REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza.
Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza.

REKLAMA

REKLAMA


Wahacze to jeden z najmniej trwałych elementów zawieszenia. Zły stan dróg znacznie skraca jego żywotność. W poradniku tym pokażemy, jak szybko wymienić górny wahacz w Alfie Romeo 147.

Co będzie nam potrzebne do wymiany górnego wahacza w Alfie Romeo 147?

• Wahacz
• WD-40
• Śrubokręt
• Podnośnik
• Drewniany klocek
• Klucz do kół

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo 147 2.0TS?

Wymianę wahacza będziemy prowadzić po lewej stronie Alfy Romeo 147. Podczas pracy bardzo ważnym preparatem będzie WD-40. Okaże się nieoceniony w przypadku zapieczonych śrub. Pierwszy krok to podniesienie auta i zdjęcie koła. Najpierw podkładamy zabezpieczenia pod tył samochodu. Unosimy go i odkręcamy wcześniej poluzowane śruby. Proponujemy podłożyć pod Alfę Romeo 147 również drewniany klocek w ramach asekuracji.

Zobacz też: Czy alfa romeo 147 jest awaryjna?

REKLAMA

Następnie wyjmujemy kabel z ABS oraz kabel hamulcowy. Należy uważać, żeby nie zgubić sprężyny zabezpieczającej przewód hamulcowy. W przeciwnym razie jesteśmy zmuszeni do zakupu nowej. Jednak bez obaw, koszt jest bardzo mały. Teraz wyjmujemy kabel czujnika zużycia klocków. Kolejny krok to delikatne opuszczenie samochodu. Opieramy wahacz o drugi klocek i odkręcamy łącznik drążka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sam drążek opuszczamy na dół do momentu aż da się wyjąć gwintowaną końcówkę łącznika oraz wspornik kabla od czujnika zużycia klocków. Po zakończeniu tej czynności podnosimy auto do góry. Następnie wykręcamy końcówkę górnego wahacza, kontrujemy śrubę imbusem. Nie powinno być żadnych problemów. Końcówka wahacza powinna wyjść bez zbędnego wybijania. Teraz demontujemy śrubę mocującą dolny wahacz z widełkami amortyzatora.

Kolejna operacja to wyjęcie śrub trzymających go z łapą górnego wahacza do kielicha nadwozia. Zdejmujemy do dołu cały zestaw. Możemy teraz wyjąć na zewnątrz łapę wraz z górnym wahaczem. Zwracamy szczególną uwagę na uszczelkę, która sprawia problem przy wyjmowaniu jej ze śrub amortyzatora. Na miejsce starego wahacza montujemy nowy. Nie zapominamy, żeby przykręcić dolny wahacz do widełek amortyzatora na opuszczonym samochodzie. W tym celu unosimy auto do góry i wyjmujemy zabezpieczenie spod wahacza.

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielokrokowy w Alfie Romeo 147 2.0TS?

Polecamy przeczyszczenie wszystkich śrub mocujących. Warto je również posmarować smarem miedziowym. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W przypadku drugiej strony auta metoda postępowania jest praktycznie taka sama. Polecamy zakupić wahacze lepszych firm. Istnieje szansa, że posłużą nam znacznie dłużej niż ich tańsze zamienniki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

REKLAMA