REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: montaż siatki we wlocie powietrza. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Siatka na podszybiu Fiata Seicento zabezpiecza przed m.in. gałązkami, owadami, liśćmi.
Siatka na podszybiu Fiata Seicento zabezpiecza przed m.in. gałązkami, owadami, liśćmi.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy, jak zamontować siatkę we wlocie powietrza na podszybiu. Opis ten dotyczy Fiatów Seicento, które fabrycznie nie zostały wyposażone w taką siatkę.

Wbrew pozorom taka siatka jest bardzo użyteczna, zabezpiecza bowiem wlot powietrza na podszybiu przed małymi gałązkami, dużymi owadami, liśćmi etc.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne do montażu siatki?

• Kawałek siatki aluminiowej, takiej jak do zderzaków
• Nożyczki do blachy
• Klej dwuskładnikowy
• Zestaw narzędzi

Wykonanie

REKLAMA

Na początku musimy zdemontować akumulator i czarną skrzynkę znajdującą się bezpośrednio za nim. Następnie zdejmujemy uszczelkę pokrywy silnika, umiejscowioną na podszybiu. Odkręcamy wygłuszenie, które zamocowane jest na dwóch śrubach. Wystarczy tylko odciągnąć je w naszą stronę. Trudność tej operacji zależy od posiadanej wersji silnikowej. W Seicento z motorem 1.1 będzie nam przeszkadzać filtr powietrza. Przy silniku 900 nie ma tego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli chodzi o dalszą część wygłuszenia, po stronie kierowcy nie ma potrzeby demontażu. Następny krok to formowanie i montaż siatki. Musimy się przyjrzeć, jaki kształt siatki nam jest potrzebny. Jest to prostokąt 15x27cm, z kilkoma wycięciami i języczkami (paskami blachy) na rant podszybia. Po oględzinach miejsca montażu będziemy wiedzieć, w którym miejscu należy przyciąć. Poza tym siatka bardzo dobrze się formuje, więc z dopasowaniem nie będzie problemu.

Zobacz też: Jak polakierować plastikowe elementy nadwozia?

Robimy wstępną przymiarkę wykonanej siatki do naszego Fiata Seicento, a jeżeli wszystko pasuje, przygotowujemy miejsce montażu. Od wewnętrznej strony podszybia matujemy powierzchnię na lewo od wlotu powietrza. Dzięki temu zapewnimy lepszą przyczepność kleju do podłoża. Teraz ponownie wkładamy siatkę i zaginamy języczki na rant podszybia, a w miejscu matowienia ją przyklejamy. Najlepiej nanieść dwie warstwy. W celu jej zabezpieczenia można przypiąć jedną opaskę zaciskową łączącą wlot i siatkę.

Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Musimy zwrócić uwagę na ułożenie języczków na rancie podszybia. Muszą być idealnie uformowane, żeby uszczelka po zamontowaniu nie odstawała, w czym pomocne będą kombinerki. Zakładamy wygłuszenia i montujemy uszczelkę. Drugim sposobem na montaż jest zamocowanie siatki na samych opaskach, jednak nie wygląda to estetycznie.

Zobacz także: Czy porysowaną szybę można naprawić?

Trwałość wykonanej modyfikacji jest bardzo długa, jeśli wykonaliśmy wszystko poprawnie, jest to praktycznie nie do zniszczenia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA