REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Max Trela
Dobór odpowiednich wycieraczekdo samochodu jest bardzo ważny Fot. Fotolia
Dobór odpowiednich wycieraczekdo samochodu jest bardzo ważny Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Płaskie wycieraczki to jedna z nowinek, która bardzo dobrze przyjęła się na rynku. Są ładne, lekkie i nie mają widocznych elementów metalowych, które mogłyby rdzewieć, ale...Co one dają i jak dobrać płaskie piórka do starego auta?

REKLAMA

Przy wyborze wycieraczek bez stelażu, czyli popularnie zwanej wycieraczki płaskiej nie wystarczy kierować się tymi samymi kryteriami co przy zakupie wycieraczki „klasycznej”. W tym przypadku niestety znajomość długości krawędzi pióra nie wystarczy. Płaskie wycieraczki mają również określone zakrzywienia dostosowane do konkretnych szyb.

REKLAMA

Dlatego wybierając pióra bezprzegubowe należy kierować się – przynajmniej w podstawowym stopniu - zaleceniami producenta. Na pudełkach zawsze wypisana jest lista modeli, do których dany model pasuje. Jeśli naszego auta nie ma w tym zbiorze – choć długość piórka się zgadza – wcale płaska wycieraczka nie musi pasować. W takim przypadku najlepiej po prostu skorzystać z doświadczeń innych, czyli sprawdzić – zapytać – np. na forach internetowych w warsztatach. Wycieraczki bezstelażowe są na tyle popularne, że po krótkim śledztwie w internecie na pewno znajdziemy kogoś kto zastosował je nawet w bardzo nietypowych autach.

Zobacz też:  Jak wybrać wycieraczki? 

O ramionach słów parę...

Wielu kierowców bagatelizuje tę sprawę, a to powoduje, ze płaskie wycieraczki nie działają tak jakbyśmy się tego spodziewali. Chodzi mianowicie o ramiona.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

PAMIĘTAJMY - te współpracujące z piórami bezprzegubowymi mają większą siłę docisku niż klasyczne, spotykane w starszych autach!

Zalety płaskich wycieraczek:
- równie przyleganie do szyby
- odporność na mróz (brak stelaża, który „obrasta” lodem)
- cicha praca
- dobra aerodynamika
- lepszy wygląd

Wady płaskich wycieraczek:
- wysoka cena
- ograniczony wybór, szczególnie do starszych aut

Zobacz też: Jak znaleźć przyczynę złej pracy wycieraczek szyb?   

Kupujemy! Ale jakie?

Na koniec kilka słów o zakupie wycieraczek, a właściwie o tym, czy warto inwestować w te najdroższe...

Podstawowa zasada eksploatacji głosi, że wycieraczki będą pracowały idealnie nie dłużej niż 6 miesięcy. Po tym okresie zaleca się ich wymianę i faktycznie - niezależnie od marki czy ceny – spadek skuteczności zgarniania wody z szyby obserwuje się faktycznie już po pół roku.

Może się zatem okazać, że lepsze rezultaty może dać częstsze kupowanie tańszych piórek niż zakup w stylu”raz a dobrze”.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA