REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: radzimy jak sprawnie wymienić tylne sprężyny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Tylne sprężyny w Mercedesie klasy E mają pewną wadę. Zdarza się, że pękają w dolnej części, w miejscu, gdzie opierają się o wahacz. Pokażemy, jak samemu wymienić taką pękniętą sprężynę.

Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik lub kanał
• Zestaw kluczy
• Nowe sprężyny
• Gumy do górnych kielichów

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzoną sprężynę, może być ciężko zobaczyć. Jednak, bez obaw, pęknięta sprężyna wydaje charakterystyczny dźwięk podczas jazdy. Będzie on na pewno słyszalny.
Zaczynamy od zakupu sprężyn. Standardowo, jak w przypadku przednich polecamy kupić oryginalne w serwisie. Oczywiście, nie trzeba przypominać, że najlepiej wymienić po obu stronach. Nowa sprężyna, ma inną charakterystykę niż używana.

Dla tych, którzy chcą zaoszczędzić, można kupić używane sprężyny. Najlepiej, jakby pochodziły z jednego auta. Kiedy mamy już sprężyny, wraz z gumami, możemy przystąpić do wymiany tych elementów. W naszym poradniku skorzystamy z kanału, jednak praca z pozycji podnośnika jest dość podobna. W przypadku kanału, cała operacja zostanie znacznie szybciej wykonana.

Zobacz również: Dlaczego osłony przegubów są takie ważne?

REKLAMA

Zaczynamy od odkręcenia osłony wahacza. W tym celu musimy odkręcić dwie śruby za pomocą klucza 8. Teraz odkręcamy nakrętkę, śruby mocującej amortyzator do wahacza i wyjmujemy tę śrubę. Robimy to w celu rozłączenia amortyzatora od wahacza. Następnie podnosimy tył samochodu i ustawiamy go na kobyłkach. Nie zalecamy pozostawienia na podnośniku, może okazać się mało stabilny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz podkładamy deskę w miejscu mocowania wahacza do tylnych sanek. Za pomocą lewarka unosimy wahacz w tym punkcie. Odciążymy w ten sposób śrubę. Odkręcamy, ją i opuszczamy lewarek, do momentu, aż wyjmiemy sprężynę. Nadszedł czas na montaż nowej sprężyny. Opieramy ją dokładnie na dolnym mocowaniu w wahaczu. W tym momencie podnosimy wahacz lewarkiem, do momentu, aż załapiemy go śrubą mocowania do sanek.

Zobacz również: Jak często wymieniać łożyska kół tylnych?

Zwracajmy też uwagę na to, żeby dobrze umiejscowić sprężynę w górnym gumowym mocowaniu. Odbój musi wejść prawidłowo w otwór. Teraz zostało nam złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Tak samo postępujemy ze sprężyną po drugiej stronie auta. Oczywiście można wymienić tylko jedną sprężynę, jednak my radzimy wymienić komplet. Wszystko wykonujemy z dużą ostrożnością, szczególnie jak podnosimy wahacze za pomocą podnośnika. Kanał nie jest wymagany, jak wspominaliśmy z pozycji dwóch podnośników, również możemy wykonać tę naprawę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA