Wymiana górnych wahaczy w Mercedesie W210 E200
REKLAMA
REKLAMA
- pojemność silnika 1998 cm3
- typ silnika wielopunktowy wtrysk z kompresorem
- moc silnika 186 KM przy 5300 obr/min
- maks. moment obrotowy 260 Nm
Niestety w tym typie Mercedesa nie można dokonać wymiany samych zużytych sworzni, lecz trzeba wymienić całe górne wahacze. Zaczynamy od wymiany lewego wahacza. Pierwszym etapem demontażu jest wymontowanie zbiornika z płynem do spryskiwaczy.
REKLAMA
Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?
REKLAMA
Aby wymontować go całkowicie należałoby poświecić dużo czasu, dlatego prezentujemy skróconą wersję. Po pierwsze należy odpiąć klemę plusową od akumulatora, aby nie pojawił się żaden błąd w komputerze. Następnie odpinamy wszystkie przewody elektryczne i przewody prowadzące od zbiornika do spryskiwaczy. Teraz trzeba tylko odkręcić jedną śrubę i możemy już wypiąć z zatrzasku zbiornik, nie odpinając reszty przewodów, ponieważ zajęłoby to nam zbyt wiele czasu.
Zatrzask mocujący zbiornik znajduje się w jego tylnej części i jego wypięcie trzeba przeprowadzić ostrożnie, ponieważ możemy go bardzo łatwo uszkodzić. Gdy już nam się to uda należy delikatnie, aby nie zerwać żadnego przewodu, położyć go obok na bloku silnika.
Po udanym demontażu mamy już dostęp do pierwszej śruby, którą luzujemy grzechotką z przedłużką i przytrzymujemy jej drugą część z drugiej strony. Swobodny dostęp do wahacza uzyskamy po podniesieniu auta za pomocą podstawowego lewarka, który znajdziemy w bagażniku naszego MB. Następnie odkręcamy nakrętkę, która znajduje się na sworzniu i wybijamy ją za pomocą młotka. Oczywiście pamiętając, aby zrobić to delikatnie i nie zepsuć gwintu na niej. Długą śrubę, którą na początku poluzowaliśmy, możemy teraz zupełnie wykręcić i wyjąć zużyty wahacz. Nowy montujemy w analogicznej kolejności pamiętając, aby najdłuższą śrubę, czyli tę którą odkręcaliśmy jako pierwszą, mocno dokręcić dopiero wtedy, kiedy auto będzie opuszczone na ziemię.
Odkręcenie prawego wahacza będzie możliwe pod odkręceniu filtra powietrza i skrzynki z modułami.
Zobacz również: Jak wymienić tuleje wspornika drążka w Mercedesie W202?
Filtr demontuje się w bardzo prosty sposób. Najpierw musimy zdjąć jego pokrywę, aby odpiąć rurę dolotu i zaślepić ją najlepiej szmatką, ażeby uniknąć przedostania się brudu, który mógłby mieć później wpływ na pracę silnika. Sama obudowa filtra zamocowana jest na zatrzaski. Żeby ją zdjąć należy tylko mocno i ostrożnie ją szarpnąć. Skrzynka z modułami składa się z dwóch części, które połączone są 4 śrubami. Po ich odkręceniu wyjmujemy płytkę z kostkami i unosimy drugą część skrzynki tak, abyśmy mogli swobodnie dostać się do śruby. Reszta czynności jest taka sama, jak w przypadku pierwszego wahacza. Na końcu tylko składamy filtr i skrzynkę modułu.
REKLAMA
REKLAMA