REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza.
Alfa Romeo 147: wymiana górnego wahacza.

REKLAMA

REKLAMA


Wahacze to jeden z najmniej trwałych elementów zawieszenia. Zły stan dróg znacznie skraca jego żywotność. W poradniku tym pokażemy, jak szybko wymienić górny wahacz w Alfie Romeo 147.

Co będzie nam potrzebne do wymiany górnego wahacza w Alfie Romeo 147?

• Wahacz
• WD-40
• Śrubokręt
• Podnośnik
• Drewniany klocek
• Klucz do kół

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo 147 2.0TS?

Wymianę wahacza będziemy prowadzić po lewej stronie Alfy Romeo 147. Podczas pracy bardzo ważnym preparatem będzie WD-40. Okaże się nieoceniony w przypadku zapieczonych śrub. Pierwszy krok to podniesienie auta i zdjęcie koła. Najpierw podkładamy zabezpieczenia pod tył samochodu. Unosimy go i odkręcamy wcześniej poluzowane śruby. Proponujemy podłożyć pod Alfę Romeo 147 również drewniany klocek w ramach asekuracji.

Zobacz też: Czy alfa romeo 147 jest awaryjna?

REKLAMA

Następnie wyjmujemy kabel z ABS oraz kabel hamulcowy. Należy uważać, żeby nie zgubić sprężyny zabezpieczającej przewód hamulcowy. W przeciwnym razie jesteśmy zmuszeni do zakupu nowej. Jednak bez obaw, koszt jest bardzo mały. Teraz wyjmujemy kabel czujnika zużycia klocków. Kolejny krok to delikatne opuszczenie samochodu. Opieramy wahacz o drugi klocek i odkręcamy łącznik drążka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sam drążek opuszczamy na dół do momentu aż da się wyjąć gwintowaną końcówkę łącznika oraz wspornik kabla od czujnika zużycia klocków. Po zakończeniu tej czynności podnosimy auto do góry. Następnie wykręcamy końcówkę górnego wahacza, kontrujemy śrubę imbusem. Nie powinno być żadnych problemów. Końcówka wahacza powinna wyjść bez zbędnego wybijania. Teraz demontujemy śrubę mocującą dolny wahacz z widełkami amortyzatora.

Kolejna operacja to wyjęcie śrub trzymających go z łapą górnego wahacza do kielicha nadwozia. Zdejmujemy do dołu cały zestaw. Możemy teraz wyjąć na zewnątrz łapę wraz z górnym wahaczem. Zwracamy szczególną uwagę na uszczelkę, która sprawia problem przy wyjmowaniu jej ze śrub amortyzatora. Na miejsce starego wahacza montujemy nowy. Nie zapominamy, żeby przykręcić dolny wahacz do widełek amortyzatora na opuszczonym samochodzie. W tym celu unosimy auto do góry i wyjmujemy zabezpieczenie spod wahacza.

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielokrokowy w Alfie Romeo 147 2.0TS?

Polecamy przeczyszczenie wszystkich śrub mocujących. Warto je również posmarować smarem miedziowym. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W przypadku drugiej strony auta metoda postępowania jest praktycznie taka sama. Polecamy zakupić wahacze lepszych firm. Istnieje szansa, że posłużą nam znacznie dłużej niż ich tańsze zamienniki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA