Fiat Uno: wymiana przednich amortyzatorów. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Ściągacz do sprężyn
• Nowe amortyzatory
• Komplet kluczy
REKLAMA
Pierwszy krok to podniesienie auta i zdjęcie koła. Pamiętamy o wcześniejszym poluzowaniu śrub i podłożeniu klinów zabezpieczających. Następnie odkręcamy trzy śruby mocujące od góry amortyzator do kielicha. Teraz odkręcamy kolejne dwa mocowania kolumny przy tarczy hamulcowej. Możemy teraz wyjąć kolumnę z samochodu. Zakładamy na sprężynę ściągacz i ściskamy ją. Kolejny krok, to odkręcenie śruby amortyzatora. Należy robić to bardzo ostrożnie.
Zobacz też: Daewoo Matiz: wymiana tylnych amortyzatorów. Poradnik
Wymieniamy amortyzator na nowy i wkładamy ściśniętą sprężynę, poduszkę z łożyskiem, odbojnik z osłoną i skręcamy wszystko. Zdejmujemy ściągacz i możemy montować kolumnę w samochodzie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Po drugiej stronie postępujemy w taki sam sposób. Pamiętamy o tym, że amortyzatory wymieniamy parami. Nie jest dopuszczalne, żeby były dwa różne amortyzatory. Po tak przeprowadzonej wymianie, pozostaje nam wizyta w stacji diagnostycznej w celu ustawienia zbieżności.
Zobacz też: Jak dbać o amortyzację samochodu?
REKLAMA
REKLAMA