REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 164: wymiana przedniego wahacza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana przedniego wahacza w Alfie Romeo 164.
Wymiana przedniego wahacza w Alfie Romeo 164.

REKLAMA

REKLAMA


Uszkodzony wahacz znacznie pogarsza komfort jazdy i przyczynia się do szybszego zużycia innych elementów zawieszenia. W poradniku tym pokażemy jak wymienić wahacz w Alfie Romeo 164.

Zaczynamy od kupna wahacza do Alfy Romeo 164. Nie polecamy tanich zamienników. Ciężko ocenić, ile nam posłużą. Znane są przypadki, że takie wahacze kwalifikują się do wymiany już po kilku dniach od wymiany.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne do wymiany wahacza przedniego w Alfie Romeo 164?

• Klucz numer 13, 17, 19
• Klucz do kół
• Lewarek
• Nowy wahacz

Całą pracę można wykonać wykorzystując podnośnik lub kanał, wtedy jest nam potrzebna specjalna poprzeczka. Podkładamy zabezpieczenia pod tylne koła i unosimy przód samochodu po stronie, gdzie będzie wymieniany wahacz. Odkręcamy koło i w ten sposób mamy ułatwiony dostęp. Następnie opieramy sanki o lewarek stojący na poprzeczce, w pobliżu strony, po której zmieniamy wahacz. Przechodzimy do osłony tylnej tulei wahacza. Odkręcamy dwie małe śruby, znajdujące się w tylnej części.

Zobacz też: Alfa Romeo 155: wymiana łącznika stabilizatora – opis krok po kroku

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie wykręcamy długie śruby, które umiejscowione są z przodu osłony. Kolejne dwie małe śrubki mocują tuleję po przekątnych, je również wykręcamy. W tym momencie wahacz trzyma się sanek za pomocą tulei, natomiast ona przymocowana jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do wykręcenia łącznika stabilizatora (odkręcamy śrubę) i za pomocą klucza 19 odkręcamy śrubę na sworzniu wahacza. Na końcu pozostaje nam mocowanie wspomnianej wcześniej tulei.

Alfa Romeo 164: zakładamy tuleje

Niestety, nowe wahacze nie posiadają wkręconego sworznia. Jeżeli stary jest w dobrym stanie, to go przekładamy, w innym przypadku kupujemy nowy. Przy takiej wymianie warto sprawdzić stan łączników. Nie jest to duży wydatek, a wymiana jest bardzo łatwa, zamocowany jest na jednej nakrętce pod klucz 19. Montujemy nowy wahacz. Tutaj może wystąpić trochę problemów. Wszystko trzeba bardzo dobrze ustawić.

Zobacz też: Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. Poradnik

REKLAMA

Każda śruba musi być bardzo dobrze dokręcona. Nie można dopuścić do powstania jakiegokolwiek luzu. Jeżeli mamy taką możliwość, polecamy dokręcać wszystkie solidnym kluczem pneumatycznym. Poszczególne elementy montujemy w odwrotnej kolejności do demontażu. Pozostaje nam założenie koła, dokręcenie śrub i udanie się na jazdę próbną.

Nie ma potrzeby wymiany drugiego wahacza, jednak zalecamy to zrobić. Wiadomo, że nowy wahacz będzie pracował zupełnie inaczej niż stary. Po całej operacji zalecamy udać się na sprawdzenie zbieżności kół Alfy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA