REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: lakierowanie elementów wnętrza – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Polakierujmy elementy wnętrza w Fiacie Seicento.
Polakierujmy elementy wnętrza w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA

Standardowe wnętrze Seicento może się szybko znudzić, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je ożywić. W poradniku tym pokażemy jak polakierować elementy wnętrza w naszym Fiacie.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik

• Lakier akrylowy dwuskładnikowy – spray
• Podkład w sprayu
• Papier ścierny wodny 400, 1000, 2000
• Benzyna ekstrakcyjna
• Czysta szmatka
• Naczynie z wodą
• Gazety
• Płyn do naczyń
• Komplet kluczy imbusowych
• Śrubokręty

REKLAMA

Zaczynamy od demontażu środkowego panelu. Na początku odkręcamy dwie śrubki imbusowe, które są widoczne. Teraz demontujemy środkowe pokrętło, wystarczy je mocno pociągnąć do siebie. Pod nim znajduje się mała śrubka. Odkręcamy ją i teraz nie powinno być problemów z wyjęciem panelu. W przypadku, gdy się zaklinuje, polecamy lekkie podważenie za pomocą noża kuchennego.

Odłączamy dwie kostki elektryczne i odkręcamy panel z przyciskami tam, gdzie znajdują się światła awaryjne. Wyjmujemy panel i dokładnie oglądamy. Zobaczymy, że z tyłu zgrzany jest razem z piktogramami. Mamy na to dwa sposoby. Pierwszy to ostrożne podgrzanie miejsc zgrzein i delikatne podważanie. Druga opcja to wycięcie z taśmy izolacyjnej kółek, trochę większych od otworów. Teraz wklejamy je i dociskamy cienkim patyczkiem. Mocowanie środkowego pokrętła obklejamy tą samą izolacją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak wyprzedzać nocą?

W naszym poradniku będziemy również malować kratki od nawiewów. Są one mocowane na wcisk, wystarczy je delikatnie podważyć i pociągnąć. W przypadku bocznych, trzeba kierować je delikatnie do dołu. Czeka nas malowanie reszty elementów Fiata według naszej wizji. Metoda malowania pozostaje ta sama. Oto jak ona wygląda: na początku demontujemy wszystkie dodatkowe elementy, ma zostać sam szkielet.

Wrzucamy wszystko do naczynia z wodą, nalewamy płyn do mycia naczyń i dokładnie myjemy. Wyjmujemy i dokładnie suszymy. Kolejny krok to polerowanie papierem ściernym. Wrzucamy go na 10 minut do letniej wody i dopiero zaczynamy polerowanie. Na początku papier 400, potem 1000 i na końcu 2000. Ponownie myjemy, suszymy i czyścimy powierzchnię benzyną ekstrakcyjną.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Teraz malujemy powierzchnię podkładem. Nakładamy pierwszą warstwę, czekamy 10 minut i dajemy kolejną. Po ostatniej musimy odczekać 30 minut. Nadszedł czas na położenie lakieru. Tutaj zasada jest podobna, kładziemy pierwszą warstwę i czekamy już dłużej, bo ok. 2 godzin. Druga warstwa jest konieczna, a ile ich położymy, zależy tylko i wyłącznie od nas. Zazwyczaj jest to ok. 3 do 4 godzin.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA