REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana górnych wahaczy w Mercedesie W210 E200

Rafał Sztoner
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Tym razem pokażemy, jak w zaciszu własnego garażu, dokonać wymiany górnych wahaczy.
  • pojemność silnika 1998 cm3
  • typ silnika wielopunktowy wtrysk z kompresorem
  • moc silnika 186 KM przy 5300 obr/min
  • maks. moment obrotowy 260 Nm

Niestety w tym typie Mercedesa nie można dokonać wymiany samych zużytych sworzni, lecz trzeba wymienić całe górne wahacze. Zaczynamy od wymiany lewego wahacza. Pierwszym etapem demontażu jest wymontowanie zbiornika z płynem do spryskiwaczy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?

Aby wymontować go całkowicie należałoby poświecić dużo czasu, dlatego prezentujemy skróconą wersję. Po pierwsze należy odpiąć klemę plusową od akumulatora, aby nie pojawił się żaden błąd w komputerze. Następnie odpinamy wszystkie przewody elektryczne i przewody prowadzące od zbiornika do spryskiwaczy. Teraz trzeba tylko odkręcić jedną śrubę i możemy już wypiąć z zatrzasku zbiornik, nie odpinając reszty przewodów, ponieważ zajęłoby to nam zbyt wiele czasu.

Zatrzask mocujący zbiornik znajduje się w jego tylnej części i jego wypięcie trzeba przeprowadzić ostrożnie, ponieważ możemy go bardzo łatwo uszkodzić. Gdy już nam się to uda należy delikatnie, aby nie zerwać żadnego przewodu, położyć go obok na bloku silnika.

REKLAMA

Po udanym demontażu mamy już dostęp do pierwszej śruby, którą luzujemy grzechotką z przedłużką i przytrzymujemy jej drugą część z drugiej strony. Swobodny dostęp do wahacza uzyskamy po podniesieniu auta za pomocą podstawowego lewarka, który znajdziemy w bagażniku naszego MB. Następnie odkręcamy nakrętkę, która znajduje się na sworzniu i wybijamy ją za pomocą młotka. Oczywiście pamiętając, aby zrobić to delikatnie i nie zepsuć gwintu na niej. Długą śrubę, którą na początku poluzowaliśmy, możemy teraz zupełnie wykręcić i wyjąć zużyty wahacz. Nowy montujemy w analogicznej kolejności pamiętając, aby najdłuższą śrubę, czyli tę którą odkręcaliśmy jako pierwszą, mocno dokręcić dopiero wtedy, kiedy auto będzie opuszczone na ziemię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcenie prawego wahacza będzie możliwe pod odkręceniu filtra powietrza i skrzynki z modułami.

Zobacz również: Jak wymienić tuleje wspornika drążka w Mercedesie W202?

Filtr demontuje się w bardzo prosty sposób. Najpierw musimy zdjąć jego pokrywę, aby odpiąć rurę dolotu i zaślepić ją najlepiej szmatką, ażeby uniknąć przedostania się brudu, który mógłby mieć później wpływ na pracę silnika. Sama obudowa filtra zamocowana jest na zatrzaski. Żeby ją zdjąć należy tylko mocno i ostrożnie ją szarpnąć. Skrzynka z modułami składa się z dwóch części, które połączone są 4 śrubami. Po ich odkręceniu wyjmujemy płytkę z kostkami i unosimy drugą część skrzynki tak, abyśmy mogli swobodnie dostać się do śruby. Reszta czynności jest taka sama, jak w przypadku pierwszego wahacza. Na końcu tylko składamy filtr i skrzynkę modułu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA