REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Palio: wymiana tulei wahacza. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Najlepiej skorzystać z kanału rewizyjnego Fot. Fotolia
Najlepiej skorzystać z kanału rewizyjnego Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana tulei wahacza może wydawać się trudna. Jednak po przeczytaniu tego poradnika powinniśmy mieć znacznie większą wiedzę dotyczącą wymiany tulei wahacza w Fiacie Palio.

Celem tego poradnika jest wykonanie naprawy w najłatwiejszy i najszybszy sposób. Okazuje się, że nie ma potrzeby wyjmowania całego wahacza. Można bez problemu dokonać wymiany na aucie. Trzymając się tego założenia, jesteśmy w stanie zaoszczędzić dużo czasu. Metoda ta znajduje zastosowanie, jeżeli wymieniamy samą tulejkę. W przypadku sworznia niestety musimy wymontować wahacz.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Uno: wymiana wahacza – opis krok po kroku

Najlepiej wykonywać całą operację z pozycji kanału lub podnośnika warsztatowego. Oczywiście poradzimy sobie również z normalnym podnośnikiem, jednak będzie to trochę utrudnione. W tym przypadku najlepiej podeprzeć auto za pomocą kobyłek. Po uniesieniu auta, przyglądając się wahaczowi, zobaczymy poszczególne elementy. Będzie tam mała tuleja metalowa z gumą w środku. Przykręcona na śrubę pod klucz 19. Znajduje się tam również duża tuleja. Tutaj będzie potrzebny klucz 18 do dwóch śrub i klucz 15 do jednej.

Na mocowania sworznia nie zwracamy uwagi, nie ma potrzeby demontażu. Pierwszy krok to demontaż stabilizatora. W tym celu odkręcamy śruby trzymające uchwyt końca stabilizatora za pomocą klucza 10 i 13. Teraz luzujemy mocowanie uchwytu stabilizatora kluczem 18. Odsuwamy go i przechodzimy do demontażu tulei. Wymiana małej tulejki jest możliwa po poluzowaniu śrub trzymających dużą. Wykręcamy mocowanie przedniej (małej) i wypychamy jej środek. Następnie przecinamy ją za pomocą brzeszczotu i wyjmujemy pozostałości.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz nabijamy nową tuleję. Przykładamy młotek z jednej strony i wbijamy ją z drugiej. Przy tej operacji warto zapewnić sobie dodatkową pomoc. Uderzanie w wahacz oparty tylko na śrubach może spowodować jego uszkodzenie. Na oko nie będzie to możliwe do ocenienia. Wyjdzie to podczas ustawiania zbieżności. Dokręcamy wszystkie śruby trzymające tuleje i montujemy stabilizator.

Jeżeli podczas oględzin wahacza stwierdzimy, że sworzeń wymaga wymiany, nie warto tego odkładać. Odcinamy nity, nawiercamy go i wybijamy. Może się to okazać trudne, dlatego można podgrzewać sworzeń i uderzać w międzyczasie młotkiem. Po wymianie tych elementów warto udać się na sprawdzenie i ustawienie zbieżności. Bardzo możliwe, że po takiej wymianie będziemy mieli lekko skrzywioną kierownicę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA