REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 164: wymiana przedniego wahacza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana przedniego wahacza w Alfie Romeo 164.
Wymiana przedniego wahacza w Alfie Romeo 164.

REKLAMA

REKLAMA


Uszkodzony wahacz znacznie pogarsza komfort jazdy i przyczynia się do szybszego zużycia innych elementów zawieszenia. W poradniku tym pokażemy jak wymienić wahacz w Alfie Romeo 164.

Zaczynamy od kupna wahacza do Alfy Romeo 164. Nie polecamy tanich zamienników. Ciężko ocenić, ile nam posłużą. Znane są przypadki, że takie wahacze kwalifikują się do wymiany już po kilku dniach od wymiany.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne do wymiany wahacza przedniego w Alfie Romeo 164?

• Klucz numer 13, 17, 19
• Klucz do kół
• Lewarek
• Nowy wahacz

Całą pracę można wykonać wykorzystując podnośnik lub kanał, wtedy jest nam potrzebna specjalna poprzeczka. Podkładamy zabezpieczenia pod tylne koła i unosimy przód samochodu po stronie, gdzie będzie wymieniany wahacz. Odkręcamy koło i w ten sposób mamy ułatwiony dostęp. Następnie opieramy sanki o lewarek stojący na poprzeczce, w pobliżu strony, po której zmieniamy wahacz. Przechodzimy do osłony tylnej tulei wahacza. Odkręcamy dwie małe śruby, znajdujące się w tylnej części.

Zobacz też: Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie wykręcamy długie śruby, które umiejscowione są z przodu osłony. Kolejne dwie małe śrubki mocują tuleję po przekątnych, je również wykręcamy. W tym momencie wahacz trzyma się sanek za pomocą tulei, natomiast ona przymocowana jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do wykręcenia łącznika stabilizatora (odkręcamy śrubę) i za pomocą klucza 19 odkręcamy śrubę na sworzniu wahacza. Na końcu pozostaje nam mocowanie wspomnianej wcześniej tulei.

Alfa Romeo 164: zakładamy tuleje

Niestety, nowe wahacze nie posiadają wkręconego sworznia. Jeżeli stary jest w dobrym stanie, to go przekładamy, w innym przypadku kupujemy nowy. Przy takiej wymianie warto sprawdzić stan łączników. Nie jest to duży wydatek, a wymiana jest bardzo łatwa, zamocowany jest na jednej nakrętce pod klucz 19. Montujemy nowy wahacz. Tutaj może wystąpić trochę problemów. Wszystko trzeba bardzo dobrze ustawić.

Zobacz też: Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. Poradnik

REKLAMA

Każda śruba musi być bardzo dobrze dokręcona. Nie można dopuścić do powstania jakiegokolwiek luzu. Jeżeli mamy taką możliwość, polecamy dokręcać wszystkie solidnym kluczem pneumatycznym. Poszczególne elementy montujemy w odwrotnej kolejności do demontażu. Pozostaje nam założenie koła, dokręcenie śrub i udanie się na jazdę próbną.

Nie ma potrzeby wymiany drugiego wahacza, jednak zalecamy to zrobić. Wiadomo, że nowy wahacz będzie pracował zupełnie inaczej niż stary. Po całej operacji zalecamy udać się na sprawdzenie zbieżności kół Alfy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA