REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: montaż alarmu – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Chroń auto przed kradzieżą, zmontuj alarm.
Chroń auto przed kradzieżą, zmontuj alarm.

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym pokażemy jak zamontować alarm w Fiacie Seicento. Wbrew pozorom cała operacja nie jest trudna i bez problemu zamontujemy takie zabezpieczenie antykradzieżowe.

Poradnik ten przedstawia metodę na dołożenie alarmu fabrycznego czyli takiego, który jest montowany od razu przy produkcji auta. Nie należy go mylić z alarmami montowanymi w salonach lub innych serwisach. Zazwyczaj są to zestawy uniwersalne.

REKLAMA

Rozpoczynamy od zdemontowania osłony skrzynki z bezpiecznikami. Następnie wykręcamy trzy śruby, które ją przymocowują. Wykonujemy to za pomocą klucza numer 8. Teraz odkręcamy dwie śrubki trzymające plastikową osłonę łączenia progu ze słupkiem od strony kierowcy. Na koniec kluczem imbusowym odkręcamy osłonę kolumny kierownicy. Kolejny krok to odpowiednie podpięcie kabli od alarmu.

Zobacz też: Daewoo Matiz vs Fiat Panda

REKLAMA

Zasilanie +12V podłączamy do grubego czerwonego kabla znajdującego się w skrzynce z bezpiecznikami. Natomiast -12V podłączamy na stałe do masy samochodu. Przewód +12 ACC łączymy z grubym pomarańczowym przewodem przy stacyjce. Teraz zajmiemy się kierunkowskazami, które będą sygnalizować aktywację alarmu. Musimy je podłączyć do dwóch przewodów: jasnoniebieskiego i niebiesko-czarnego. Znajdują się one na łączeniu słupka z progiem od strony kierowcy w 20-pinowym złączu.

Jeśli chodzi o czujnik otwarcia drzwi to musi się podpiąć pod kabel za głośnikiem (w drzwiach) od strony kierowcy. Sterowanie fabrycznym zamkiem centralnym podłączamy następująco: kabel biało–żółty odpowiedzialny jest za otwieranie, natomiast niebiesko–czerwony za zamykanie. Przewody te znajdują się na łączeniu słupka z progiem od strony kierowcy w 8-pinowym białym konektorze. Teraz otwieramy maskę i zakładamy syrenę pod komputerem. W tym celu musimy odkręcić dwie nakrętki 10 i przymocować syrenę od dołu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak wybrać alarm samochodowy?

Syrena musi mieć podłączone zasilanie. Czarny przewód musimy podłączyć na stałe do masy, a czerwony do plusa +12V. Z kolei biały do alarmu, a niebieski lub brązowy zostaje wolny. Gdy chcemy zamontować czujnik otwarcia maski, trzeba wywiercić otwór od strony kierowcy, przy lampie. Pozostało nam sprawdzenie całego zestawu. Jeżeli wszystko pracuje jak należy, składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Poradnik ten przedstawia dołożenie alarmu fabrycznego, czyli takiego, który jest montowany od razu przy produkcji auta.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA