REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: regeneracja tłoczka zacisku hamulca przedniego – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
 Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to częsty problem w Fiacie Seicento.
Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to częsty problem w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA

Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to dosyć częsta usterka w Fiacie Seicento. W poradniku tym pokażemy jak odblokować i zabezpieczyć tłoczki hamulca przedniego.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Wężyk hamulca przedniego
• Zestaw naprawczy tłoczka
• Płyn hamulcowy DOT 4
• WD-40

Pierwszy krok to poluzowanie śrub koła i podniesienie samochodu. Podkładamy kliny zabezpieczające pod tylne koła i wsuwamy drewniany klocek pod auto. Zdejmujemy koło i opuszczamy delikatnie auto do momentu styku z podporą. Teraz musimy zdjąć zaciski i wyjąć klocki. W tym celu odpinamy zawleczkę zabezpieczająca sworzeń i wybijamy go na zewnątrz.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

REKLAMA

Teraz polewamy WD-40 wężyk przy zacisku i na górze w nadkolu. Znajduje się tam połączenie wężyka z rurką (skręcone z sobą), które biegnie aż do samej pompy hamulcowej. Czekamy kilka minut, żeby preparat zaczął działać. Podczas oczekiwania można kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca. Dzięki temu wysunie się cylinder, co ułatwi nam dalszą pracę. Luzujemy giętki wężyk od zacisku. Robimy to za pomocą klucza nr 15. Teraz odkręcamy dwie śruby (17) mocujące zacisk do piasty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy do końca zacisk i demontujemy wężyk u góry (miejsce skręcenia z rurką). Na początku musimy wyjąć sprężystą blaszkę znajdująca się przy jego połączeniu ze sztywną rurką od pompy hamulcowej. Wszystko robimy bardzo ostrożnie, bardzo łatwo uszkodzić poszczególne elementy. Kolejny krok to rozkręcenie tego połączenia. W tym momencie możemy zamontować nowy wężyk. Łączymy go razem z rurką i wciskamy w miejsce przy nadkolu (specjalne ucho). Na uchwycie tym są specjalne wycięcia na kołnierz od giętkiego wężyka. Ważne, żeby dokładnie przylegał do tego ucha. W przeciwnym razie nie będzie możliwości zamontowania wcześniej zdemontowanej blaszki.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana pompy paliwa

Teraz pozostaje nam regeneracja zacisku. Przenosimy go na stół, najlepiej jakby w pobliżu było imadło. Na początku wyjmujemy tłoczek z gniazda. Robimy to dobrymi kombinerkami, chwytamy za jego krawędź i wyciągamy. Zdejmujemy z niego uszczelkę, jeśli wcześniej nie została uszkodzona. W takiej sytuacji musimy wymontować z gniazda metalowy pierścień. Znajduje się w nim jeszcze jedna uszczelka, którą również wyjmujemy.

REKLAMA

Wszystkie elementy bardzo dokładnie czyścimy w płynie hamulcowym. Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy uszczelkę wewnątrz gniazda, ma ona charakterystyczny kwadratowy przekrój. Wpychamy ją w swoje miejsce w obwodzie gniazda. Drugą zakładamy na cylinderek, jest na nim specjalne nacięcie. Następnie wsuwamy go w gniazdo i wciskamy do środka. Widoczną, zewnętrzną część uszczelki (ma zatopiony metalowy pierścień), zabijamy w gniazdo.

Pozostało nam podłączenie wężyka w swoje gniazdo w zacisku i poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Wymiana wężyków nie jest konieczna, jednak przy okazji wymiany uszczelek warto to zrobić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA