Fiat Seicento: wymiana pompy paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od podniesienia kanapy tylnego siedzenia. Znajduje się tam metalowa osłona, którą należy wykręcić. Zamocowana jest ona za pomocą 4 śrub, do odkręcenia używamy klucza 10. Mamy teraz przed sobą pompę paliwa. Widzimy tam przewody, które musimy rozpiąć. Pierwszy z nich ma zieloną wtyczkę, jest stosunkowo gruby. Drugi, który odłączamy to ten z pomarańczową wtyczką. Odkręcamy pompę od baku, zamocowana jest za pomocą 8 śrub na klucz 7. Kiedy odkręcimy wszystkie śruby musimy zdjąć metalowy pierścień trzymający pompę. Unosimy pompę delikatnie do góry, tak żeby wypiąć zatrzaski mocujące kosz do pompy. Jest to dość trudne zadanie, jednak musimy sobie z nim poradzić.
REKLAMA
Zobacz również: Jak odnowić felgi stalowe?
Jeśli to się uda uchwyt pompy zostawiamy w baku, a wyjmujemy samą pompę. Wsadzamy rękę do baku i odwracamy kosz pompy. W takiej pozycji będzie łatwiej go wyjąć. Na dole pompy znajduje się element, który musimy wyczyścić. Czyścimy uszczelkę w otworze baku za pomocą benzyny. Składamy pompę i kosz pompy i wkładamy na swoje miejsce. Nie będzie z tym problemów, gdyż montuje się zawsze cieńszą stroną.
Zobacz również: Jak nie dać się oszukać podczas badania w ASO?
Uważaj, żeby pływak się nie zawiesił.
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Podłączamy przewody paliwowe i zakręcamy metalową osłonę. Montujemy tylną kanapę i możemy spróbować odpalić auto. Przekręcamy kluczyk i czekamy, aż pompa poda paliwo do przewodów. Teraz możemy odpalić silnik.
REKLAMA
REKLAMA