REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: lakierowanie elementów wnętrza – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Polakierujmy elementy wnętrza w Fiacie Seicento.
Polakierujmy elementy wnętrza w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA

Standardowe wnętrze Seicento może się szybko znudzić, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je ożywić. W poradniku tym pokażemy jak polakierować elementy wnętrza w naszym Fiacie.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik

• Lakier akrylowy dwuskładnikowy – spray
• Podkład w sprayu
• Papier ścierny wodny 400, 1000, 2000
• Benzyna ekstrakcyjna
• Czysta szmatka
• Naczynie z wodą
• Gazety
• Płyn do naczyń
• Komplet kluczy imbusowych
• Śrubokręty

REKLAMA

Zaczynamy od demontażu środkowego panelu. Na początku odkręcamy dwie śrubki imbusowe, które są widoczne. Teraz demontujemy środkowe pokrętło, wystarczy je mocno pociągnąć do siebie. Pod nim znajduje się mała śrubka. Odkręcamy ją i teraz nie powinno być problemów z wyjęciem panelu. W przypadku, gdy się zaklinuje, polecamy lekkie podważenie za pomocą noża kuchennego.

Odłączamy dwie kostki elektryczne i odkręcamy panel z przyciskami tam, gdzie znajdują się światła awaryjne. Wyjmujemy panel i dokładnie oglądamy. Zobaczymy, że z tyłu zgrzany jest razem z piktogramami. Mamy na to dwa sposoby. Pierwszy to ostrożne podgrzanie miejsc zgrzein i delikatne podważanie. Druga opcja to wycięcie z taśmy izolacyjnej kółek, trochę większych od otworów. Teraz wklejamy je i dociskamy cienkim patyczkiem. Mocowanie środkowego pokrętła obklejamy tą samą izolacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak wyprzedzać nocą?

W naszym poradniku będziemy również malować kratki od nawiewów. Są one mocowane na wcisk, wystarczy je delikatnie podważyć i pociągnąć. W przypadku bocznych, trzeba kierować je delikatnie do dołu. Czeka nas malowanie reszty elementów Fiata według naszej wizji. Metoda malowania pozostaje ta sama. Oto jak ona wygląda: na początku demontujemy wszystkie dodatkowe elementy, ma zostać sam szkielet.

Wrzucamy wszystko do naczynia z wodą, nalewamy płyn do mycia naczyń i dokładnie myjemy. Wyjmujemy i dokładnie suszymy. Kolejny krok to polerowanie papierem ściernym. Wrzucamy go na 10 minut do letniej wody i dopiero zaczynamy polerowanie. Na początku papier 400, potem 1000 i na końcu 2000. Ponownie myjemy, suszymy i czyścimy powierzchnię benzyną ekstrakcyjną.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Teraz malujemy powierzchnię podkładem. Nakładamy pierwszą warstwę, czekamy 10 minut i dajemy kolejną. Po ostatniej musimy odczekać 30 minut. Nadszedł czas na położenie lakieru. Tutaj zasada jest podobna, kładziemy pierwszą warstwę i czekamy już dłużej, bo ok. 2 godzin. Druga warstwa jest konieczna, a ile ich położymy, zależy tylko i wyłącznie od nas. Zazwyczaj jest to ok. 3 do 4 godzin.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA