REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: regeneracja tłoczka zacisku hamulca przedniego – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
 Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to częsty problem w Fiacie Seicento.
Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to częsty problem w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA


Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to dosyć częsta usterka w Fiacie Seicento. W poradniku tym pokażemy jak odblokować i zabezpieczyć tłoczki hamulca przedniego.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Wężyk hamulca przedniego
• Zestaw naprawczy tłoczka
• Płyn hamulcowy DOT 4
• WD-40

Pierwszy krok to poluzowanie śrub koła i podniesienie samochodu. Podkładamy kliny zabezpieczające pod tylne koła i wsuwamy drewniany klocek pod auto. Zdejmujemy koło i opuszczamy delikatnie auto do momentu styku z podporą. Teraz musimy zdjąć zaciski i wyjąć klocki. W tym celu odpinamy zawleczkę zabezpieczająca sworzeń i wybijamy go na zewnątrz.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

REKLAMA

Teraz polewamy WD-40 wężyk przy zacisku i na górze w nadkolu. Znajduje się tam połączenie wężyka z rurką (skręcone z sobą), które biegnie aż do samej pompy hamulcowej. Czekamy kilka minut, żeby preparat zaczął działać. Podczas oczekiwania można kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca. Dzięki temu wysunie się cylinder, co ułatwi nam dalszą pracę. Luzujemy giętki wężyk od zacisku. Robimy to za pomocą klucza nr 15. Teraz odkręcamy dwie śruby (17) mocujące zacisk do piasty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy do końca zacisk i demontujemy wężyk u góry (miejsce skręcenia z rurką). Na początku musimy wyjąć sprężystą blaszkę znajdująca się przy jego połączeniu ze sztywną rurką od pompy hamulcowej. Wszystko robimy bardzo ostrożnie, bardzo łatwo uszkodzić poszczególne elementy. Kolejny krok to rozkręcenie tego połączenia. W tym momencie możemy zamontować nowy wężyk. Łączymy go razem z rurką i wciskamy w miejsce przy nadkolu (specjalne ucho). Na uchwycie tym są specjalne wycięcia na kołnierz od giętkiego wężyka. Ważne, żeby dokładnie przylegał do tego ucha. W przeciwnym razie nie będzie możliwości zamontowania wcześniej zdemontowanej blaszki.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana pompy paliwa

Teraz pozostaje nam regeneracja zacisku. Przenosimy go na stół, najlepiej jakby w pobliżu było imadło. Na początku wyjmujemy tłoczek z gniazda. Robimy to dobrymi kombinerkami, chwytamy za jego krawędź i wyciągamy. Zdejmujemy z niego uszczelkę, jeśli wcześniej nie została uszkodzona. W takiej sytuacji musimy wymontować z gniazda metalowy pierścień. Znajduje się w nim jeszcze jedna uszczelka, którą również wyjmujemy.

REKLAMA

Wszystkie elementy bardzo dokładnie czyścimy w płynie hamulcowym. Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy uszczelkę wewnątrz gniazda, ma ona charakterystyczny kwadratowy przekrój. Wpychamy ją w swoje miejsce w obwodzie gniazda. Drugą zakładamy na cylinderek, jest na nim specjalne nacięcie. Następnie wsuwamy go w gniazdo i wciskamy do środka. Widoczną, zewnętrzną część uszczelki (ma zatopiony metalowy pierścień), zabijamy w gniazdo.

Pozostało nam podłączenie wężyka w swoje gniazdo w zacisku i poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Wymiana wężyków nie jest konieczna, jednak przy okazji wymiany uszczelek warto to zrobić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA