REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: montaż niestandardowych foteli – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montujemy wygodniejsze fotele w Fiacie Seicento.
Montujemy wygodniejsze fotele w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy jak zamontować nieseryjne fotele w Fiacie Seicento. Modyfikacja taka sprawi, że będziemy mieli więcej miejsca za kierownicą i poprawi się komfort podróżowania.

Wybór rodzaju foteli zależy od nas. Zasada montażu jest zazwyczaj taka sama. Niestety mało prawdopodobne, żeby pasowały w oryginalne mocowania bez żadnych przeróbek.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana tylnych tulei metalowo-gumowych. Poradnik

Co będzie nam potrzebne?

• Dwa fotele i pasy szelkowe
• Szyny do foteli
• Klucz imbusowy
• WD-40
• Cztery płaskowniki
• Cztery pełne profile stalowe
• Szlifierka kątowa
• Osiem śrub z nakrętkami, wymagane są cztery krótsze i cztery dłuższe

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: naprawa mechanizmu wycieraczek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niestety, w naszej operacji nie możemy wykorzystać standardowych pasów bezpieczeństwa. Ich gniazdo jest zamontowane na stałe w fotelu. Na początku musimy najpierw sprawdzić, czy możemy z łatwością odkręcić śruby mocujące fotel. Najlepiej dzień przed planowaną modyfikacją polać je preparatem WD-40. Siedzenia przymocowane są do podłogi za pomocą czterech śrub imbusowych. Po demontażu części samochodu docinamy płaskowniki, które są montowane wzdłuż podłogi.

Następnie wywiercamy dziury pod fabryczne śruby. Będą nam one potrzebne do ponownego przykręcenia foteli. Pamiętamy o sprawdzeniu, czy rozstaw śrub jest taki sam, dlatego że z jednej strony może być zupełnie inny. Teraz przechodzimy do przygotowania pełnych profili. Na początku musimy wymierzyć w nich odpowiedni rozstaw do nawiercania dziur. Kolejny krok to wycięcie części profilu od strony drzwi. Ułatwi to nam przykręcanie śrub. Pamiętamy, że od drzwi mocowane są krótsze, natomiast od strony hamulca ręcznego dłuższe.

Profile mocowane są w poprzek fotela na płaskownikach. Jeżeli mamy przygotowane wszystkie elementy, możemy je pomalować. Czekamy, żeby dobrze wyschnęły i przystępujemy do montażu. Najpierw mocujemy pełny profil do fotela, a do niego płaskownik. Tak skręcone elementy przykręcamy do podłogi samochodu. Podczas całej pracy najwięcej problemów jest z mierzeniem i docinaniem wszystkich elementów. Wszystko trzeba robić z dużą dokładnością, żeby każdy element był idealnie dopasowany do pozostałych.

Zobacz też: Fiat Seicento: zabezpieczenie przed kradzieżą paliwa

Taką modyfikację polecamy dla osób, którym niewygodnie za kierownicą Seicento. Jeżeli dopasujemy odpowiedni fotel, będziemy zajmować niższą pozycję za kierownicą i wygospodarujemy więcej miejsca na nogi, a komfort jazdy znacząco się podniesie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA