Regeneracja amortyzatora paska klinowego w Mercedesie W202
REKLAMA
REKLAMA
Do amortyzatora paska klinowego w Mercedesie W202 dostaniemy się poprzez zdjęcie dolotu powietrza odkręcając cybanty i jedną śrubkę kluczem 10mm. Kluczem 13mm odkręcamy górne mocowanie amortyzatora i dolne mocowanie wspornika pompy. Po jego odkręceniu będziemy mogli, przy pomocy klucza imbusowego, przejść do dolnej śruby mocującej amortyzator. Gdy wyciągniemy amortyzator należy dokładnie sprawdzić czy nadaje jeszcze się do dalszej eksploatacji.
REKLAMA
Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?
Jeśli wciśnięcie teleskopu sprawia trudność znaczy to, że wszystko jest w porządku i nie wymaga on wymiany. Na górnym i dolnym mocowaniu amortyzatora znajdują się po dwie tuleje gumowe i dwie tuleje metalowe. Przyczyną stukania są tuleje gumowe, które należy wymienić na nowe. Aby je wyjąć musimy najpierw wybić za pomocą młotka i wąskiej rurki metalowe tuleje. Stare i zużyte gumowe tuleje wyciągamy za pomocą śrubokręta.
Zobacz również: Jak domowym sposobem sprawdzić amortyzatory?
Nowe gumowe tuleje są praktycznie nie do kupienia, więc musimy posiłkować się sposobem Adama Słodowego i udać się na poszukiwanie zakładu gdzie montują instalacje gazowe. Tam na pewno znajdziemy przewód o średnicy 21mm. Następnie, jeśli już taki znajdziemy, należy wyciąć dwie tulejki o szerokości 25mm i lekko pokrywając je smarem, wcisnąć najpierw tuleje metalowe w gumowe i następnie za pomocą imadła wcisnąć je w amortyzator. Jeśli wszystko zarobiliśmy prawidłowo to składamy resztę elementów.
REKLAMA
REKLAMA