REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Palio: wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana zbiornika płynu chłodzącego nie jest bardzo skomplikowana. W poradniku tym przedstawimy jak sprawnie i szybko wymienić uszkodzony zbiorniczek na płyn chłodzący.

Na początku musimy kupić zbiorniczek płynu chłodzącego. Koszt to ok. 30zł. Warto również wymienić węże i opaski, tutaj również jest podobna cena. Jeżeli mamy gdzieś nieszczelność, najprawdopodobniej nie unikniemy tej wymiany. Na początku musimy spuścić płyn z całego układu chłodzenia. Podstawiamy puste naczynie pod chłodnice i zdejmujemy dolny wąż. Odkręcamy korek od zbiorniczka i czekamy aż spłynie cały płyn.

REKLAMA

Teraz odkręcamy wszystkie śruby trzymające zbiornik. Najlepiej posłużyć się nasadką. Po odkręceniu wszystkich, wysuwamy go w kierunku silnika. Następnie przechodzimy do wymontowania wszystkich węży - zastosujemy bardzo szybką metodę. Będziemy ucinać węże przy samych opaskach zaciskowych. Zostawiamy tylko jeden wąż, który jest w kształcie litery „S”.

Zobacz też: Dlaczego wydech rdzewieje?

REKLAMA

W miejscach, gdzie występuje duże wygięcie, zastosujemy w środku sprężyny, które będą zapobiegać zginaniu. Najczęściej nieszczelności powstają na łączeniach. Należy je dokładnie przeczyścić. W tym momencie zaczynamy montować nowe węże. Nie wolno ich pomylić na rozdzielaczu, w którym znajduje się odpowietrznik. Na ich końcówkach zaciskamy opaski.

Teraz sprawdzamy dokładnie wszystkie połączenia. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń, przystępujemy do montażu zbiorniczka. Wsuwamy go w prowadnice i przykręcamy śruby. Następnie podłączamy do niego węże i zaciskamy je opaskami. Teraz pozostaje nam dokręcić dolny wąż przy chłodnicy i nalewamy płyn chłodniczy. Możemy użyć starego, jednak polecamy zakup nowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zalewamy układ płynem i przystępujemy do odpowietrzania. Na początku otwieramy duży obieg, czyli ustawiamy pokrętło ogrzewania na max. Zakręcamy odpowietrzniki – jeżeli staniemy przodem do zderzaka, to znajdują się one po lewej stronie, na górze, jest tam plastikowa nakrętka zakończona łopatką. Teraz odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego. Na odpalonym silniku czekamy aż otworzy się termostat i włączy wentylator.

Zobacz też: Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?

W tym momencie odkręcamy powoli odpowietrzniki. Jeżeli dobrze przeprowadziliśmy całą wymianę nie powinniśmy zauważyć ubytków płynu. W przypadku, kiedy się nic nie zmieni, musimy sprawdzić samochód pod względem mechanicznym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA