Fiat Seicento: zabezpieczenie przed kradzieżą paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Przed rozpoczęciem pracy musimy zakupić arkusz blachy. Najlepiej jakby był o wymiarach 35x41cm. Jeśli chodzi o grubość, najlepiej ok. 3mm. Do tego będzie nam potrzebny płaskownik. Długość ok. 20 cm. Do kompletu potrzebujemy jeszcze jednego blachowkrętu i jednej śruby na klucz 13.
REKLAMA
Zobacz również: Wymiana pompy paliwa
Montaż przeprowadzamy w miejscu, gdzie znajdują się przewody paliwowe. Znajduje się tam fabryczny otwór, który pozostaje niewykorzystany. Posłuży nam do mocowania uchwytu blachy.
Na rancie progu opieramy blachę. Jeśli wymaga on naprostowania, robimy to za pomocą kombinerek. Z drugiej strony wwiercamy się w podłogę i przykręcamy blachowkrętami. Najlepiej jakby długość gwintu była ok. 5mm.
Blacha musi być dociśnięta do progu. W innym przypadku będzie się ruszała podczas jazdy.
Zobacz również: Jak ratować się po wlaniu niewłaściwego paliwa?
Blachę trzeba zamontować do podłogi. Robimy to za pomocą śruby, na klucz 13. Musimy ją również połączyć ze wspornikiem. Robimy to również za pomocą śruby na ten sam klucz. Możemy również zespawać te dwa elementy, jednak nie każdy ma dostęp do spawarki. Pozostało nam zabezpieczyć śruby przed korozją i sprawdzić solidność montażu. Teraz możemy być pewni, że złodziej nie spuści nam paliwa z baku. Jeśli zobaczy taki montaż może szybko zrezygnować.
REKLAMA
REKLAMA