Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Klucze nasadowe
• Płaska 17 z przedłużką
• Młotek
• Smar
• Szczotka druciana
• Wahacz
REKLAMA
Zobacz również: Jak ratować zerwane gwinty?
Wymianę najlepiej wykonać przy pomocy kanału. Jednak można również za pomocą dwóch podnośników, będzie trochę trudniej. Pierwszy krok to odkręcenie obydwu kół. Podnosimy samochód i zabezpieczamy tylne koła. Pod przód podkładamy drewniane klocki i opuszczamy samochód. Zamiast klocków można użyć czegoś innego, co wytrzyma ciężar auta.
Wszystkie śruby, które będziemy odkręcać polewamy WD-40, można uderzyć też kilka razy młotkiem. Zaczynamy od wykręcenia śrubek mocowania wahacza a następnie odkręcamy śrubki stabilizatora. Obracamy wahacz w ten sposób żeby można było wyjąć sworzeń wahacza. Robimy to uderzając kilkakrotnie młotkiem w wahacz.
Zobacz również: Jak naprawić otarcia podwozia?
Przekręcamy kierownicę w celu zrobienia sobie lepszego dostępu i uderzamy młotkiem w wahacz tak, żeby wyszedł. Teraz przekładamy do nowego mocowanie stabilizatora. Za pomocą szczotki drucianej czyścimy miejsce montażu. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Po opuszczeniu samochodu sprawdzamy, czy wszystkie śruby są dobrze dociągnięte.
Należy uważać przy odkręcaniu śrub, można je łatwo ukręcić.
REKLAMA
REKLAMA