Fiat Seicento: wymiana rurki wychodzącej z pompy wodnej. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Klucz nasadowy lub oczkowy 8 i 10
• Torx 30
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Puste naczynie
REKLAMA
Zobacz też: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?
REKLAMA
Najpierw musimy odkręcić nadkola po obu stronach auta, przymocowane na dwóch śrubach pod klucz 8. Następnie odciągamy nadkola od strony zderzaka. Teraz należy otworzyć maskę i odkręcić dwie śruby Torx 30, znajdujące się na wysokości kierunkowskazów od dołu zderzaka, po jednej z każdej strony.
Kolejny krok to wykręcenie czterech takich śrub znajdujących się od wewnętrznej strony zderzaka bezpośrednio przed nadkolami. Mamy do nich dostęp poprzez użycie długiego śrubokrętu od strony nadkola, u góry zderzaka, między kierunkowskazem a krawędzią błotnika. Po ich odkręceniu odczepiamy zderzak od osłony alternatora, znajdującej się razem z chłodnicą i przykręconej jedną śrubką. Jednak nie ma potrzeby jej wyjmowania, możemy spróbować po prostu mocniej pociągnąć zderzak, by zdjąć go całkowicie.
Następnie odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego z dwoma odpowietrznikami. Pierwszy znajduje się na rurze od nagrzewnicy, wychodzącej z wygłuszenia silnika przed przednią szybą. Drugi jest za przednią lewą lampą, obok korka od zbiorniczka spryskiwaczy. Teraz podstawiamy puste naczynie pod gumową rurę wychodzącą z prawej strony chłodnicy. Odkręcamy obejmę, zsuwamy przewód i czekamy aż spłynie cały płyn.
REKLAMA
Teraz zsuwamy drugą obejmę na rurze gumowej, która znajduje się za klaksonem i łączy się z metalową rurką, wymagającą wymiany. Zamocowana jest ona za pomocą klucza nasadowego 10 do bloku silnika. Na początku proponujemy polać preparatem WD40 i dopiero potem zacząć odkręcać. Wyjmujemy rurkę z pompy wody i przechodzimy do montażu nowej.
Pozostaje nam poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności i zalanie płynu. Zalecamy stosowanie nowych opasek zaciskowych na gumowe węże. Zakręcamy wszystkie odpowietrzniki i nalewamy płyn chłodniczy - najlepiej kupić nowy. Na koniec pozostaje nam odpowietrzenie układu. Odpalamy samochód, czekamy aż się zagrzeje silnik i odkręcamy odpowietrzniki, jeśli zaś zacznie płynąć sam płyn to je zakręcamy.
Zobacz też: Fiat 500 najmniej awaryjny
REKLAMA
REKLAMA