Fiat Seicento: naprawa mechanizmu wycieraczek
REKLAMA
REKLAMA
Pomimo skomplikowanej konstrukcji mechanizmu pokażemy, jak sobie poradzić z wymianą przegubu. W pierwszej kolejności za pomocą klucza numer 13, odkręcamy oba ramiona wycieraczek, aby swobodnie je zdemontować. Po odkręceniu śrub można popryskać je preparatem typu WD-40, który dokładnie penetruje metalowe i zapieczone elementy. Następnie, za pomocą płaskiego śrubokręta, podważamy delikatnie wycieraczki u ich podstawy i zdejmujemy je.
REKLAMA
Zobacz też: Jakie wycieraczki wybrać na zimę?
REKLAMA
Kolejnym krokiem jest zdjęcie uszczelki podszybia znajdującej się po pokrywą maski. Umożliwi nam to dostęp do dwóch śrub mocujących obudowę silnika i mechanizmu wycieraczek. Do odkręcenia śrub mocujących mechanizm na podszybiu będziemy potrzebować płaski klucz 22mm i płaski klucz 13mm do odkręcenia mechanizmu wycieraczek od wirnika silniczka. Kluczem 10mm odkręcamy trzy śruby mocujące silniczek, który odkręcamy bez odpinania z przewodów i kładziemy na boku.
Na końcu odkręcamy kolejne dwie śruby, które umożliwią nam swobodne wyjecie całego mechanizmu. Teraz musimy rozebrać stary mechanizm do tego stopnia, aby móc zdemontować stary przegub kulowy. Następnie montujemy nowy przegub i nakładamy smar techniczny, aby przegub mógł nam długo służyć.
Zobacz też: Jak znaleźć przyczynę złej pracy wycieraczek szyb?
Przed montażem przegubu sprawdzamy jeszcze dokładnie jak pracuje, po czym montujemy na nim cięgno łączące z silniczkiem. Resztę składamy w odwrotnej kolejności. Następnie przed złożeniem obudowy sprawdzamy czy wszystko działa, jak należy i składamy resztę w całość. Czas jaki potrzebujemy na tę operację to nie więcej niż godzina, a uniknięcie naprawy u mechanika pozwala nam zaoszczędzić pieniądze.
REKLAMA
REKLAMA