Fiat Seicento: montaż niestandardowych foteli – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Wybór rodzaju foteli zależy od nas. Zasada montażu jest zazwyczaj taka sama. Niestety mało prawdopodobne, żeby pasowały w oryginalne mocowania bez żadnych przeróbek.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik
Co będzie nam potrzebne?
• Dwa fotele i pasy szelkowe
• Szyny do foteli
• Klucz imbusowy
• WD-40
• Cztery płaskowniki
• Cztery pełne profile stalowe
• Szlifierka kątowa
• Osiem śrub z nakrętkami, wymagane są cztery krótsze i cztery dłuższe
Zobacz też: Fiat Seicento: naprawa mechanizmu wycieraczek
REKLAMA
Niestety, w naszej operacji nie możemy wykorzystać standardowych pasów bezpieczeństwa. Ich gniazdo jest zamontowane na stałe w fotelu. Na początku musimy najpierw sprawdzić, czy możemy z łatwością odkręcić śruby mocujące fotel. Najlepiej dzień przed planowaną modyfikacją polać je preparatem WD-40. Siedzenia przymocowane są do podłogi za pomocą czterech śrub imbusowych. Po demontażu części samochodu docinamy płaskowniki, które są montowane wzdłuż podłogi.
Następnie wywiercamy dziury pod fabryczne śruby. Będą nam one potrzebne do ponownego przykręcenia foteli. Pamiętamy o sprawdzeniu, czy rozstaw śrub jest taki sam, dlatego że z jednej strony może być zupełnie inny. Teraz przechodzimy do przygotowania pełnych profili. Na początku musimy wymierzyć w nich odpowiedni rozstaw do nawiercania dziur. Kolejny krok to wycięcie części profilu od strony drzwi. Ułatwi to nam przykręcanie śrub. Pamiętamy, że od drzwi mocowane są krótsze, natomiast od strony hamulca ręcznego dłuższe.
Profile mocowane są w poprzek fotela na płaskownikach. Jeżeli mamy przygotowane wszystkie elementy, możemy je pomalować. Czekamy, żeby dobrze wyschnęły i przystępujemy do montażu. Najpierw mocujemy pełny profil do fotela, a do niego płaskownik. Tak skręcone elementy przykręcamy do podłogi samochodu. Podczas całej pracy najwięcej problemów jest z mierzeniem i docinaniem wszystkich elementów. Wszystko trzeba robić z dużą dokładnością, żeby każdy element był idealnie dopasowany do pozostałych.
Zobacz też: Fiat Seicento: zabezpieczenie przed kradzieżą paliwa
Taką modyfikację polecamy dla osób, którym niewygodnie za kierownicą Seicento. Jeżeli dopasujemy odpowiedni fotel, będziemy zajmować niższą pozycję za kierownicą i wygospodarujemy więcej miejsca na nogi, a komfort jazdy znacząco się podniesie.
REKLAMA
REKLAMA