REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana poduszek silnika. Poradnik

Robert Kuśpiel
Jak wymienić poduszki silnika oraz skrzyni biegów?
Jak wymienić poduszki silnika oraz skrzyni biegów?

REKLAMA

REKLAMA


Silnik Fiata Seicento zawieszony jest na trzech poduszkach. Uszkodzenie jednej z nich objawia się charakterystycznym stukotem podczas gwałtownego przyspieszania. Prezentujemy opis wymiany poduszek silnika w Fiacie Seicento.

W poradniku tym pokażemy, jak wymienić poduszki silnika (lewą i prawą) oraz skrzyni biegów w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne do wymiany poduszki silnika?

• Klucze nasadowe 13, 16, 17, 19
• Grzechotka i przedłużki
• Klucz oczkowy 17
• Lewarek
• Imadło
• Smar
• Nakrętki samokontrujące
• WD-40
• Śruby stalowe 10 o gwincie od 6 do 10 cm

Wykonanie

REKLAMA

Wymianę poduszek silnika i skrzyni biegów w Fiacie Seicento najlepiej wykonać przy użyciu kanału, dzięki czemu naprawa jest szybsza i bezpieczniejsza. Oczywiście poradzimy sobie również zwyczajnym podnośnikiem. Wymiany będziemy dokonywać w Fiacie Seicento na przykładzie silnika 0,9 litra. Podczas całej operacji zalecamy polewanie śrub preparatem WD-40.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaczynamy od poduszki skrzyni biegów. Podstawiamy lewarek pod skrzynię i delikatnie ją podnosimy do chwili wyczucia wyraźnego oporu. Odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do podłogi. Będzie nam potrzebny klucz nasadowy 16. Opuszczamy delikatnie i bardzo powoli silnik razem ze skrzynią, następnie wykręcamy nakrętkę znajdującą się pod poduszką. Jeżeli jest zapieczona, musimy polać ją WD-40. Wyjmujemy poduszkę, montujemy nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Przechodzimy do wymiany poduszek silnika, zaczynając od lewej strony. Czynność ta jest bardzo łatwa. Podkładamy lewarek pod skrzynię biegów i podnosimy do wyczuwalnego oporu, odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do ramy auta. Opuszczamy powoli silnik i odkręcamy śrubę znajdującą się na środku poduszki. Montaż nowej przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

W przypadku prawej strony jest trochę więcej pracy. W celu zmiany poduszki musimy odkręcić ją razem z łapą silnika. Najpierw podkładamy podnośnik pod miskę olejową i odkręcamy prawe nadkole wraz z osłoną chłodnicy, żeby zapewnić sobie lepszy dostęp. Podnosimy delikatnie silnik i odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do ramy auta. Opuszczamy silnik i od góry, za pomocą klucza nr 17, blokujemy śrubę przechodzącą przez poduszkę, a od dołu odkręcamy nakrętkę.

Zobacz też: Co zrobić, gdy drzwi się ciężko zamykają?

Łapa zamocowana jest na trzy śruby pod klucz nr 13. Demontujemy zbiorniczek wyrównawczy i możemy wykręcać łapę silnika. Odkręcamy do końca poduszkę i wyjmujemy. Pozostałości poduszki (w łapie) wyjmujemy za pomocą dłuta lub przecinaka. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Poduszkę wkładamy w łapę na imadle lub prasie hydraulicznej.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

REKLAMA

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA