Alfa Romeo 164: wymiana przedniego wahacza
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od kupna wahacza do Alfy Romeo 164. Nie polecamy tanich zamienników. Ciężko ocenić, ile nam posłużą. Znane są przypadki, że takie wahacze kwalifikują się do wymiany już po kilku dniach od wymiany.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne do wymiany wahacza przedniego w Alfie Romeo 164?
• Klucz numer 13, 17, 19
• Klucz do kół
• Lewarek
• Nowy wahacz
Całą pracę można wykonać wykorzystując podnośnik lub kanał, wtedy jest nam potrzebna specjalna poprzeczka. Podkładamy zabezpieczenia pod tylne koła i unosimy przód samochodu po stronie, gdzie będzie wymieniany wahacz. Odkręcamy koło i w ten sposób mamy ułatwiony dostęp. Następnie opieramy sanki o lewarek stojący na poprzeczce, w pobliżu strony, po której zmieniamy wahacz. Przechodzimy do osłony tylnej tulei wahacza. Odkręcamy dwie małe śruby, znajdujące się w tylnej części.
Zobacz też: Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku
Następnie wykręcamy długie śruby, które umiejscowione są z przodu osłony. Kolejne dwie małe śrubki mocują tuleję po przekątnych, je również wykręcamy. W tym momencie wahacz trzyma się sanek za pomocą tulei, natomiast ona przymocowana jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do wykręcenia łącznika stabilizatora (odkręcamy śrubę) i za pomocą klucza 19 odkręcamy śrubę na sworzniu wahacza. Na końcu pozostaje nam mocowanie wspomnianej wcześniej tulei.
Alfa Romeo 164: zakładamy tuleje
Niestety, nowe wahacze nie posiadają wkręconego sworznia. Jeżeli stary jest w dobrym stanie, to go przekładamy, w innym przypadku kupujemy nowy. Przy takiej wymianie warto sprawdzić stan łączników. Nie jest to duży wydatek, a wymiana jest bardzo łatwa, zamocowany jest na jednej nakrętce pod klucz 19. Montujemy nowy wahacz. Tutaj może wystąpić trochę problemów. Wszystko trzeba bardzo dobrze ustawić.
Zobacz też: Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. Poradnik
REKLAMA
Każda śruba musi być bardzo dobrze dokręcona. Nie można dopuścić do powstania jakiegokolwiek luzu. Jeżeli mamy taką możliwość, polecamy dokręcać wszystkie solidnym kluczem pneumatycznym. Poszczególne elementy montujemy w odwrotnej kolejności do demontażu. Pozostaje nam założenie koła, dokręcenie śrub i udanie się na jazdę próbną.
Nie ma potrzeby wymiany drugiego wahacza, jednak zalecamy to zrobić. Wiadomo, że nowy wahacz będzie pracował zupełnie inaczej niż stary. Po całej operacji zalecamy udać się na sprawdzenie zbieżności kół Alfy.
REKLAMA
REKLAMA