REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: montaż niestandardowych foteli – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Montujemy wygodniejsze fotele w Fiacie Seicento.
Montujemy wygodniejsze fotele w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy jak zamontować nieseryjne fotele w Fiacie Seicento. Modyfikacja taka sprawi, że będziemy mieli więcej miejsca za kierownicą i poprawi się komfort podróżowania.

Wybór rodzaju foteli zależy od nas. Zasada montażu jest zazwyczaj taka sama. Niestety mało prawdopodobne, żeby pasowały w oryginalne mocowania bez żadnych przeróbek.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik

Co będzie nam potrzebne?

• Dwa fotele i pasy szelkowe
• Szyny do foteli
• Klucz imbusowy
• WD-40
• Cztery płaskowniki
• Cztery pełne profile stalowe
• Szlifierka kątowa
• Osiem śrub z nakrętkami, wymagane są cztery krótsze i cztery dłuższe

Zobacz też: Fiat Seicento: naprawa mechanizmu wycieraczek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Niestety, w naszej operacji nie możemy wykorzystać standardowych pasów bezpieczeństwa. Ich gniazdo jest zamontowane na stałe w fotelu. Na początku musimy najpierw sprawdzić, czy możemy z łatwością odkręcić śruby mocujące fotel. Najlepiej dzień przed planowaną modyfikacją polać je preparatem WD-40. Siedzenia przymocowane są do podłogi za pomocą czterech śrub imbusowych. Po demontażu części samochodu docinamy płaskowniki, które są montowane wzdłuż podłogi.

Następnie wywiercamy dziury pod fabryczne śruby. Będą nam one potrzebne do ponownego przykręcenia foteli. Pamiętamy o sprawdzeniu, czy rozstaw śrub jest taki sam, dlatego że z jednej strony może być zupełnie inny. Teraz przechodzimy do przygotowania pełnych profili. Na początku musimy wymierzyć w nich odpowiedni rozstaw do nawiercania dziur. Kolejny krok to wycięcie części profilu od strony drzwi. Ułatwi to nam przykręcanie śrub. Pamiętamy, że od drzwi mocowane są krótsze, natomiast od strony hamulca ręcznego dłuższe.

Profile mocowane są w poprzek fotela na płaskownikach. Jeżeli mamy przygotowane wszystkie elementy, możemy je pomalować. Czekamy, żeby dobrze wyschnęły i przystępujemy do montażu. Najpierw mocujemy pełny profil do fotela, a do niego płaskownik. Tak skręcone elementy przykręcamy do podłogi samochodu. Podczas całej pracy najwięcej problemów jest z mierzeniem i docinaniem wszystkich elementów. Wszystko trzeba robić z dużą dokładnością, żeby każdy element był idealnie dopasowany do pozostałych.

Zobacz też: Fiat Seicento: zabezpieczenie przed kradzieżą paliwa

Taką modyfikację polecamy dla osób, którym niewygodnie za kierownicą Seicento. Jeżeli dopasujemy odpowiedni fotel, będziemy zajmować niższą pozycję za kierownicą i wygospodarujemy więcej miejsca na nogi, a komfort jazdy znacząco się podniesie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA