Fiat Seicento: wymiana poduszek silnika. Poradnik

REKLAMA
REKLAMA
W poradniku tym pokażemy, jak wymienić poduszki silnika (lewą i prawą) oraz skrzyni biegów w Fiacie Seicento.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne do wymiany poduszki silnika?
• Klucze nasadowe 13, 16, 17, 19
• Grzechotka i przedłużki
• Klucz oczkowy 17
• Lewarek
• Imadło
• Smar
• Nakrętki samokontrujące
• WD-40
• Śruby stalowe 10 o gwincie od 6 do 10 cm
Wykonanie
REKLAMA
Wymianę poduszek silnika i skrzyni biegów w Fiacie Seicento najlepiej wykonać przy użyciu kanału, dzięki czemu naprawa jest szybsza i bezpieczniejsza. Oczywiście poradzimy sobie również zwyczajnym podnośnikiem. Wymiany będziemy dokonywać w Fiacie Seicento na przykładzie silnika 0,9 litra. Podczas całej operacji zalecamy polewanie śrub preparatem WD-40.
Zaczynamy od poduszki skrzyni biegów. Podstawiamy lewarek pod skrzynię i delikatnie ją podnosimy do chwili wyczucia wyraźnego oporu. Odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do podłogi. Będzie nam potrzebny klucz nasadowy 16. Opuszczamy delikatnie i bardzo powoli silnik razem ze skrzynią, następnie wykręcamy nakrętkę znajdującą się pod poduszką. Jeżeli jest zapieczona, musimy polać ją WD-40. Wyjmujemy poduszkę, montujemy nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?
Przechodzimy do wymiany poduszek silnika, zaczynając od lewej strony. Czynność ta jest bardzo łatwa. Podkładamy lewarek pod skrzynię biegów i podnosimy do wyczuwalnego oporu, odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do ramy auta. Opuszczamy powoli silnik i odkręcamy śrubę znajdującą się na środku poduszki. Montaż nowej przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
W przypadku prawej strony jest trochę więcej pracy. W celu zmiany poduszki musimy odkręcić ją razem z łapą silnika. Najpierw podkładamy podnośnik pod miskę olejową i odkręcamy prawe nadkole wraz z osłoną chłodnicy, żeby zapewnić sobie lepszy dostęp. Podnosimy delikatnie silnik i odkręcamy dwie śruby mocujące poduszkę do ramy auta. Opuszczamy silnik i od góry, za pomocą klucza nr 17, blokujemy śrubę przechodzącą przez poduszkę, a od dołu odkręcamy nakrętkę.
Zobacz też: Co zrobić, gdy drzwi się ciężko zamykają?
Łapa zamocowana jest na trzy śruby pod klucz nr 13. Demontujemy zbiorniczek wyrównawczy i możemy wykręcać łapę silnika. Odkręcamy do końca poduszkę i wyjmujemy. Pozostałości poduszki (w łapie) wyjmujemy za pomocą dłuta lub przecinaka. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Poduszkę wkładamy w łapę na imadle lub prasie hydraulicznej.
REKLAMA
REKLAMA