Mercedes W210: wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie potrzebne?
• Klucz imbusowy 5
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Smar
• Tuleja
• Drut
REKLAMA
Zobacz również: Jakie są przyczyny szarpania samochodu przy ruszaniu?
REKLAMA
Zaczynamy od demontażu ramki wokół wybieraka biegów. Następnie odłączamy wszystkie kostki elektryczne. Kolejny krok, to wykręcenie dwóch wkrętów od podłokietnika, znajdują się one przy popielniczce. Następne dwa wkręty znajdują się przy ramce, blisko schowka w podłokietniku. Teraz możemy wyjąć wszystko z podłokietnika. Na dnie, znajduje się wykładzina, którą należy wyjąć. Pod nią znajdują się kolejne dwa wkręty do odkręcenia.
Wyjmujemy popielniczkę, wyciągamy żarówkę razem z oprawką i pamiętajmy o odłączeniu kostek. Teraz możemy swobodnie wyjąć podłokietnik. Przy popielniczce znajduje się element, pod którym jest linka od mechanizmu. Wykręcamy je i przechodzimy do wymontowania tunelów od nawiewu powietrza do schowka. Zaczynamy od końca a potem wyjmujemy przy samej popielniczce. Mamy już dostęp do wszystkich śrub mechanizmu.
Zobacz również: Jak samodzielnie wykonać przewody rozruchowe?
Kluczem imbusowym odkręcamy dwie śruby koloru złotego. Jedna znajduje się od strony podłogi, druga natomiast od popielniczki. Wyjmujemy mechanizm i dokonujemy oględzin. Na dole mechanizmu znajduje się cięgno połączone z wybierakiem. Odpinamy spinkę i wysuwamy mechanizm. Wkładamy nową tuleje w otwór pod mechanizmem. Bierzemy drut i wciągamy cięgno. Teraz nasuwamy mechanizm z nową tuleją i zabezpieczamy spinką. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA