REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana bębenka wkładki zamka. Poradnik

Robert Kuśpiel
Fiat Seicento: wymiana bębenka wkładki zamka fot. Fiat
Fiat Seicento: wymiana bębenka wkładki zamka fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony lub rozwiercony zamek w naszym aucie zazwyczaj świadczy o próbie kradzieży. W takiej sytuacji zostaje nam tylko wymiana bębenka wkładki zamka. Pokazujemy krok po kroku jak wymienić bębenek zamka w Fiacie Seicento.

Największym problemem może okazać się kupno wkładów do zamka do Fiata Seicento. Decydując się na autoryzowany serwis Fiata, jesteśmy zmuszeni do kupna całego zestawu, czyli trzech bębenków i wkładu stacyjki. Oczywiście cena nie jest zachęcająca. Co mamy zrobić, jeżeli mamy rozwiercony tylko jeden zamek? Najlepiej kupić bębenki wkładów zamka. Koszt jest wyraźnie mniejszy niż w ASO. Za komplet (trzy bębenki i dwa kluczyki) zapłacimy około 40-50 zł.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne do wymiany bębenka zamka w Fiacie Seicento?

• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucze imbusowe
• Klucze Torx

Wykonanie

Pierwszy krok to demontaż tapicerki drzwi w naszym Fiacie Seicento. Zaczynamy od wymontowania podłokietnika, zamocowanego na trzech śrubach imbusowych i jednym zatrzasku. Widoczne są tylko dwie, natomiast trzecia jest ukryta pod klamką. Po ich odkręceniu pozostaje nam uwolnić podłokietnik z zatrzasku. Zdejmujemy korbę opuszczania szyb, w tym celu bierzemy śrubokręt i wkładamy go pomiędzy korbę a plastikowe kółko znajdujące się za nią. Teraz delikatnie ją przekręcamy - powinna wyskoczyć metalowa spinka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co zrobić, gdy drzwi się ciężko zamykają

REKLAMA

W tym momencie zdejmujemy tapicerkę. Tutaj również jest mocowanie na klipsy, chwytamy cały boczek i energicznie pociągamy. Zdejmujemy wygłuszenie wewnątrz drzwi, a następnie demontujemy prowadnicę szyby. Osoby, które posiadają siłownik centralnego zamka, również muszą go zdemontować. Po tych zabiegach zdejmujemy drut z klamki prowadzący do mechanizmu zamka.

Teraz najtrudniejsze zadanie, czyli opuszczenie całego mechanizmu zamka tak, żeby kołek wystający w drzwiach (informujący o zamknięciu) schował się we wnętrzu drzwi. Następnie delikatnie go obracamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jednocześnie ciągnąc do dołu i w lewo. W ten sposób powinniśmy wyjąć cały mechanizm, dzięki czemu uzyskamy bardzo dobry dostęp do bębenka.

Zobacz też: Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika. Poradnik

Bębenek zamka schowany jest za plastikową obudową, którą zdejmujemy za pomocą płaskiego śrubokręta. Robimy to bardzo uważnie, gdyż łatwo uszkodzić ten plastik. Kolejno demontujemy metalową spinkę trzymającą cały bębenek i małą sprężynę. Proponujemy dokładnie zapamiętać jej położenie. Wypychamy stary bębenek i w jego miejsce montujemy nowy. Następnie sprawdzamy, czy wszystko działa jak należy. Montujemy pozostałe elementy w odwrotnej kolejności i mamy działający zamek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA