Fiat Seicento: lakierowanie elementów wnętrza – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik
• Lakier akrylowy dwuskładnikowy – spray
• Podkład w sprayu
• Papier ścierny wodny 400, 1000, 2000
• Benzyna ekstrakcyjna
• Czysta szmatka
• Naczynie z wodą
• Gazety
• Płyn do naczyń
• Komplet kluczy imbusowych
• Śrubokręty
REKLAMA
Zaczynamy od demontażu środkowego panelu. Na początku odkręcamy dwie śrubki imbusowe, które są widoczne. Teraz demontujemy środkowe pokrętło, wystarczy je mocno pociągnąć do siebie. Pod nim znajduje się mała śrubka. Odkręcamy ją i teraz nie powinno być problemów z wyjęciem panelu. W przypadku, gdy się zaklinuje, polecamy lekkie podważenie za pomocą noża kuchennego.
Odłączamy dwie kostki elektryczne i odkręcamy panel z przyciskami tam, gdzie znajdują się światła awaryjne. Wyjmujemy panel i dokładnie oglądamy. Zobaczymy, że z tyłu zgrzany jest razem z piktogramami. Mamy na to dwa sposoby. Pierwszy to ostrożne podgrzanie miejsc zgrzein i delikatne podważanie. Druga opcja to wycięcie z taśmy izolacyjnej kółek, trochę większych od otworów. Teraz wklejamy je i dociskamy cienkim patyczkiem. Mocowanie środkowego pokrętła obklejamy tą samą izolacją.
Zobacz też: Jak wyprzedzać nocą?
W naszym poradniku będziemy również malować kratki od nawiewów. Są one mocowane na wcisk, wystarczy je delikatnie podważyć i pociągnąć. W przypadku bocznych, trzeba kierować je delikatnie do dołu. Czeka nas malowanie reszty elementów Fiata według naszej wizji. Metoda malowania pozostaje ta sama. Oto jak ona wygląda: na początku demontujemy wszystkie dodatkowe elementy, ma zostać sam szkielet.
Wrzucamy wszystko do naczynia z wodą, nalewamy płyn do mycia naczyń i dokładnie myjemy. Wyjmujemy i dokładnie suszymy. Kolejny krok to polerowanie papierem ściernym. Wrzucamy go na 10 minut do letniej wody i dopiero zaczynamy polerowanie. Na początku papier 400, potem 1000 i na końcu 2000. Ponownie myjemy, suszymy i czyścimy powierzchnię benzyną ekstrakcyjną.
Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza
Teraz malujemy powierzchnię podkładem. Nakładamy pierwszą warstwę, czekamy 10 minut i dajemy kolejną. Po ostatniej musimy odczekać 30 minut. Nadszedł czas na położenie lakieru. Tutaj zasada jest podobna, kładziemy pierwszą warstwę i czekamy już dłużej, bo ok. 2 godzin. Druga warstwa jest konieczna, a ile ich położymy, zależy tylko i wyłącznie od nas. Zazwyczaj jest to ok. 3 do 4 godzin.
REKLAMA
REKLAMA