Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne do wymiany górnego wahacza w Alfie Romeo 147?
• Wahacz
• WD-40
• Śrubokręt
• Podnośnik
• Drewniany klocek
• Klucz do kół
REKLAMA
Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo 147 2.0TS?
Wymianę wahacza będziemy prowadzić po lewej stronie Alfy Romeo 147. Podczas pracy bardzo ważnym preparatem będzie WD-40. Okaże się nieoceniony w przypadku zapieczonych śrub. Pierwszy krok to podniesienie auta i zdjęcie koła. Najpierw podkładamy zabezpieczenia pod tył samochodu. Unosimy go i odkręcamy wcześniej poluzowane śruby. Proponujemy podłożyć pod Alfę Romeo 147 również drewniany klocek w ramach asekuracji.
Zobacz też: Czy alfa romeo 147 jest awaryjna?
REKLAMA
Następnie wyjmujemy kabel z ABS oraz kabel hamulcowy. Należy uważać, żeby nie zgubić sprężyny zabezpieczającej przewód hamulcowy. W przeciwnym razie jesteśmy zmuszeni do zakupu nowej. Jednak bez obaw, koszt jest bardzo mały. Teraz wyjmujemy kabel czujnika zużycia klocków. Kolejny krok to delikatne opuszczenie samochodu. Opieramy wahacz o drugi klocek i odkręcamy łącznik drążka.
Sam drążek opuszczamy na dół do momentu aż da się wyjąć gwintowaną końcówkę łącznika oraz wspornik kabla od czujnika zużycia klocków. Po zakończeniu tej czynności podnosimy auto do góry. Następnie wykręcamy końcówkę górnego wahacza, kontrujemy śrubę imbusem. Nie powinno być żadnych problemów. Końcówka wahacza powinna wyjść bez zbędnego wybijania. Teraz demontujemy śrubę mocującą dolny wahacz z widełkami amortyzatora.
Kolejna operacja to wyjęcie śrub trzymających go z łapą górnego wahacza do kielicha nadwozia. Zdejmujemy do dołu cały zestaw. Możemy teraz wyjąć na zewnątrz łapę wraz z górnym wahaczem. Zwracamy szczególną uwagę na uszczelkę, która sprawia problem przy wyjmowaniu jej ze śrub amortyzatora. Na miejsce starego wahacza montujemy nowy. Nie zapominamy, żeby przykręcić dolny wahacz do widełek amortyzatora na opuszczonym samochodzie. W tym celu unosimy auto do góry i wyjmujemy zabezpieczenie spod wahacza.
Zobacz też: Jak wymienić pasek wielokrokowy w Alfie Romeo 147 2.0TS?
Polecamy przeczyszczenie wszystkich śrub mocujących. Warto je również posmarować smarem miedziowym. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W przypadku drugiej strony auta metoda postępowania jest praktycznie taka sama. Polecamy zakupić wahacze lepszych firm. Istnieje szansa, że posłużą nam znacznie dłużej niż ich tańsze zamienniki.
REKLAMA
REKLAMA