Jak naprawić napinacz paska w Mercedesie W210?
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od zdemontowania plastikowej osłony dwóch wentylatorów i wyjęcia dolotu powietrza poprzez zdjęcie opaski zaciskowej, po odkręceniu śrub kluczem 10mm. Następnie za pomocą tego samego 10mm, odkręcamy 5 śrub mocujących wzmocnienie czołowe. Wyjmujemy je, aby następnie odchylić do siebie chłodnicę, a obudowę wiatraka odsunąć w stronę silnika.
REKLAMA
Zobacz również: Jak zdemontować zbiornik paliwa w Fordzie Escorcie?
Teraz możemy swobodnie dostać się do wiskozy, która przykręcona jest centralną śrubą imbusową 8mm. Po odkręceniu wiatraka i wiskozy należy postawić je pionowo, ponieważ mogą one ulec szkodzeniu, gdy je położymy płasko. Kiedy już mamy swobodny dostęp, odkręcamy koło pasowe od pompy wodnej i następnie zdejmujemy pasek. Kluczami 13 i 11mm odkręcamy amortyzator napinacza paska. Pod plastikową obudową znajduje się otwór na klucz Imbusowy 17, którym odkręcamy sworzeń kiwaczka.
Zobacz również: Czyszczenie szyb przed podróżą
Sam kiwaczek poddajemy regeneracji, czyli czyszcząc go papierem staramy się dokładnie usunąć cały osad. Teraz musimy tylko pokryć wszystko smarem technicznym i rozpocząć składanie w analogicznej kolejności wszystkich elementów.
REKLAMA
REKLAMA