Fiat Seicento: montaż alarmu – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Poradnik ten przedstawia metodę na dołożenie alarmu fabrycznego czyli takiego, który jest montowany od razu przy produkcji auta. Nie należy go mylić z alarmami montowanymi w salonach lub innych serwisach. Zazwyczaj są to zestawy uniwersalne.
REKLAMA
Rozpoczynamy od zdemontowania osłony skrzynki z bezpiecznikami. Następnie wykręcamy trzy śruby, które ją przymocowują. Wykonujemy to za pomocą klucza numer 8. Teraz odkręcamy dwie śrubki trzymające plastikową osłonę łączenia progu ze słupkiem od strony kierowcy. Na koniec kluczem imbusowym odkręcamy osłonę kolumny kierownicy. Kolejny krok to odpowiednie podpięcie kabli od alarmu.
Zobacz też: Daewoo Matiz vs Fiat Panda
REKLAMA
Zasilanie +12V podłączamy do grubego czerwonego kabla znajdującego się w skrzynce z bezpiecznikami. Natomiast -12V podłączamy na stałe do masy samochodu. Przewód +12 ACC łączymy z grubym pomarańczowym przewodem przy stacyjce. Teraz zajmiemy się kierunkowskazami, które będą sygnalizować aktywację alarmu. Musimy je podłączyć do dwóch przewodów: jasnoniebieskiego i niebiesko-czarnego. Znajdują się one na łączeniu słupka z progiem od strony kierowcy w 20-pinowym złączu.
Jeśli chodzi o czujnik otwarcia drzwi to musi się podpiąć pod kabel za głośnikiem (w drzwiach) od strony kierowcy. Sterowanie fabrycznym zamkiem centralnym podłączamy następująco: kabel biało–żółty odpowiedzialny jest za otwieranie, natomiast niebiesko–czerwony za zamykanie. Przewody te znajdują się na łączeniu słupka z progiem od strony kierowcy w 8-pinowym białym konektorze. Teraz otwieramy maskę i zakładamy syrenę pod komputerem. W tym celu musimy odkręcić dwie nakrętki 10 i przymocować syrenę od dołu.
Zobacz też: Jak wybrać alarm samochodowy?
Syrena musi mieć podłączone zasilanie. Czarny przewód musimy podłączyć na stałe do masy, a czerwony do plusa +12V. Z kolei biały do alarmu, a niebieski lub brązowy zostaje wolny. Gdy chcemy zamontować czujnik otwarcia maski, trzeba wywiercić otwór od strony kierowcy, przy lampie. Pozostało nam sprawdzenie całego zestawu. Jeżeli wszystko pracuje jak należy, składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Poradnik ten przedstawia dołożenie alarmu fabrycznego, czyli takiego, który jest montowany od razu przy produkcji auta.
REKLAMA
REKLAMA