w tulejach i montujemy pozostałe elementy w odwrotnej kolejności. Na koniec odpowietrzamy tylne hamulce. Jedna osoba odkręca odpowietrzniki, a druga pompuje pedałem hamulca. Zakładamy koło i przechodzimy na drugą stronę samochodu. Tutaj wykonujemy wszystko w takiej samej kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA