REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana górnych wahaczy w Mercedesie W210 E200

Rafał Sztoner
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Tym razem pokażemy, jak w zaciszu własnego garażu, dokonać wymiany górnych wahaczy.
  • pojemność silnika 1998 cm3
  • typ silnika wielopunktowy wtrysk z kompresorem
  • moc silnika 186 KM przy 5300 obr/min
  • maks. moment obrotowy 260 Nm

Niestety w tym typie Mercedesa nie można dokonać wymiany samych zużytych sworzni, lecz trzeba wymienić całe górne wahacze. Zaczynamy od wymiany lewego wahacza. Pierwszym etapem demontażu jest wymontowanie zbiornika z płynem do spryskiwaczy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?

Aby wymontować go całkowicie należałoby poświecić dużo czasu, dlatego prezentujemy skróconą wersję. Po pierwsze należy odpiąć klemę plusową od akumulatora, aby nie pojawił się żaden błąd w komputerze. Następnie odpinamy wszystkie przewody elektryczne i przewody prowadzące od zbiornika do spryskiwaczy. Teraz trzeba tylko odkręcić jedną śrubę i możemy już wypiąć z zatrzasku zbiornik, nie odpinając reszty przewodów, ponieważ zajęłoby to nam zbyt wiele czasu.

Zatrzask mocujący zbiornik znajduje się w jego tylnej części i jego wypięcie trzeba przeprowadzić ostrożnie, ponieważ możemy go bardzo łatwo uszkodzić. Gdy już nam się to uda należy delikatnie, aby nie zerwać żadnego przewodu, położyć go obok na bloku silnika.

REKLAMA

Po udanym demontażu mamy już dostęp do pierwszej śruby, którą luzujemy grzechotką z przedłużką i przytrzymujemy jej drugą część z drugiej strony. Swobodny dostęp do wahacza uzyskamy po podniesieniu auta za pomocą podstawowego lewarka, który znajdziemy w bagażniku naszego MB. Następnie odkręcamy nakrętkę, która znajduje się na sworzniu i wybijamy ją za pomocą młotka. Oczywiście pamiętając, aby zrobić to delikatnie i nie zepsuć gwintu na niej. Długą śrubę, którą na początku poluzowaliśmy, możemy teraz zupełnie wykręcić i wyjąć zużyty wahacz. Nowy montujemy w analogicznej kolejności pamiętając, aby najdłuższą śrubę, czyli tę którą odkręcaliśmy jako pierwszą, mocno dokręcić dopiero wtedy, kiedy auto będzie opuszczone na ziemię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcenie prawego wahacza będzie możliwe pod odkręceniu filtra powietrza i skrzynki z modułami.

Zobacz również: Jak wymienić tuleje wspornika drążka w Mercedesie W202?

Filtr demontuje się w bardzo prosty sposób. Najpierw musimy zdjąć jego pokrywę, aby odpiąć rurę dolotu i zaślepić ją najlepiej szmatką, ażeby uniknąć przedostania się brudu, który mógłby mieć później wpływ na pracę silnika. Sama obudowa filtra zamocowana jest na zatrzaski. Żeby ją zdjąć należy tylko mocno i ostrożnie ją szarpnąć. Skrzynka z modułami składa się z dwóch części, które połączone są 4 śrubami. Po ich odkręceniu wyjmujemy płytkę z kostkami i unosimy drugą część skrzynki tak, abyśmy mogli swobodnie dostać się do śruby. Reszta czynności jest taka sama, jak w przypadku pierwszego wahacza. Na końcu tylko składamy filtr i skrzynkę modułu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA